השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס נדבק בקורונה

נוסף לאקוניס נכנסו לבידוד אנשי הצוות הקרוב אליו • מטעמו של אקוניס נמסר כי הוא "חש בטוב וממשיך לנהל את ענייני המשרד מביתו"

אופיר אקוניס / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אופיר אקוניס / צילום: שלומי יוסף, גלובס

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, נדבק בקורונה, כך גילה הבוקר בבדיקה שנערכה לו אמש. מדוברות השר נמסר כי תוצאות הבדיקה שנעשתה אתמול לפנות ערב, נמסרו לאקוניס הבוקר והוא נכנס מיד לבידוד בביתו, בהתאם להוראות משרד הבריאות. וכן כי "השר חש בטוב וממשיך לנהל את ענייני המשרד מביתו". נוסף לשר אקוניס נכנסו לבידוד אנשי הצוות הקרוב אליו - יועצים ודוברים, אולם לא ידוע על מי משרי הממשלה שנדרש להיכנס לבידוד בעקבות פגישה איתו.

אקוניס מצטרף לרשימת שרים וחברי כנסת שכבר חלו בקורונה, ביניהם השרה גילה גמליאל, השר לשעבר יעקב ליצמן, פנינה תמנו שאטה וכן השר רפי פרץ, זאת לצד רשימה ארוכה יותר של שרים שנכנסו לבידוד מאז התפרצות הנגיף אך לא נדבקו בו. בין חברי הכנסת נדבקו עד כה איימן עודה, משה אבוטבול, משה ארבל, ינון אזולאי, סאמי אבו שחאדה ונוספים שנכנסו לבידוד מחשיפה לחולה מאומת בפגישותיהם בכנסת.

אמש הזהירה ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מבלימת מגמת הירידה בתחלואה. אלרועי קראה לציבור להימנע מהתקהלויות, שכן עלייה בתחלואה תוביל למגבלות נוספות. לדבריה, "לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום, אז שימו לב. לא להתקהל. הפתיחה נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה, ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב הזה מבלי להגיע לאיבוד שליטה על המגפה. עם היציאה מהסגר, מקדם ההדבקה הולך ועולה. היציאה צריכה להיות מדודה ומתונה, והאחריות היא של כל אחד מאיתנו. אם לא נקפיד ונעשה את הדברים בזהירות, אנחנו עלולים להגיע למצב של עוד הגבלות שנצטרך לעשות".