הפניקס רכשה מניות מקס סטוק ב-140 מיליון שקל

בית ההשקעות מור נוסף רכש מניות של מקס סטוק בכ-30 מיליון שקל נוספים • מרבית המניות נרכשו מריק נוימן בהנחה, עקב צורך שלו להשלמת העסקה במהרה משיקולי מס כתושב חוזר

חנות מקס סטוק / צילום: בר - אל
חנות מקס סטוק / צילום: בר - אל

חברת הפניקס ובית ההשקעות מור רכשו אתמול (ה') מניות ברשת הקמעונאות מקס סטוק בהיקף של כ-170 מיליון שקל. מתוך סכום זה רכשה הפניקס מניות בסך של כ-140 מיליון שקל, כאשר המחיר בעסקה עמד על 10.55 שקל למניה. מרבית המניות נמכרו על ידי ריקי ניומן, אחיו של אבן ניומן.

מכיוון שריקי ניומן הינו תושב חוזר, הוא היה צריך לסיים את עסקת המכירה במהירות משיקולי מס, ולכן עבור שני הגופים הרוכשים זוהי עסקה שנעשה בהנחה גדולה על מחיר המנייה, שעומד נכון להיום על 12.8 שקל למניה. רובן המכריע של המניות שנמכרו הוחזקו בנאמנות על ידי חברת אוריה ואיריס, חברה בבעלות מלאה של אבן ניומן, ולאחר המכירה היא אינה מחזיקה יותר במניות עבור האח.

מקס הינה אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות בישראל למכירת מוצרים לבית. היא מחזיקה ב-52 סניפים בישראל ונסחרת סביב שווי של 1.82 מיליארד שקל. הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-27 מיליון שקל, גידול של 49% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מי שמחזיקים בבעלות בחברה הם חברת מוס הולדקו (חברה בבעלות קרן אייפקס), המחזיקה 27.6% מהמניות; אורי מקס שמחזיק ב17.8% מהמניות ואבן ניומן שמחזיק ב-4.9% מהמניות.

בחודש ספטמבר 2020 יצאה החברה להנפקה כאשר הביקושים הגבוהים הובילו להעלאת שווי החברה במהלך ל-1.7 מיליארד שקל. עם סגירת ההנפקה, התמחור עלה ל-12 שקלים למניה, לעומת השווי המקורי שנקבע על טווח של 9-11 שקלים למניה, וזאת כשהצפי המוקדם היה כי ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקל - הטווח העליון שאליו שאפו בעליה. מאז ההנפקה עלה מחיר המניה ל-12.8 שקל כאמור, המשקף לה עלייה של 6.6%.