בקרוב בישראל? הדיווח שמקפיץ את מניות הבנקים בוול סטריט

מבחני הלחץ של הפד מאותתים כי הבנקים בארה"ב צלחו את הקורונה כך שההגבלות על חלוקת דיבידנדים הוסרו • מורגן סטנלי הוא הראשון מבין הבנקים להגדיל את שיעור הדיבידנד

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מבחני הלחץ של הפדרל ריזרב הצביעו כי הבנקים בארה"ב צלחו את המשבר. למרות שהקריטריונים של תרחישי הקיצון במבחנים של השנה הוחמרו לעומת השנים הקודמות, במיוחד עבור ששת הבנקים המובילים, כל 23 הבנקים עברו את המבחן בהצלחה.

עם היציאה ממשבר הקורונה מבחן הלחץ של הבנק המרכזי מלמד כי הבנקים הגדולים ממשיכים לשמור על רמת נזילות מספקת המאפשרת להם להמשיך להיות שחקנים פעילים בעידוד הצמיחה הכלכלית, על ידי הלוואות לעסקים ולמשקי בית, ואין זה פלא על רקע התמיכה האגרסיבית של הפד במהלך המשבר. מעבר לכך, למרות משבר הקורונה, הבנקים בארה"ב נהנו מהתנודתיות בשוקי המניות והאג"ח בשנה שעברה, ורשמו הכנסות שיא מפעילות ממסחר.  

בנק ההשקעות מורגן סטנלי לא בזבז זמן מהודעת הפד וכבר הודיע על הכפלת הדיבידנד למשקיעים, ויבצע רכישה חוזרת (Buyback) של מניות ב-12 מיליארד דולר. עכשיו כאשר השתחררו ההגבלות מימי הקורונה, בנוגע לאיסור רכישות עצמיות של מניות, עוד בנקים הודיעו על מהלך דומה.

וולס פרגו הודיע כי יגדיל את הדיבידנד ב-20 סנט למניה ויבצע רכישה חוזרת של מניות ב-18 מיליארד דולר, וגם גולדמן סאקס  וג'י.פי מורגן צ'ייס  מתכננים להעלות את הדיבידנד. בעוד מורגן סטנלי  היה הראשון מבין הבנקים להודיע על הגדלת שיעור הדיבידנד, לעומתו סיטי הוא היחיד מבין הבנקים הגדולים שעדיין לא הודיע על המהלך. לפי כלכלני בלומברג, ששת הבנקים הגדולים בארה"ב יחלקו כ-140 מיליארד דולר כדיביבנדים בשנה הקרובה.

להערכת אנליסט הבנקים הבכיר באופנהיימר, כריס קוטובסקי, עודפי ההון בששת הבנקים הגדולים בארה"ב מסתכמים בכ-66.6 מיליארד דולר, הפנויים לתשלומי דיבידנד ולרכישת מניות עצמית. "לבנק אוף אמריקה ולג'י.פי מורגן, המחזיקים ביחס הון ליבה של 11.8% ו-13.1% בהתאמה, עודפי ההון הגבוהים ביותר עם 19.4 ו-15 מיליארד דולר. לפי הערכתנו, פעילות הבייבק של הבנקים המובילים בארה"ב צפויה להוריד את מספר מניותיהם בכ-1.8% ב-2021 ובכ-5.7% ב-2022. בכך, אנו ממשיכים לראות את תמחור החסר של מניות הבנקים, הנסחרות בדיסקאונט של כ-40% למדד S&P 500, בתור הזדמנות השקעה ארוכת הטווח", כתב.