חוזה ביצוע בהיקף 340 מיליון שקל לאשטרום בירושלים

הנציגות של קבוצת רכישה שארגנה בסר בבירה בחרה באשטרום לבנות פרויקט מגורים נרחב בסמוך לשוק מחנה יהודה • אחד מבעלי החברות שמכרו את הקרקע לקבוצת הרכישה הוא איש העסקים עמיר בירם

חברת אשטרום תבנה שני מגדלי מגורים של קבוצת רכישה בירושלים. כך החליטה נציגות הקבוצה. בהודעה משותפת של אשטרום ושל מארגנת קבוצות הרכישה, חברת בסר, נמסר כי חוזה הביצוע הינו בהיקף של 340 מיליון שקל. מדובר במתחם ששמו "עץ חיים" שמשתרע על שטח של 7.6 דונם, וממוקם ליד שוק מחנה יהודה בירושלים. המקום משמש כיום כחנייה עבור באי השוק. הפרויקט, שבנייתו צפויה להתחיל בתקופה הקרובה צפוי להתאכלס בתוך ארבע שנים וחצי.

באתר מתחם "עץ חיים" ניתן להקים שני מגדלים בני 30 קומות למגורים ו-308 דירות, כולל שישה מפלסי חניה תת קרקעית.

בחודש מאי 2019 רכשה בסר אופציה של חצי שנה להקמת הפרויקט, מבעלי הקרקע. מדובר במספר חברות, שאחד מבעלי השליטה בהן הוא איש העסקים עמיר בירם שבין היתר משמש כאחד ממנהלי קרן הנדל"ן JTLV. לפני מספר חודשים חשף "גלובס" כי הקרן העניקה אופציה לבסר לרכישת מגרש בראשון לציון להקמת מגדל משרדים במתכונת של קבוצת רכישה.

בעלי ויו"ר קבוצת ב.ס.ר, נחשון קיויתי, אמר כי, "זה המיזם הראשון שבסר מקימה בירושלים במתכונת קבוצת רכישה. בסר "במחנה יהודה" ייבנה בנקודה הכי גבוהה בירושלים המשקיף לנוף פתוח אל מרכז העיר, העיר העתיקה, גן סאקר ועוד".

המתחם בירושלים כולל גם תוכנית להקמת בית מלון, שבנייתו כבר החלה. בעלי הקרקע חתמו על הסכם שכירות ל-25 שנה מול חברת המלונאות פתאל שתפעיל את בית המלון. מדובר במבנה בן שמונה קומות שבו יהיו 170 חדרים. גם בחוזה זה מעורבת בסר - אם כי כמספקת שירותי פיקוח וניהול, כאשר הקבלן המבצע הינו חברה בנייה ירושלמית.

ע"פ ההסכם, פתאל תקבל את בית המלון ברמת שלד, כאשר עבודות הגמר ויתר הפיתוח יהיו באחריותה. המלון צפוי להיות ממותג תחת מותג מלונות העסקים של הרשת, ניקס (NYX). אדריכל התוכנית הוא איאן באדר, מהמשרד האמריקני PEI COBB FREED & Partners . האדריכל הישראלי הוא מוטי כסיף, ממשרד ברעלי לויצקי כסיף.