גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חזרה לימי הבועה? שש כוכבות הייטק ישראליות בשמי וול סטריט

מניותיהן של הישראליות בוול סטריט עלו בחדות לאחרונה ותיקנו את הירידות ממשבר הקורונה ● מה הקפיץ את המניה, מי המרוויחים הגדולים, ומה התחזיות להמשך?

שבתאי אדלרסברג (אודיוקודס), אבישי אברהמי (Wix), ברק עילם (נייס), מיכה קאופמן (פייבר) / צילום: תמר מצפי, שלומי יוסף, גלובס
שבתאי אדלרסברג (אודיוקודס), אבישי אברהמי (Wix), ברק עילם (נייס), מיכה קאופמן (פייבר) / צילום: תמר מצפי, שלומי יוסף, גלובס

באמצע חודש פברואר, בזמן שמגפת הקורונה כבר החלה להתפשט ברחבי העולם, מדדי המניות בוול סטריט שברו שיאים, והאופטימיות שררה בקרב המשקיעים. אלא שאז החלה הבהלה הגדולה מפני המגפה הלא מוכרת, והמשקיעים החלו להיפטר מהמניות; מדד הפחד זינק והמדדים המובילים צונחים.

סביר להניח שלא רבים העריכו באותם ימים שתוך פחות מארבעה חודשים ימחקו מדדי נאסד"ק, S&P 500 ודאו ג'ונס את רוב הירידות, ויתקרבו שוב לרמות השיא שבהן נסחרו קודם.

המגמה החיובית בשווקים באפריל-מאי ומתחילת יוני הביאה לכך שגם מספר חברות טכנולוגיה ישראליות שנסחרות בוול סטריט נמצאות היום ברמות שיא של כל הזמנים, או לפחות רמות שיא שאליהן לא הגיעו מאז ימי בועת הטכנולוגיה.

לא מדובר רק בחברות שנהנות באופן ישיר מהמגמות שצומחות מהמשבר, אבל גם כאלה מככבות. וגם אם חלקן השעו את התחזית השנתית בשל האי-ודאות, השוק העדיף להיצמד לצדדים החיוביים יותר.

שתיים מהחברות שנסחרות בשיא בחרו גם לנצל את ההזדמנות להגדלת יתרת המזומנים שלהן: אודיוקודס, שמנייתה בשיא של כ-20 שנה, הודיעה השבוע על הנפקה משנית שבה היא צפויה לגיוס כ-100 מיליון דולר, ופייבר, חברה צעירה יותר, שחוגגת החודש שנה להפיכתה לחברה ציבורית, גייסה 120 מיליון דולר בהנפקה משנית, סכום שעוד עשוי לגדול.

Wix

מה עושה: פלטפורמה להקמה וניהול של אתרי אינטרנט

המניה עלתה ב-86% מתחילת השנה

שווי שוק: 11.8 מיליארד דולר

מכפיל רווח: 230 (לפי המחיר הנוכחי ותחזית האנליסטים ל-2020 לרווח הנקי למניה Non-GAAP)

Wix/  צילום: שלומי יוסף

מה הקפיץ את המניה?

הסגרים שהוטלו בעולם בשל מגפת הקורונה מנעו מעסקים קטנים ובינוניים רבים לפעול, והמעבר לפעילות אונליין הייתה דרך יחידה כמעט להמשיך ולייצר הכנסות. Wix פונה בדיוק לפלח השוק הזה, והיא נהנית מעלייה חדה במספר המשתמשים שלה. לפי נתוניה, בחודש אפריל נוספו למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים.

בשל המשבר, Wix משכה את התחזית השנתית, אך סיפקה תחזית רבעונית חיובית והעריכה שהמעבר לאונליין יואץ משמעותית.

מי המרוויחים הגדולים?

בשנים האחרונות, משקיעים ב-Wix ניצלו את המומנטום ומכרו מניות. כיום יש רק בעל עניין אחד - חברת Baillie Gifford מסקוטלנד שמחזיקה ב-7.6% מהמניות. בלקרוק מכרה חלק מהחזקתה ונשארה עם 4.4%, ומנגרוב, שהשקיעה ב-Wix עוד לפני ההנפקה בנאסד"ק, מכרה חלק ניכר ממניותיה ברווח מכובד בשנים קודמות, ונותרה עם 1.8%. המייסד-המשותף והמנכ"ל אבישי אברהמי מחזיק ב-3.6% והנשיא ניר זוהר ב-1.1%.

מה התחזית להמשך?

מחיר היעד הממוצע שהאנליסטים נוקבים בו למניית Wix נמוך מהמחיר הנוכחי שלה, לא משום שרוב האנליסטים שליליים כלפי המניה - רובם חיוביים וחלקם ניטרליים - אלא משום שהמניה זינקה ו"ברחה" להם. הצפי הוא לצמיחה שנתית של 25.7% בהכנסות ב-2020. ההערכות הן שהמגמות שהתגברו בתקופת הקורונה לא ייעלמו, ועסקים שהעמיקו את הפעילות באונליין לא יוותרו עליה.

סולאראדג'

מה עושה: טכנולוגיה לייעול אנרגיה סולארית, וכן תחומים משיקים

המניה עלתה ב-58% מתחילת השנה

שווי שוק: 7.5 מיליארד דולר

מכפיל רווח: 42 (לפי המחיר הנוכחי ותחזית האנליסטים ל-2020 לרווח הנקי למניה Non-GAAP)

מערכות של חברת סולאראדג'  / צילום: אתר החברה

מה הקפיץ את המניה?

בשל משבר הקורונה בשווקים נפלה המניה בין פברואר למרץ ב-51%, גם בעקבות הירידה במחיר הנפט; כשמחיר הנפט עולה גוברים התמריצים לחפש לו חלופות, כמו אנרגיה סולארית למשל, ומניות של חברות הקשורות לתחום עולות, ולהיפך. בתחילת מאי פורסמו דוחות הרבעון הראשון ותחזיות פושרות לרבעון השני, בשל השפעות הקורונה, אולם המניה התאוששה, למרות שלנפט לקח זמן רב יותר. אנליסטים מעריכים שסולאראדג' תוכל ליהנות מהמשך צמיחה.

מי המרוויחים הגדולים?

ענקית ההשקעות בלקרוק היא בעלת המניות הגדולה בחברה, עם 7.3% מהמניות בשווי נוכחי של 547 מיליון דולר. ל-Swedbank יש החזקה של 5% מהמניות, ששוויין כיום 373 מיליון דולר, וקבוצה של 14 מנהלים ודירקטורים בחברה, כולל המנכ"ל צבי לנדו, מחזיקים במצטבר ב-2.9% מהמניות.

מה התחזית להמשך?

החברה הודיעה לאחרונה על הפחתת עלויות באמצעות הפחתת שכר ההנהלה וביטול גיוסי עובדים, כדי להתמודד עם האטה בעקבות המגפה. באופנהיימר העריכו לאחר דוחות הרבעון שסולאראדג' תציג צמיחה בהכנסות ושיפור רווחיות בטווח הארוך. השבוע מונה מנהל חדש לחטיבת ה-e-mobility (רכב חשמלי) בחברה, בכיר בתחום שאמור להצעיד את סולאראדג' קדימה בתחום זה, שאליו נכנסה ברכישה שבוצעה ב-2019.

אודיוקודס

מה עושה: פתרונות תקשורת לארגונים, פתרונות VoIP

עלתה ב-51% מתחילת השנה

שווי שוק: 1.14 מיליארד דולר

מכפיל רווח: 34 (לפי המחיר הנוכחי ותחזית האנליסטים ל-2020 לרווח הנקי למניה Non-GAAP)

מה הקפיץ את המניה?

אודיוקודס היא מרוויחה מובהקת ממשבר הקורונה. החברה מספקת פתרונות שמאפשרים תקשורת אחודה לארגונים - הכרח בסיסי בתקופה שבה ארגונים רבים נאלצו לעבור לעבודה מהבית. לחברה יש שיתוף פעולה עם מיקרוסופט בפתרון Teams והיא נהנתה מהעלייה בשימוש בו בזמן המשבר. דוחות הרבעון הראשון היו טובים מהתחזיות, והחברה אף העלתה מעט את תחזית הרווח השנתית.

מי המרוויחים הגדולים?

המייסד המשותף והמנכ"ל שבתאי אדלרסברג, שמוביל את החברה משנת 1993, הוא בעל המניות הגדול, והוא מחזיק ב-17.4% מהמניות, בשווי 200 מיליון דולר. שותפו להקמת החברה, ליאון ביאליק, מכר חלק מההחזקה שלו ב-2019, לאחר שהמניה זינקה באותה תקופה, ונותר עם 10.2% מהמניות. למורגן סטנלי יש 6.7% ממניות אודיוקודס.

 מה התחזית להמשך?

אודיוקודס מנצלת את המומנטום במניה לגיוס הון גדול, בסך כ-100 מיליון דולר, שישמשו לצרכים כלליים ואולי לרכישות עתידיות; עוד קודם היו לה בקופה 75 מיליון דולר ולאחר הגיוס תהיה לה גמישות רבה יותר. אודיוקודס מצפה לסיים את 2020 עם צמיחה של 7%-11% בהכנסות, ל-214-222 מיליון דולר, ורווח נקי (Non-GAAP) של 1.09-1.13 דולר למניה.

נובה

מה עושה: פתרונות מדידה לתחום בקרת תהליכי הייצור בתעשיית הסמיקונדקטור

עלתה ב-27% מתחילת השנה

שווי שוק: 1.35 מיליארד דולר

מכפיל רווח: 27 (לפי המחיר הנוכחי ותחזית האנליסטים ל-2020 לרווח הנקי למניה Non-GAAP)

מה הקפיץ את המניה?

נובה פרסמה תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. סמנכ"ל הכספים דרור דוד אמר לאחרונה בשיחה בבורסה כי "בסך הכול, הביקוש לא ירד ולא השתנה משמעותית", וכי נובה לא נפגעה מהקורונה. נובה אף זכתה בחוזה עם יצרן שבבים מוביל, ששמו לא פורסם, אך ההערכה היא שמדובר באינטל.

מי המרוויחים הגדולים?

בחברה אין בעל מניות אחד בולט, וההחזקה מפוזרת. בעלי המניות הגדולים בנובה הם גופים מוסדיים מישראל ומחו"ל, שמחזיקים כל אחד בכ-7%-9% מהחברה: Adage Capital, מנורה מבטחים, הראל ביטוח, הפניקס ו-Renaissance Technologies.

מה התחזית להמשך?

אנליסטים צופים שנובה תציג ב-2020 צמיחה של כ-11% בהכנסות לכ-250 מיליון דולר לצד עלייה ברווח הנקי למניה. נכון להיום נובה היא אחת מ-30 החברות בעלות השווי הגדול ביותר בבורסה בתל אביב, כך שיש סיכוי סביר שבעדכון המדדים הקרוב היא "תעלה ליגה" ותצורף למדד המוביל ת"א 35.

פייבר

מה עושה: זירת מסחר אונליין לחיבור בין פרילנסרים ולקוחות

עלתה ב-199% מתחילת השנה

שווי שוק: 2.3 מיליארד דולר

מכפיל רווח: לא צפוי רווח נקי השנה

מה הקפיץ את המניה?

כמו כל חברה כמעט, גם עסקי פייבר הגיבו בתנודתיות לפרוץ מגפת הקורונה בעולם, אך לדברי החברה, במהרה נרשמה התאוששות וחזרה לצמיחה ולמומנטום חיובי. הפלטפורמה של פייבר מתאימה למגמות של עבודה מרחוק, ומאפשרת להזמין עבודות ללא מפגש פיזי, ובהתאם ברבעון הראשון פייבר הציגה תוצאות טובות מהצפוי והעלתה את התחזית השנתית.

מי המרוויחים הגדולים?

החברה נהנתה מהקפיצה במניה וניצלה את ההזדמנות לבצע הנפקה משנית ולגייס 120 מיליון דולר בתנאים נוחים למדי. בעלי המניות דווקא לא מכרו מניות בהנפקה, דבר שמעיד על האמון שלהם במניה. בין בעלי המניות הגדולים נמצאים קרן בסמר, וכן המייסדים מיכה קאופמן (המנכ"ל) ושי וינינגר (שעזב), עם החזקות בשווי 163 מיליון דולר ו-118 מיליון דולר, בהתאמה.

מה התחזית להמשך?

ההנפקה עוד עשויה לגדול, בהנחה סבירה שהחתמים יממשו את האפשרות לרכוש מניות נוספות. את כספי ההנפקה פייבר מייעדת למימון הצמיחה וצרכים כלליים. השנה החברה צפויה לצמוח ב-37% והיא אינה רווחית. רווח על בסיס EBITDA צפוי להגיע במחצית השנייה של 2021, מוקדם יותר ממה שצפו קודם בשוק.

נייס

מה עושה: פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות וסיכונים

עלתה ב-21% מתחילת השנה

שווי שוק: 11.7 מיליארד דולר

מכפיל רווח: 33 (לפי המחיר הנוכחי ותחזית האנליסטים ל-2020 לרווח הנקי למניה Non-GAAP)

מה הקפיץ את המניה?

נייס סיפקה ללקוחות פתרונות שמסייעים להעביר את נציגי שירות הלקוחות לעבודה מהבית. החברה המשיכה להציג תוצאות חיוביות גם על רקע המשבר, ועקפה את התחזיות ברבעון הראשון. עם זאת, התחזית השנתית בוטלה בשל האי-ודאות, והתחזית לרבעון השני הייתה נמוכה מציפיות השוק. נראה שבשוק העדיפו להתמקד בצדדים החיוביים: התזרים, הרווח והמאזן החזק וצמיחת תחום הענן.

מי המרוויחים הגדולים?

נכון להיום יש לחברה רק בעל עניין אחד, חברת ההשקעות Janus Henderson מלונדון שמחזיקה ב-7.8% מהמניות. עם זאת, גם הגופים המוסדיים מישראל מחזיקים במניות נייס, ולו רק משום שהיא חלק ממדד ת"א 35 בבורסה.

מה התחזית להמשך?

האנליסטים מצפים שנייס תציג השנה צמיחה של 5.3% בהכנסות, ושגם הרווח הנקי למניה יגדל ביחס ל-2019. באופנהיימר העריכו לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון כי הצמיחה בפעילות הענן אמורה לקזז את השפעות המאקרו-כלכלה השליליות ולחזק את מעמדה התחרותי של נייס.

עוד כתבות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל