פרסומות | בלעדי

השפן של רשת: תשווק רק 10 ברייקים של זהב בהשקת "האח הגדול"

עלות הברייק: כ-160 אלף שקל לפרסומת • קשת יישרו קו: ברייק אחד בחדשות ו-4 ברייקים של זהב בעלות של כ-220 אלף שקל לפרסומות

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

המלחמה בין קשת לרשת סביב השקת תוכנית "האח הגדול" מחריפה, והצדדים מורידים את הכפפות גם בכל מה שקשור לשיווק הפרסום.

לגלובס נודע כי הבוקר נקטה רשת 13 צעד שהצליח להפתיע את כל השוק כשהודיע לחברות המדיה שבעת שידור תוכנית ההשקה של "האח הגדול", שתתקיים בשבת הקרובה, לא ישודרו מקבצי פרסומות. במקום הוחלט ברשת לשווק עשרה ברייקים של זהב כל אחד בעלות של 160 אלף שקל. המשמעות היא שמצד אחד רשת לא תפגע בצופה בכל מה שקשור לתוכן ולא תסתכן בבריחת עיניים למסך המתחרה בקשת 12, אך גם לא תשלם מחיר כלכלי על כך. נזכיר כי בעבר כשביקשו מי מהערוצים למנוע בריחת עיניים למתחרים הם פשוט שידרו את התוכנית בלי פרסומות.

נזכיר כי בקשת בחרו לנקוט מהלך לא שגרתי. כדי לחבל בהשקת העונה החדשה של "האח הגדול" בחרו לשדר ממול את גמר "הזמר במסכה". נראה כי בקשת חוששים משידור חוזר של הצלחת העונה הקודמת של "הישרדות", כאשר בזכות פיצול הפרקים ושידורם על פני ארבעה ימים בשבוע רשת רשמה נתוניי צפייה יוצאי דופן. ככל הידוע גם "האח הגדול" צפוי להיות משודר ארבע פעמים בשבוע, ולכן הוחלט בקשת לנסות לעשות להשקה סיכול ממוקד.

לכן המהלך של רשת 13 תפס את קשת 12 לא מוכנים, עם מעט זמן תמרון לשינויים. ובכל זאת בשעות האחרונות הודיעו לחברות המדיה כי גם קשת משנה את מתווה הברייקים. ברייק פרסומות אחד ישודר במהדורת החדשות, ובמהלך הגמר של "הזמר במסכה ישודרו רק ארבעה ברייקים של זהב, שבכל אחת מהם פרסומות אחת בלבד. עלות הפרסומת- כ-220 אלף שקל, אולם היא איננה מוגבלת בזמן.

אבי ניר, מנכ"ל קשת / צילום: רונן אקרמן
 אבי ניר, מנכ"ל קשת / צילום: רונן אקרמן

בשוק מעריכים כי למרות המחיר הגבוה קשת ורשת לא יתקשו לשווק את הפרסום. הביקוש בשוק גבוה ממילא ושני אירועים טלוויזיוניים מסוג זה מגדילים אותו אפילו יותר. על-פי מקורות בשוק, לערב שבת בפריים היה ביקוש ל-80 עד 100 פרסומות. השיטה של ברייקים קצרים מאוד היא win-win לכל המדדים: חווית הצופה לא נפגעת בהצפה של פרסומות כמקובל בתוכניות גמר והשקה, המפרסמים זוכים לבולטות גבוה, והערוצים לא מפסידים כסף על ערב שעלותו גבוהה במיוחד.