פלייטיקה מתכוננת להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

לפי דיווח ב"רויטרס", חברת משחקי המובייל מתכוונת לגייס סכום של כמיליארד דולר • פלייטיקה שכרה את בנק ההשקעות מורגן סטנלי ובנקים נוספים כדי להתכונן להנפקה

רוברט אנטקול, מנכ"ל פלייטיקה / צילום: אפי שמח
רוברט אנטקול, מנכ"ל פלייטיקה / צילום: אפי שמח

חברת משחקי המובייל פלייטיקה שכרה את בנק ההשקעות מורגן סטנלי ובנקים נוספים כדי להתכונן להנפקה ראשונית של מניותיה לציבור בנאסד"ק. כך לפי דיווח ב"רויטרס". לפי הדיווח, שהתבסס על מקורות אנונימיים המכירים את ההנפקה המתוכננת, החברה מתכוונת לגייס סכום של כמיליארד דולר לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר. ההנפקה מיועדת להתרחש מאוחר יותר השנה או בתחילת 2021.

חברת פלייטיקה הוקמה ב-2010 על ידי היזמים הישראלים רוברט אנטוקול, המשמש עד היום כמנכ"ל, ואורי שחק. שנה לאחר מכן נרכשה על ידי חברת בתי הקזינו האמריקאית סיזר'ס אנטרטיימנט תמורת 130 מיליון דולר. ביולי 2016 רכש את השליטה בפלייטיקה קונסורציום החברות הסיני השולט בה כיום, תמורת סכום של 4.4 מיליארד דולר. את הקבוצה הסינית מובילה חברת המשחקים ג'יאנט (Giant Interactive) ושותפה בה גם קרן Yunfeng Capital של ג'ק מא, יו"ר עליבאבא.

מאז שנרכשה על ידי הקונסורציום הסיני, פלייטיקה יצאה למסע רכישות של חברות ברחבי העולם. כך, בין היתר, רכשה חברת משחקים פינית תמורת 275 מיליון דולר, וחברה אוסרית תמורת עשרות מיליוני דולרים. ב-2018 רכשה את חברת הגיימינג ווגה הגרמנית תמורת 100 מיליון דולר. בשנה שלפני כן רכשה את Jelly Button הישראלית תמורת כ-80 מיליון דולר. בסך הכל היא רכשה למעלה מ-10 חברות עד היום, כמחציתן בישראל. יש לה משרדים ב-10 מדינות בעולם, והמטה שלה ממוקם בהרצליה. היא מעסיקה בישראל כ-800 עובדים, מתוך כ-3,000 עובדיה בעולם.