ראש הממשלה נתניהו שוחח עם אלברט בורלה מנכ"ל פייזר

לאחר שחברת התרופות הודיעה אתמול על הצלחה בניסוי לחיסון לקורונה, שוחח ראש הממשלה עם מנכ"ל החברה במטרה לקדם את המשא ומתן לרכישת החיסון • היכולת של פייזר לייצר חיסונים מוגבלת, וישראל בחרה בעבר לחתום חוזה עם חברה מתחרה - מודרנה

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

כמה ימים לאחר הודעת פייזר על הצלחת החיסון שהחברה מפתחת בשיעור של 90%, שוחח היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלה. בסיום השיחה פרסמה לשכתו של נתניהו הודעה לעיתונות לפיה ישראל מנהלת מו"מ עם פייזר.

"ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ומוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות", אמר נתניהו.

נתניהו ציין כי אחרי, שהשיחה הייתה עניינית ומעשית ושהוא משוכנע שישראל תשלים את החוזה עם חברת פייזר.

אולם למרות ההודעה של נתניהו, המו"מ עם פייזר אינו פשוט. מדינות אחרות כבר סגרו עם פייזר וכמות מנות החיסונים של פייזר לשנת 2021 תהיה מוגבלת בסופו של דבר.

ישראל בחרה לחתום על חוזה עם חברת מודרנה, המפתחת חיסון מתחרה. יותר מוקדם היום הודיעה מודרנה שהיא תדווח על נתונים ראשונים מן השלב השלישי של הניסוי עד סוף חודש נובמבר.

בהסכם עם מודרנה, ישראל נמצאת יותר בקידמת התור מבחינת אספקת החיסון. פייזר, בשלב הזה דורשת מישראל לפעול במהרה ולשלם סכום גבוה מאוד כדי לקבל מליוני חיסונים.