הביטקוין מזנק לשיא כל הזמנים - נושק לרמה של 50 אלף דולר

שלל הודעות חיוביות לביטקוין נושאות את המטבע הקריפטוגרפי לשיא כל הזמנים, וזאת למרות הספקות שמגיעות מצד כלכלנים בשוק מחד, ומצד שני הבעת אמון מצד גופי השקעות וחברת כרטיסי האשראי מאסטרקארד

ביטקוין / צילום: Shutterstock
ביטקוין / צילום: Shutterstock

הביטקוין רושם היום שיא כל הזמנים מעל לרמה ל 49,245 דולר, וזאת בהמשך לשיאים שנקבעו בשבוע שעבר על רקע שלל הודעות חיוביות למטבע הקריפטוגרפי. 

לפי שעה, הביטקוין נושק לראשונה לרמה של 50 אלף דולר, וזאת בהמשך להודעה של חברת כרטיסי האשראי מאסטרקארד כי היא תאפשר לעסקים לקבל תשלומים בכמה מטבעות קריפטו באמצעות רשת כרטיסי האשראי שלה. בכך צפויה מאסטרקארד להצטרף עד סוף השנה לשורה של חברות פיננסים גדולות שמאמצות באחרונה פעילות הקשורה למטבעות דיגיטליים.

הודעה נוספת שמספקת רוח גבית לביטקוין הגיעה ביממה החולפת מצד זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי, שבוחנת להוסיף את הביטקוין להשקעותיה בהיקף של 150 מיליארד דולר.

למרות האופטימיות, הכלכלן נאסים טאלב, מי שכתב את הספר "הברבור השחור", הביע ספקות לגבי השימוש העתידי בביטקוין, ואמר כי חיסל את ההחזקות שלו במטבע. עד לאחרונה הביע טאלב תמיכה מובהקת במטבעות קריפטו, אבל לדבריו, התנודתיות הרבה במחיר הביטקוין גרמה לו לשנות את דעתו. "מטבע לא אמור להיות תנודתי יותר ממה שאתה קונה או מוכר איתו. אי אפשר לתמחר מוצרים בביטקוין. מבחינה זאת, זה כישלון (לפחות לעת עתה)".

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת CoinMama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, אמר כי: "מי שמבין את הפוטנציאל בביטקוין לא מופתע מהמחיר. זה אפילו זול. מדובר בנכס נדיר, שאין הרבה ממנו. עד היום נכרו כ 18.6 מיליון מטבעות. 4 מיליון מתוכם (הערכה) אבודים לנצח - אנשים שאיבדו את המפתחות. 11 מיליון מטבעות - לא זזו כבר למעלה משנה. זאת אומרת שסך כל המטבעות במחזור הוא כ 3.6 מיליון, והביקוש רק הולך ועולה. אין מספיק סחורה. גם אם כל אדם שמתעניין היום לקנות יחזיק עשירית ביטקוין, זה אומר 36 מיליון איש וזהו. חשוב לציין כי יש כיום כ 4.6 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, ויש כתריסר מדינות שגובלות בחדלות פרעון עם מטבע קורס ואזרחים שמחפשים עוגן (לבנון, ונצואלה, ארגנטינה, טורקיה ועוד). לתוך המירוץ הזה נכנסות חברות ענק שגם הן רוכשות ביטקוין במאות מיליוני דולרים, מה שלא משאיר הרבה סחורה לאדם הפשוט. אזרחי ישראל צריכים לחשוב על איך ייראה הכסף בעתיד, והאם הם באמת לוקחים את הסיכון של לא להיות חלק מהעולם החדש הזה".

עוד מדגיש בקשי: "ביטקוין הוא לא השקעה ולא מניה שקונים עם ספקולציה שהמחיר יעלה על מנת למכור. הוא פשוט מטבע חזק יותר מכל מטבע אחר אשר מהווה כספת ששומרת על החסכונות שלך לאורך שנים, ללא צד שלישי, ללא התערבות המדינה וללא בקשת רשות מאף אחד".

שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX מדגיש: "ראלי הביטקוין יימשך. כניסה של משקיעים מוסדיים וחברות ציבוריות כגון: טסלה ומיקרוסטרטג'י, במקביל לאימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויישומיה ע"י רגולטורים מובילים בעולם (רשות ניירות הערך האמריקאית SEC), מחזקת את ההוכחה, פעם אחר פעם, כי הביטקוין והבלוקצ'יין כאן בשביל להישאר. כל אלו מוסיפים לבניית האמון בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים. להערכתינו, ערך הביטקוין צפוי להמשיך לשבור שיאים וזאת כמובן תוך שינויים ולעיתים ירידות, שיכול להיות חדות".