קרן קיסטון מבקשת להעביר לסאנפלאואר השקעה של 152 מיליון שקל בהליוס

קרן התשתיות של דויטש ובירם מתכננת עסקת בעלי עניין גדולה בתחום המערכות הסולאריות, לאחר שתשלים את רכישת השליטה בסאנפלאואר

ד"ר נבות בר, מנכ"ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר, גלובס
ד"ר נבות בר, מנכ"ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן ההשקעות בתשתיות קיסטון, שמובילים רוני בירם וגיל דויטש, מתכננת עסקת בעלי עניין גדולה עם חברת סאנפלאואר הציבורית, לאחר שתשלים את רכישת השליטה בה. לצורך זה שלחה הקרן מכתב לסאנפלאואר, ובו עדכון על הנכסים שבכוונתה להציע לה, לצד התמורות המבוקשות עבורם.

סאנפלאואר עוסקת בייצור חשמל בטכנולוגיית רוח בפולין, ובקיסטון מתכננים להפוך אותה לזרוע ההשקעות באנרגיה מתחדשת של הקרן. משמעות הדבר היא העברה של נכסים לסאנפלאואר הציבורית, בדרך של עסקת בעלי עניין נוספת.

תוכנית זו חייבה את הקרן לקבל אישור מוקדם מבעלי מניותיה להעברת הנכסים לסאנפלאואר, וכן לעדכן את החברה הציבורית בכך. מהמכתב שנשלח עולה, כי הנכס המרכזי שיוצע לסאנפלאואר הוא שותפות הליוס, שמחזיקה במערכות סולאריות בהיקף של 30.8 מגוואט בישראל.

לאחרונה חתמה קיסטון על הסכם לרכישת זכויות השותף הכללי והשותפים המוגבלים בשותפות הליוס אנרגיה מתחדשת 1 בתמורה לסכום של 152.5 מיליון שקל. כעת מציעה הקרן להעביר את העסקה לידיה של סאנפלאואר באותו המחיר.

העברה תבוצע במתכונת של הסבת התקשרות, או המחאת זכויות, או העברת נכסי הליוס לסאנפלאואר. אלא שעוד קודם לכן, יידרש דירקטוריון סאנפלאואר להקים ועדה בלתי תלויה, שתנהל משא ומתן עם קיסטון על תנאי העסקה. העסקה, אם תיחתם, תותנה גם באישור אסיפת בעלי המניות של סאנפלאואר, ברוב מקרב בעלי המניות שאינם נגועים בעניין אישי.

קיסטון ולאומי פרטנרס חתמו בשבוע שעבר על עסקה לרכישת 63.5% ממניות סאנפלאואר תמורת סכום של כ-213 מיליון שקל. במסגרת העסקה תרכוש קיסטון 70% מהמניות הנמכרות ואילו לאומי פרטנרס את 30% הנותרות.

הרכישה תבוצע לפי מחיר של 10.17 שקלים למניית סאנפלאואר, המשקף לחברה שווי של 335 מיליון שקל. בצד המוכר ניצבים צמד בעלי המניות הגדולים - רוני בירם וגיל דויטש, יחד עם חברת רדמיל של המשפחות קליין, נואי וסמית' וחברת יוג'ין השקעות של האחים רוקסן ואנדרו חורש (ילדיו של יבואן טויוטה ג'ורג' חורש).

בירם ודויטש מוגדרים גם עם בעלי השליטה בקרן קיסטון, ומשום כך מדובר בעסקת בעלי עניין, שמותנית באישור אסיפת בעלי המניות של קיסטון. קיסטון היא קרן השקעות בתשתיות, שהוקמה במתכונת של קרן ריט (קרן להשקעות בנדל"ן), כך שהיא אינה מאוגדת כשותפות (כמו קרנות השקעה אחרות) אלא כחברה בע"מ עם חברת ניהול שמנהלת אותה.

קיסטון מתכננת להפוך כבר השנה לחברה ציבורית באמצעות הנפקת מניות בבורסה, אולם בינתיים היא חברה פרטית עם יותר מ-100 בעלי מניות, שיתבקשו כאמור לאשר את ההסכם עם בירם ודויטש טרם השלמתו. אם יתקבל האישור, ישלימו קיסטון ולאומי פרטנרס את רכישת השליטה בסאנפלאואר.