שר המדע נגד שר הסייבר: "דבריו עושים עוול בלתי מוצדק וחסר ביסוס"

פנייתו של השר יזהר שי לנתניהו ולגנץ, נעשתה בגין דברים שאמר אמסלם אתמול מעל בימת הכנסת, בעת שהיה השר המשיב לשאלות חברי הכנסת מטעם הממשלה • אמסלם פנה לחברי האופוזיציה ואמר "אתם מזכירים לי משטרים אפלים שככה מתנהגים"

יזהר שי ודוד אמסלם / צילום: שלומי יוסף, עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יזהר שי ודוד אמסלם / צילום: שלומי יוסף, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי יצא הבוקר (ג') נגד שר הסייבר דוד אמסלם בגין דברים שאמר אמסלם אתמול מעל בימת הכנסת, בעת שהיה השר המשיב לשאלות חברי הכנסת מטעם הממשלה.

אמסלם, שהוא גם השר המקשר בין הממשלה לכנסת, היה המשיב להצעות אי אמון אתמול אחר הצהריים. בדבריו הוא אמר לחברי האופוזיציה "אתם מבינים שכדי להחליף את מחנה הימין צריך להזיז את ראש הממשלה נתניהו וככה אתם עובדים, יש לכם שלבים בתוכנית הזו. התוכנית שלכם הייתה לחוקק חוק. לעצור את עם ישראל באמצעות חקיקה. אם קופולה היה פה, הוא היה עושה את הסנדק 4 רק עליכם. חוק כזה הוא חוצפה, זה מזכיר לי רק משטרים אפלים שככה מתנהגים".

אמסלם גם פנה ישירות לחברי הכנסת מיקי לוי ויואב סגלוביץ, שכיהנו בתפקידים בכירים במשטרה. "אתה יודע את האמת, אתה יודע מה עשית", אמר אמסלם לסגלוביץ, "על פי מה שקראנו, אתה שיבשת חקירה כשהיית ראש להב. שמענו את אשכנזי מספר את זה בחקירות, אז אתה לפחות תשתוק. כשאתה מדבר על ראש הממשלה - תשתוק. טול קורה מבין עיניך. כשאתה מדבר על שחיתויות, תסתכל על עצמך".

סגלוביץ ענה לאמסלם: "למה אתה לא מסתכל לשם? שוחד, מרמה והפרת אמונים!", ואמסלם צעק בחזרה: "הכל בלוף, המצאתם שקר, מסכת של שקרים. אתם וכל הצבא בחוץ. יש צבא שלם. עם חיל אוויר, ארטילריה והכל. התקשורת והאקדמיה, כל האנשים שמפגינים ברוטשילד".

בפנייתו של השר יזהר שי, אשר נכתבה לנתניהו ולגנץ, הוא מציין כי דבריו של אמסלם, כנציג ממשלת האחדות והמקשר בינה לבין הכנסת, "אינם עומדים במבחן הממלכתיות. הם עושים עוול בלתי מוצדק וחסר ביסוס כלשהו למוסדות החוק והצדק הממלכתיים של מדינת ישראל, מן הסתם אינם מייצגים את עמדותיה הרשמיות של מפלגת הליכוד הליברלית והלאומית, המתגאה בצדק במסורת ובהדר הז’בוטינסקאי".

שי מוסיף כי הוא מבקש לדרוש מאמסלם לחזור בו מדבריו הקשים כנגד משטרת ישראל ושומרי הסף במדינת ישראל, או להשתחרר מתפקידו כשר המקשר בין הממשלה לכנסת.