לשלם דרך הסמארטפון: כאל מציגה כרטיס אשראי דיגיטלי חדש

חברת כאל משיקה כרטיס אשראי דיגיטלי המאפשר הנפקת כרטיס אשראי וירטואלי דרך אפליקציית כאל • וגם: מתי גם בעלי אייפון יוכלו לשלם דרך הסלולרי?

כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק
כרטיסי אשראי / צילום: שאטרסטוק

התחרות על הזירה הדיגיטלית בתשלומים דרך הסלולרי באפליקציות של כרטיס האשראי לא נחה: חברת כאל משיקה כרטיס אשראי דיגיטלי המאפשר הנפקת כרטיס אשראי וירטואלי דרך אפליקציית כאל. לפי החברה, תוך דקות מונפק ללקוח כרטיס אשראי דיגיטלי המאפשר תשלום מיידי בבתי עסק בטאצ' מהטלפון הנייד. השירות יעיל לשוהים בחו"ל שאיבדו את כרטיס האשראי למשל או למי שזקוק לכרטיס זמין באופן מידי עד להגעת הכרטיס הפיזי. בכל מקרה, למנפיקי הכרטיס הדיגיטלי יונפק גם כרטיס אשראי פיזי. דמי אחזקת הכרטיס הדיגיטלי זהים לכרטיס "רגיל" (עד 15.90 שקל בחודש).

התשלום באמצעות הסלולרי דרך כרטיס אשראי צובר תאוצה בעוד בתי עסק כשהוא אפשרי בהתאם למסופי התשלום שיש בקופה. עבור תשלום בארנק דיגיטלי נדרש מסוף התומך בטכנולוגיית EMV (טכנולוגיה לאבטחת עסקאות באמצעות שבב המוטמע בה).

שירות הארנק הדיגיטלי מוצע למחזיקי כרטיסי האשראי של ישראכרט, של מקס ושל כאל - בכל החברות רק מחזיקי טלפון סלולרי מסוג אנדרואיד יכולים להטמיע את השירות, כאשר לקוחות המחזיקים במכשירי אפל עם מערכת הפעלה ios יצטרכו לחכות לכניסת אפליקציית התשלומים אפל פיי לישראל. אפל פיי, בדומה לאפליקציות מתחרות דוגמת גוגל פיי או עלי פיי של עליבאבא הסינית, משמשת כארנק דיגיטלי המאפשר לשלם מהנייד בבתי העסק (ולחייב את כרטיס האשראי). היות שמערכת ההפעלה של אפל היא מערכת סגורה התשלום בארנק דיגיטלי לאייפוניסטים אפשרי רק דרך אפל פיי. ישראכרט המחזיקה בכמחצית מכרטיסי האשראי בשוק, מקס וכאל ערוכות לספק את השירות לבעלי הכרטיסים המחזיקים באייפון כך שיוכלו לשלם דרך אפל פיי.

יצוין כי ישראכרט מתעתדת להרחיב את שירותיה להשיק כרטיס דיגיטלי אונליין בעת הנפקה של כרטיס חדש. בחברה מציינים כי בעת דיווח על אובדן או גניבה מתאפשרת הנפקת כרטיס דיגיטלי אונליין.

ככל שהשימוש בסלולרי כאמצעי תשלום באמצעות אפליקציות התשלומים, כולל אלה של חברות כרטיסי האשראי גובר - עוד ועוד בתי עסק בישראל מטמיעים את טכנולוגיית ה-EMV, רשתות עם מחזור של 100 מיליון שקל ויותר חייבות להטמיע אצלן את הטכנולוגיה במסופוני התשלומים וכמוהן גם עסקים חדשים. עד לסוף 2022 כל בתי העסק יהיו חייבים לשלב את הטכנולוגיה.