חברת השקעות אמריקאית מחזיקה מניות Wix בשווי 1.6 מיליארד דולר

על רקע העליות החדות במניה, הגדילה T. Rowe Price את החזקותיה ב-Wix, והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברת האינטרנט עם 10.5% מההון

משרדי וויקס בת"א / צילום: בז רטנר, רויטרס
משרדי וויקס בת"א / צילום: בז רטנר, רויטרס

חברת ניהול ההשקעות האמריקאית T. Rowe Price חזרה להיות בעלת עניין בחברת האינטרנט הישראלית Wix, לאחר שבשנים קודמות מכרה מניות Wix בהיקף של מאות מיליוני דולרים וכנראה ברווח מכובד.

בסוף 2019, חברת ההשקעות החזיקה רק ב-1.3% ממניות Wix, אך במחצית הראשונה של 2020, דווקא על רקע העליות החדות ב-Wix, היא רכשה מניות והפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה. נכון לסוף יוני מחזיקה טי.רואו ב-10.5% מהון המניות של Wix. המשמעות היא שחברת הניהול רכשה בחודשים האחרונים מניות Wix בהיקף כולל של מאות מיליוני דולרים.

במחיר הנוכחי של מניית Wix, כ-294 דולר, שווי ההחזקה של T. Rowe עומד על למעלה מ-1.6 מיליארד דולר. Wix נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר אחרי זינוק של 140% במחיר המניה מתחילת השנה.

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים. T. Rowe היא חברת השקעות ממרילנד, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-29 מיליארד דולר, ושלפי נתוניה היא מנהלת נכסים בהיקף של טריליון דולר.

טי.רואו פרייס נכנסה לראשונה להשקעה ב-Wix בהנפקה הראשונית של זו בנאסד"ק בסוף 2013, כשמחיר המניה עמד על 16.5 דולר. לאורך השנים היא מכרה חלק מההחזקות ולאחר מכן הגדילה את ההחזקות בהתמדה, עד שב-2018 החלה למכור נתחים משמעותיים מההחזקה שלה ועד סוף 2019 ירדה כאמור להחזקה של 1.3% בלבד ממניות Wix.

לפי המחירים הממוצעים בתקופות בהן נמכרו מניות Wix על-ידי טי.רואו, היקף המימושים מגיע ליותר מ-600 מיליון דולר. כעת, למרות העלייה החדה במניית Wix, נראה שב-T. Rowe רואים פוטנציאל במניה גם עכשיו.

בלקרוק מחזיקה 10.3% בסולאראדג'

דיווח נוסף על החזקות בעלי עניין פורסם בחברת סולאראדג', המספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית. מהדיווח שפורסם בסוף השבוע עולה כי בלקרוק, חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, החזיקה בסוף יוני ב-10.3% ממניות סולאראדג', לעומת החזקה של 7.3% בדיווח הקודם מחודש מרץ.

בהנחה שרכישת המניות בוצעה במחיר דומה למחיר הממוצע בו נסחרה מניית סולאראדג' בתקופה זו, ניתן להעריך שבלקרוק רכשה מניות בהיקף כ-175 מיליון דולר. שווי ההחזקה הנוכחי של בלקרוק בסולאראדג' הוא כ-815 מיליון דולר, כשסולאראדג' נסחרת בנאסד"ק בשווי 7.9 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 68% במחיר המניה מתחילת 2020.