למרות העוצר: לילה שביעי ברציפות של כאוס ברחובות ארה"ב

בוזזים פרצו אל חנויות בשדרה החמישית בניו יורק וכן גם לחנות הדגל של מייסי'ס במנהטן • ראש העיר הטיל עוצר לילי נוסף היום שייכנס לתוקף ב-20:00 • בסנט לואיס נפגעו 4 שוטרים מירי

הפגנה בניו יורק נגד אלימות משטרתית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד / צילום: Wong Maye-E, AP
הפגנה בניו יורק נגד אלימות משטרתית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד / צילום: Wong Maye-E, AP

הפגנות רחוב שקטות התדרדרו לכאוס בכמה ערים בארה"ב זה לילה שביעי ברציפות אמש (ב'), למרות העוצר בניו יורק, בוושינגטון ועוד מקומות, שנועד לדכא את האלימות שהצית מותו של ג'ורג' פלויד.

בוזזים פרצו אמש אל כמה חנויות, כולל חנות הדגל של מייסי'ס במנהטן, מסרה משטרת ניו יורק. ההפגנות נמשכו אחרי העוצר ב-11 בלילה, שעליו הורה ראש העיר ביל דה בלאזיו אחרי הביזה ברובע סוהו במנהטן שלשום בלילה.

שוטרים ליד סניף של מייסי'ס בניו יורק, לאחר שהחנות נפרצה  / צילום: Wong Maye-E, AP
 שוטרים ליד סניף של מייסי'ס בניו יורק, לאחר שהחנות נפרצה / צילום: Wong Maye-E, AP

דה בלאזיו, דמוקרט, אמר בראיון טלוויזיה מקומי אמש שהוא ראה כמה חנויות שנבזזו במידטאון מנהטן וסביבו, וזה "בהחלט לא מתקבל על הדעת".

"אנחנו רואים יותר מדי פעילות כזו הלילה", הוא אמר. הוא הטיל עוד עוצר שייכנס לתוקף ב-8 בערב היום (ג'), אך אמר שהמצב במקומות אחרים שקט.

המחאות נמשכו מעבר ל-7 בערב, שעת העוצר בוושינגטון, היכן שהמפגינים סולקו מכיכר לפאייט הסמוכה לבית הלבן. התנגשויות ספורדיות עם המשטרה התרחבו לאזורים נוספים בעיר. נמסר על ביזה והשחתת רכוש.

ביזה ואלימות דווחו אתמול גם בסנט לואיס, שבה נפגעו ארבעה שוטרים מיריות אחרי מחאות שהחלו בשקט והפכו לאלימות בלילה, לפי AP.

במשך כשבוע היו מחאות בערים ברחבי ארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, שחור שנחנק למוות על ידי שוטר לבן, דרק שובין, שכרע מעליו במינאפוליס ב-25 במאי. בווידאו שהופץ במדיה החברתית, שובין נראה מניח ברך על צווארו של פלויד, שזועק שהוא לא יכול לנשום. שובין הואשם ביום שישי ברצח מדרגה שלישית והריגה.

ראשי ערים ברחבי המדינה הביעו אתמול תמיכה בהפגנות השקטות בדרך כלל, שבמקרים רבים הפכו לאלימות עם רדת החשיכה. כמה ערים, כולל ניו יורק ולוס אנג'לס, הטילו או האריכו את עוצר הלילה.