למרות משבר הקורונה: S&P משאירה את דירוג האשראי של רפאל על -A

מדובר בדירוג האשראי הגבוה ביותר לחברה ישראלית, וזאת השנה הרביעית ברציפות שרפאל זוכה לו • מדובר בדירוג אשראי בינלאומי ודירוג האשראי הישראלי של החברה עומד על -AAA

מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל
מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל

על אף הקורונה, חברת התעשייה הביטחונית רפאל שומרת על דירוג אשראי בינלאומי -A באופק יציב, כך לפי חברת הדירוג העולמית S&P. מדובר בדירוג האשראי הגבוה ביותר שניתן לחברה ישראלית.

S&P בחנה את הפרמטרים הפיננסיים, הניהוליים ואת ההישגים הטכנולוגים שהשיגה חברת רפאל במהלך שנת 2020, ובעקבות כך החליטה לשמר את הדירוג הישראלי של רפאל ברמת -AAA וכן את הדירוג הבינלאומי -A - זו השנה הרביעית ברציפות. הדירוג הבינלאומי -A מצביע על יציבות פיננסית, איכות ניהולית והישגים טכנולוגים.

מנימוקי S&P: "הערכת הפרופיל העסקי שלנו נתמכת ביכולותיה הטכנולוגיות הגבוהות של רפאל, והעובדה שהיא מייצרת מערכות בעלות עליונות טכנולוגית על פני המתחרים. הערכתנו נתמכת גם במעמדה של רפאל כספקית ראשית של מערכות הגנה, המספקת את הידע והטכנולוגיה תוך שיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים.
"המערכות שמייצרת רפאל הן בין מערכות ההגנה האסטרטגיות ביותר לביטחון מדינת ישראל, שרשמו הצלחה מוכחת במערכות לחימה, ונכון להיום נחשבות חסרות תחליף."

הכוונה בהודעת S&P בין השאר היא למערכות כיפת ברזל שפותחו בשיתוף גורמים נוספים, ונמכרו לאחרונה גם לצבא האמריקני, וכן למערכות מעיל רוח להגנת כלי רכב משוריינים מפני טילים, שגם הן נמכרו לחטיבות טנקים של הצבא האמריקני. ברשימה נמצאות מערכות נוספות שהטכנולוגיה שלהן בלעדית לרפאל.

אלוף (מיל') יואב הר-אבן, מנכ"ל רפאל, אמר כי "גם בתקופה מורכבת ורצופת אתגרים כלכליים בארץ ובעולם, השכלנו לשמור על היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו, זו המאפשרת לנו להמשיך ולהיות עוגן מרכזי בביטחון המדינה ולא פחות חשוב, מנוע צמיחה כלכלי-תעסוקתי משמעותי ביותר ועל כך גאוותנו הגדולה".

חברת רפאל מעסיקה כ-8,000 עובדים באופן ישיר ועוד למעלה מ-20 אלף באופן עקיף והיא המעסיק התעשייתי הגדול בצפון. את שנת 2019 סיימה רפאל עם היקף הזמנות של 10 מיליארד שקל (2.8 מיליארד דולר), צבר הזמנות של 24.8 מיליארד שקל (7.2 מיליארד דולר) ורווח נקי של 397 מיליון שקל (111 מיליון דולר).

לפני מספר חודשים הודיעה החברה על פתיחת שלוחת ייצור בשלומי וזאת בנוסף לשלוחות החברה בבאר שבע, בירושלים ובתל אביב. נתוני 2020 עדיין בהליכי איסוף וניתוח, אך במהלך השנה למרות הקורונה, דווח על עסקאות מכר ללקוחות בארץ ובחו"ל.