לאחר זינוק של יותר מ-100% במניה מההנפקה: אלטשולר שחם מכר מניות חברת הגמל בכ-63 מיליון שקל

המכירה של 2.5% ממניות אלטשולר שחם גמל ופנסיה לגופים מוסדיים נועדה להגדיל את החזקות הציבור בחברה • החברה ממשיכה לצמוח גם ב-2020 ונסחרת כיום בשווי של 2.7 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 32% במניה מתחילת השנה

גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גלעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות אלטשולר שחם גמל , מבעלי השליטה באלטשולר שחם גמל ופנסיה, מכר כ-2.5% ממניות החברה בתמורה לכ-63 מיליון שקל, לפי מחיר של 13 שקל למניה -  דיסקאונט של כ-2.5% על מחיר המניה בפתיחת המסחר אתמול.  הרוכשים הם גופים מוסדיים ופרטיים. את מהלך ההפצה הובילה רוסאריו קפיטל.

בעקבות המימוש, שנועד להגדיל את החזקות הציבור בחברה, ירד בית ההשקעות הגדול בישראל להחזקה של 43.8% בחברת אלטשולר שחם גמל ופנסיה. מנכ"ל חברת הגמל והשותף לשליטה בה, יאיר לוינשטיין, לא הצטרף למכירה. זו בוצעה כחלק מהתחייבות בעלי השליטה להגדיל את החזקות הציבור במניה ל-30% בתום שנתיים מההנפקה.  

מאלטשולר שחם נמסר, כי "כפי שנאמר למשקיעים בעת הנפקת חברת הגמל, וכדי לעמוד בפרמטרים השונים של המדדים, ביצענו את הפעימה הראשונה של מכירת אחוזים ספורים מחברת הגמל - 2.5%. אנחנו רואים בהתעניינות הרבה של השוק את ההערכה והאמון הרב שלהם זוכה החברה בקרב המשקיעים המוסדיים המכירים באיכות החברה".

אלטשולר שחם גמל ופנסיה הונפקה בבורסה בתל אביב ביולי 2019, ומאז ועד היום שווייה צמח ביותר מפי שניים והיא נסחרת בשווי של 2.7 מיליארד שקל (עלייה של 32% מתחילת השנה). שווי החברה גבוה בהרבה מזה של כל אחד מבתי ההשקעות הציבוריים בבורסה, וגבוה גם מזה של קבוצות הביטוח מגדל וכלל ביטוח.

אלטשולר שחם גמל ופנסיה מנהלת את פעילות החיסכון לטווח ארוך של אלטשולר שחם, שהיא הפעילות המרכזית בבית ההשקעות. לפני ימים אחדים פרסמה החברה דוחות חזקים לרבעון הראשון, שמהם עולה כי המשיכה לבסס את מעמדה כחברת הגמל וההשתלמות הגדולה במשק.

נכון לסוף אפריל השנה החזיקה חברת ניהול החיסכון לטווח ארוך אלטשולר שחם גמל ופנסיה נתח של 22.6% משוק קרנות ההשתלמות, נתח של 19.1% משוק קופות הגמל לתגמולים, נתח של 2.3% משוק הפנסיה החדשה, נתח של 55.6% משוק קופות הגמל להשקעה ונתח של 41.2% מקופות החיסכון לכל ילד. 

בדוחותיה דיווחה החברה על גידול של כ-34% ברווח הנקי הרבעוני, לסך של כ-25.4 מיליון שקל, ועל חלוקת דיבידנד בהיקף 19 מיליון שקל, שתבוצע בתחילת יולי הקרוב. לפי דיווח החברה בסוף מאי, היא ניהלה נכסים בהיקף גבוה יותר מזה שניהלה בסוף 2019, בסכום של 123.7 מיליארד שקל. זאת, מתוך סך נכסים כולל של 155.4 מיליארד שקל שבית ההשקעות אלטשולר שחם מנהל בכל פעילויותיו.

בסיכומו של הרבעון הראשון רשמה החברה הכנסות מדמי ניהול של 200 מיליון שקל, הגבוהים בכשליש מהכנסות של 152 מיליון שקל שרשמה ברבעון הראשון אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח שמהווה 12.7% מההכנסות מדמי ניהול, שעמד על 25.4 מיליון שקל, כאמור.

בסוף הרבעון הראשון ב-2020 היו באלטשולר שחם גמל ופנסיה 1.37 מיליון חשבונות פעילים של לקוחות, לעומת 1.16 מיליון חשבונות פעילים בסוף הרבעון המקביל אשתקד, כך שגם השנה נמשכת מגמת הגידול בלקוחות החברה.