מחקר: בתוך 3 שנים - כריית הביטקוין בסין תהיה שווה לסך צריכת האנרגיה באיטליה ובערב הסעודית

אזורים עתירי פחם בסין משכו כורי ביטקוין רבים בשנים האחרונות בשל העלויות הזולות של החשמל • ב־12 החודשים האחרונים יותר מ-75% מפעילות כריית הביטקוין העולמית התנהלה בסין • ניתוח אחר העלה כי כמות האנרגיה שנדרשת לכריית ביטקוין בעולם שווה לאנרגיה שארגנטינה משתמשת בה

ביטקוין / שאטרסטוק
ביטקוין / שאטרסטוק

מחקר חדש מזהיר כי פליטת פחמן כי כריית הביטקוין בסין מאיצה במהירות ותעלה בקרוב על רמות צריכת האנרגיה של איטליה וערב הסעודית.

כריית ביטקוין כוללת דורשות כוח מחשוב עצום, ולכן בעלי חוות השרתים מעדיפים למקם אותן במדינות שבהן החשמל זול. זו הסיבה שאזורים עתירי פחם בסין משכו כורי ביטקוין רבים בשנים האחרונות. על פי המחקר שפורסם ב־Nature Communications ולקחו בו חלק גם חוקרים מ"האקדמיה הסינית למדעים", ב־12 החודשים האחרונים, יותר מ-75% מפעילות כריית הביטקוין העולמית התנהלה בסין. על פי המחקר צריכת האנרגיה השנתית של תעשיית הביטקוין בסין תגיע לשיאה ב־2024 עם 297 טרהוואט-שעה (TWh).

"צריכת האנרגיה הגוברת ופליטת הפחמן הנלווית לכריית ביטקוין עלולה לערער את המאמצים הקיימים בעולם", נכתב במחקר. "על ידי חקירת זרימת פליטת פחמן של פעולות בלוקצ'יין בסין, אנו מעריכים שללא כל התערבויות מדיניות, צריכת האנרגיה השנתית של הבלוקצ'יין בסין צפויה להגיע לשיאה בשנת 2024 עם 296.59 TWh ולייצר 130.50 מיליון טון פליטת פחמן בהתאמה". על פי המחקר, התפוקה הכוללת של פליטת הפחמן הזו עולה על כמות פליטת גזי חממה השנתית בצ'כיה ובקטאר.

החוקרים מעריכים כי לפי הנתונים שקיימים כעת, רגולציות שונות שמוטלות כיום על התעשייה הזו תביא לכך שצריכת האנרגיה הכוללת של תעשיית הביטקוין תגיע ל־350.11 TWh ב־2024 ול־319.80 TWh ב־2025.

ניתוח אחר שנערך על ידי אוניברסיטת קיימברידג' מהחודש שעבר העלה כי כמות האנרגיה שנדרשת לכריית ביטקוין בעולם היא שווה לאנרגיה שארגנטינה משתמשת בה. הניתוח העלה כי רשת כריית הביטקוין משתמשת מדי שנה בכ־121 טרהוואט־שעה (TWh).