בדיקת היפרלינקים

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

14:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.6%-0.8%.

ירידות של יותר מ-1% במסחר המוקדם רושמות טסלה , בואינג , צים וקוואלקום.

פריון נטוורק  עולה בכ-3% במסחר המוקדם בנאסד"ק. החברה פרסמה היום נתונים מקדמיים מדוחות הרבעון השלישי, שהיו גבוהים יותר מתחזיות השוק. המניה פתחה את היום בירידות אך המגמה השתנתה לאחר פרסום התוצאות.

פריון, העוסקת בתחומי הפרסום הדיגיטלי והחיפוש באינטרנט, מצפה לרשום בדוחות הרבעון השלישי הכנסות של 158 מיליון דולר, צמיחה של 31% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יצמח ב-76% ויגיע ל-31 מיליון דולר, כלומר שיעור EBITDA מההכנסות בניכוי עלויות מדיה של 46%, לעומת 37% ברבעון המקביל. התוצאות הטובות מגיעות דווקא על רקע חולשה בשוק הפרסום הדיגיטלי ובתוצאות הצפויות של חברות אחרות מהתחום.

12:05

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

כלכלני דויטשה בנק מציינים, בסקירה שפרסמו, כי "הלחץ על הפד מצטבר ועשוי להתעצם עוד יותר. לא רק מבחינה מקומית, שהמרכיבים הדביקים במדד האינפלציה הפתיעו כלפי מעלה באוגוסט והטילו בספק את התרחיש של נחיתה רכה, אלא גם מעבר לים שהעלייה החדה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות הביא לתנודתיות במטבעות. נתונים שייצאו השבוע עשויים להוסיף לחץ לשני הכיוונים. שוק העבודה עדיין לא עשוי לאותת על האטה שקובעי המדיניות המוניטארית מצפים לה".

מחר יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש ספטמבר ו"שיעור האבטלה צפוי להישאר על 3.7% אלא אם כן יהיו הפתעות בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה. לכן אגרות חוב, מניות ומטבעות עשויים להמשיך להראות תנודתיות. לכן, עמידות הכלכלה ושוק העבודה עשויים להפעיל לחץ על נכסי הסיכון ולהיטיב עם הדולר".

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים מטפסים בשיעורים של עד 0.7%. מניות הקמעונאות מובילות עם עלייה של 2.1%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.1%-0.2%.

בטוקיו ננעל מדד הניקיי בעלייה של 0.7%.

החוזים על הנפט נסחרים ביציבות.

07:55

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. בטוקיו עולה מדד הניקיי ב-0.9%, ואילו בהונג קונג רושם ההאנג סנג ירידה של כ-0.4%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

לאחר יומיים של עליות חדות ננעל אמש המסחר בניו יורק בירידות קלות. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1%, ה-S&P 500 ירד בכ-0.2%, והנאסד"ק ננעל בירידה של ב-0.25%.

המדדים המובילים בוול סטריט רשמו בימים שני ושלישי את היומיים הטובים ביותר זה שנתיים. ביום שלישי טיפס הדאו ג'ונס ב-2.8%, ואילו הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו ביותר מ-3%.

הדולר נחלש בכ-0.3%-0.4% מול האירו, והליש"ט ונסחר ביציבות מול הין היפני והיואן הסיני.

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט רושמים עליות קלות לאחר קפיצה בימים האחרונים. הארגון המייצג את המדינות שמייצרות נפט, אופ"ק פלוס, הודיע אתמול על קיצוץ של 2 מיליון חביות בתפוקה היומית - החד ביותר מאז 2020. בוושינגטון זעמו וניסו להפעיל לחצים במטרה למנוע את רוע הגזירה שעשויה להקפיץ מחדש את מחיר הזהב השחור.

הדיבורים על אפשרות הקיצוץ הקפיצו בינתיים את המחירים, לאחר שאלה ירדו בהתמדה מאז חודש יוני. חבית ברנט מתומחרת כעת ביותר מ-93 דולר, עלייה של כ-5% בהשוואה לשבוע שעבר.

בחברת GLOBAL X מציינים כי "ההודעה של פאנל אופ"ק פלוס להפחית ב-2 מיליון חביות את תפוקת הנפט העולמית, עוררה מחדש את התנודתיות בשווקים. החשש בשוק הוא שעלייה מחודשת של מחירי האנרגיה תייצר שוב לחצים אינפלציוניים ובכך תגביר את הסיכוי להעלאות ריבית נרחבות יותר. בפועל, ההחלטה תוביל לצמצום של מיליון חביות ביום, וזאת מאחר שחלק ממדינות אופ"ק בלאו הכי לא עמדו במכסות שלהן. אף על פי כן, מדובר בצמצום של 1% בהיצע הנפט העולמי, וזה משמעותי.

"ההחלטה צפויה להגביר את התנודתיות בשווקי ההון בתקופה הקרובה. הביקוש הגובר לנפט, על רקע הסנקציות על יבוא גז מרוסיה ועתודות הנפט הנמוכות במדינות ה-OECD, צפוי לייצר מחסור ועשוי להוביל לעליות מחירים ברבעון הרביעי של השנה. כך שלמרות הצפי להאטה בקצב הצמיחה בכלכלות מפתח כמו סין, ולמרות התחזקות הדולר, ההיצע הנמוך עשוי להוביל לעלייה אל מעל רף 100 דולר לחבית נפט".

[לעמוד כלכלת ישראל]