אנרגיה ירוקה מאוד: מניית סולאראדג' מזנקת לשיא בדרך לשווי חברה של 10 מיליארד דולר

הזינוק האחרון במניה בא בעקבות דוחות שפרסמה החברה, המספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית • המנכ"ל צבי לנדו: "למרות האתגרים בשל הקורונה, שמרנו על רווחיות בריאה תוך ייצור מזומנים מפעילות שוטפת"

מערכות של חברת סולאראדג'  / צילום: אתר החברה
מערכות של חברת סולאראדג' / צילום: אתר החברה

בשבוע שעבר הגיעה מניית סולאראדג' לשיא של כל הזמנים, אבל נחלשה מעט לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה. ביום שני, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, פרסמה החברה את הדוחות, ובמסחר המאוחר מנייתה זינקה בכ-12% לשיא חדש.

כעת המניה מתקרבת למחיר של 200 דולר, כ-7 חודשים לאחר שעקפה לראשונה את רף ה-100 דולר. סולאראדג' הישראלית מספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית ועוסקת גם בתחומים משיקים.

לפני הזינוק במניה במסחר המאוחר, שווי השוק של החברה עמד על 8.6 מיליארד דולר וכעת הוא כבר בדרך ל-10 מיליארד דולר - מה שהופך אותה לחברה הישראלית החמישית בגודלה בוול סטריט (אחרי צ'ק פוינט, וויקס, טבע ונייס). מניית החברה צורפה באחרונה למדד ראסל 3000, הכולל את 3,000 החברות הציבוריות הגדולות בשוק האמריקאי.

מניית סולאראדג עלתה ב?864 מההנפקה
 מניית סולאראדג עלתה ב?864 מההנפקה

ההכנסות קרובות לרף העליון של התחזית

ברבעון השני של 2020, הכנסות סולאראדג' הסתכמו בכ-332 מיליון דולר - קרוב לרף העליון של התחזית שמסרה החברה, ונתון המשקף צמיחה של 2.1% ביחס לרבעון המקביל ב-2019 - שיעור צמיחה צנוע למדי ביחס לרבעונים קודמים. בהשוואה לרבעון הקודם, שהיה רבעון שיא, ההכנסות ירדו, בהתאם לצפי ובהשפעת מגפת הקורונה. התחום הסולארי תרם כ-310 מיליון דולר מההכנסות ברבעון השני.

שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-32.4% - נמוך מהרבעון הראשון, שבו הרווחיות היתה של 33.6%, אבל גבוה מטווח התחזיות של סולאראדג'. בשורה התחתונה, על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-52.1 מיליון דולר - צמיחה של 5.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2019. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-97 סנט - גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) - כלומר, בהכללת התגמולים ההוניים לעובדים והוצאות חשבונאיות שונות - הרווח הנקי של החברה ברבעון היה 36.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 33.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הסתכמו ב-763 מיליון דולר - צמיחה של 27.8%. הרווח הנקי GAAP גדל ב-51.3% ל-78.9 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-103 מיליון דולר, עלייה של 25.1%.

במהלך המחצית הראשונה של 2020 ייצרה סולאראדג' תזרים של 167 מיליון דולר מפעילות שוטפת, לעומת כ-107 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. בסיום המחצית הראשונה היו לסולאראדג' בקופה מזומנים והשקעות בסך כ-590 מיליון דולר.

ברבעון השלישי החברה צופה הכנסות של 325-350 מיליון דולר - ירידה לעומת הכנסות של 411 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019, אם כי אמצע טווח התחזית משקף צמיחה ביחס לרבעון השני. הרווח הגולמי Non-GAAP צפוי להגיע ל-32%-34%, וההכנסות מהתחום הסולארי יהיו 305-325 מיליון דולר, עם רווח גולמי של 33%-35%.

"ברבעון הזה, למרות האתגרים שנגרמו בשל מגפת COVID-19, שמרנו על רווחיות בריאה תוך ייצור מזומנים מפעילות שוטפת", אמר מנכ"ל סולאראדג', צבי לנדו. "החוזק הגלובלי שלנו, ובפרט בסיס הלקוחות הנאמן בהולנד, גרמניה, איטליה ואוסטרליה, פיצה על הירידה בביקוש בארה"ב ברבעון החולף. בעוד המגפה יצרה אתגרים תפעוליים רבים, אני בטוח בחוזק הפיננסי שלנו ומודה ללקוחות על האמון בנו ולעובדים על המסירות, שמאפשרת לנו להמשיך להתמקד בחדשנות ובהוצאה לפועל של התוכניות שלנו לטווח הארוך, גם בימים מאתגרים".

בסולאראדג' אין בעל מניות בולט, למעט שני גופי השקעה זרים, המחזיקים כל אחד בשיעור חד-ספרתי מהמניות של החברה. ענקית ההשקעות בלקרוק היא בעלת המניות הגדולה בחברה, עם החזקה של 7.3% מהמניות נכון למועד הדיווח האחרון, ושווי ההחזקה הנוכחי שלה עומד על כ-630 מיליון דולר (או כ-708 מיליון דולר, לפי המחיר במסחר המאוחר). בעלת מניות נוספת היא חברת ניהול ההשקעות השבדית Swedbank Robur Fonder, שמחזיקה לפי הדיווח האחרון 5% מהון המניות של סולאראדג', ושווי ההחזקה הנוכחי שלה 430 מיליון דולר (או 484 מיליון דולר לאחר המסחר המאוחר).

חברי ההנהלה והדירקטוריון של סולאראדג' מחזיקים כולם יחד ב-2.9% ממניות החברה. שווי ההחזקה של המנכ"ל לנדו עומד על כ-8.2 מיליון דולר, או כ-9.2 מיליון דולר בחישוב לפי מחיר המניה במסחר המאוחר.

בשיחת הוועידה שערכה הנהלת החברה עם אנליסטים לאחר פרסום הדוחות, אמר לנדו כי באירופה יש לחברה מומנטום חיובי, וההכנסות מהיבשת היו 144 מיליון דולר, לעומת 122 מיליון דולר ברבעון הקודם. זאת, גם בזכות צעדים ממשלתיים לחיזוק הכלכלה בכמה מהמדינות, הכוללים גם השקעה באנרגיה מתחדשת. לנדו ציין שלא רק באירופה היה רבעון חיובי, והרבעון היה חזק גם באוסטרליה, בישראל ובטייוואן. לעומת זאת, בארה"ב המכירות הסתכמו ב-124 מיליון דולר - דומה לרבעון המקביל, אך ירידה משמעותית ביחס לרבעון הקודם, בשל השפעת המגפה על השוק האמריקאי.

עם זאת, לנדו ציין כי החל בסוף אפריל ישנה עלייה בהזמנות בארה"ב. לנדו גם עדכן בשיחת הוועידה שהחברה השלימה בניית אתר ייצור בישראל, ומצפה להתחיל לשלוח ממנו משלוחים בקרוב.