היסטוריה בשווי מיליון דולר: סינמטק ירושלים השיק את ארכיון הסרטים הישראלי

וגם: מנה"ל כפרית אבי זלצמן מסיים את תפקידו • השיחה

אלן ודפנה יגלום / צילום: אורית ארנון
אלן ודפנה יגלום / צילום: אורית ארנון

כחלק מההיערכות למציאות החדשה, אך גם במהלך שהחל לפני פרוץ הקורונה וללא קשר אליה - השיק באחרונה סינמטק ירושלים את ארכיון הסרטים הישראלי, במהדורה דיגיטלית זמינה לכולם. מדובר על אתר אינטרנט המאפשר לצפות בסרטי קולנוע מקומי לדורותיהם ואף למצוא תיעוד מקורי מיומני חדשות, סרטים ביתיים ובסרטים נדירים החל מסוף המאה ה-19 ואילך. אחת ממובילות הפרויקט, שכלל מחקר ומיפוי, היא דפנה יגלום בתם של אנשי העסקים אלן ונורית יגלום, ונכדתה של הפילנתרופית רעיה יגלום ז"ל. באמצעות תרומה המוערכת בכמיליון דולר, שמקורם בקרן דיאמונד המשפחתית, נרכשו לטובת המיזם סורק סרטים 4K, סורק סאונדור ומכונות שטיפת סרטים.

עולם הקולנוע לא זר ליגלום, המתגוררת בימים אלה בשוויץ. בעברה היא עבדה במרכז הצילום העולמי בניו יורק, והייתה מפיקה בחברות שונות. הארכיון החדש זמין ללא עלות בפה עברית ואנגלית. הוא מאפשר לחפש קטעים לפי שנים או על פי נקודות ציון במפה אינטראקטיבית, ולפי 7,000 נושאים, 4,000 אישים, ועוד.

מצנח הזהב

אחרי כהונה של כמעט 14 שנים בראשות חברת התעשייה כפרית, הודיעה החברה על סיום כהונתו הצפוי בתחילת 2021 של המנכ"ל אבי זלצמן, שנכנס לתפקיד ב-2007, ומי שיחליף אותו הוא דניאל זינגר, שכיהן כמנכ"ל שטראוס-פריטו ליי משנת 2013. 

בעלי מניות כפרית יתכנסו בחודש הבא לאשר לזינגר שכר חודשי של 75 אלף שקל, שייגדל ל-85 אלף שקל בתום שנת כהונתו השנייה, מענק שנתי של עד 5 משכורות, על בסיס תוצאות החברה, הטבות נוספות וכן הקצאת אופציות בשווי של כ-620 אלף שקל.

כפרית, העוסקת בייצור תרכיזים לחומר גלם עבור תעשיית הפלסטיק ונמצאת בשליטת קיבוץ כפר עזה, נסחרת בבורסה בשווי של כ-400 מיליון שקל, אחרי שמנייתה טיפסה ב-18% מתחילת השנה.

אביב לוי

יקי זנו, סמנכ"ל וראש חטיבת טכנולוגיות בבנק דיסקונט, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו בבנק ולצאת לדרך חדשה, וזאת בתום כשנתיים בתפקיד ובבנק.

----

אדם בלומנברג מונה לסמנכ"ל כלכלה בהסתדרות. בלומנברג יחליף בתפקיד את שי בירן, שמונה למנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. בירן יחליף את עו"ד איל שלו, שכיהן ב-12 השנים האחרונות.

-----

יולי גת נבחרה ליו"רית אגוד בתי האבות והדיור מוגן בישראל. גת, שתחליף את רוני עוזרי, זכתה בבחירות הפנימיות שנערכו באיגוד. בעברה שימשה גת כמנכ"לית רשת בית בכפר ורשת בית בלב. 

חדשות טובות

מטה כחול לבן בשיתוף גוגל יעלה גם השנה מתחם אונליין למוצרים ישראלים בפלטפורמת אתר ShoppingIL. המטרה: לתת מענה מקומי לחגיגת הקניות של נובמבר ולתמוך בעסקים.