קיץ לוהט: כמה דירות מכר הקבלן העשיר בישראל בתוך פחות מחודשיים

קצב המכירות רק גובר: מתחילת יולי ובפחות מחודשיים מכרה חברת הבנייה של יגאל דמרי כ-120 דירות נוספות • החברה הכפילה את שוויה בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל

יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום
יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום

כמו אצל יתר חברות הנדל"ן למגורים הגדולות בישראל, גם הדוחות הכספיים של חברת י.ח דמרי ממחישים את פעילות השיא בענף מתחילתה של 2021 ובעיקר ברבעון השני.

בסיכום רבעוני מציגה החברה שבשליטת המנכ"ל יגאל דמרי קפיצה של יותר מ-80% במספר הדירות שמכרה בישראל (כולל שותפים), שהגיע ל-242, עם הכפלת ההיקף הכספי מהן, ל-484 מיליון שקל.

גם במחצית השנה העליות בפעילות חדות, עם קפיצה של 50% במספר הדירות הנמכרות בישראל (כולל שותפים), ל-424, בהיקף כספי של 850 מיליון שקל - סכום המשקף קפיצה של קרוב ל-90% ביחס למחצית הראשונה של 2020.

לדמרי גם פעילות בחו"ל, ברומניה ובצ'כיה, שגם היא נהנית מתקופה חיובית, עם מכירת 36 דירות ברבעון השני, שהצטברו ל-77 בסיכום המחצית, לעומת מכירתן של 10 ו-37 דירות בתקופות המקבילות של השנה שעברה.

נהנית גם מעליית מחירי הקרקעות

עוד נהנית דמרי גם מהעלייה החדה הנרשמת במחירי הקרקעות למגורים בישראל, ובסיכום מחצית השנה מדווחת על מכירת 28 מגרשים באופקים בתמורה כוללת של כ-22 מיליון שקל, אחרי שבתקופה המקבילה מכרה 23 מגרשים תמורת סכום של כ-13 מיליון שקל.

בזכות הפעילות האינטנסיבית, בסיכום רבעוני הכנסותיה של דמרי טיפסו כמעט ב-70%, ל-375 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה קפץ ב-120% לכ-61 מיליון שקל.

בתקופת מחצית השנה הכיוון דומה, עם שיפור של 44% בהכנסות שהצטברו ל-660 מיליון שקל לצד הכפלת הרווח הנקי, לסכום של 107 מיליון שקל.

דמרי מעדכנת כי מסוף הרבעון השני (סוף חודש יוני), ובתוך פחות מחודשיים למכור כ-120 דירות נוספות (יחד עם שותפים), בתמורה כוללת של כ-230 מיליון שקל.

מניית דמרי נהנית גם היא מעדנה, בזכות פעילות השיא שחווה תחום הנדל"ן למגורים בישראל, עם מחירי וביקושי שיא לדירות, אשר שולח רבות ממניות הענף להיסחר סביב רמות השיא שלהן.

מתחילת השנה מציגה מניית החברה טיפוס של יותר מ-40%, ושנה אחורה היא יותר מהכפילה את ערכה, כך שהיא משקפת לדמרי שווי שיא של כ-4 מיליארד שקל - מספר המציב אותה כחברת הנדל"ן הגדולה בבורסה.

יגאל דמרי - מהקבלנים העשירים בישראל

נסיקת מניית החברה  הופכת את בעל השליטה בה, יגאל דמרי, לאחד הקבלנים העשירים בישראל, עם החזקות של 63% מהון החברה, בשווי שוק נוכחי של כ-2.5 מיליארד שקל.

דמרי מקימה כיום (יחד עם שותפים) יותר מ-2,300 דירות ב-16 פרויקטים ברחבי הארץ, מתוכן נמכרו קרוב ל-800 דירות בתמורה כספית של כ-1.3 מיליארד שקל, וכן יש לה פרויקטים בתכנון בהיקף של כ-2,100 דירות ועתודות קרקע עבור כ-10,600 דירות.

במבט קדימה, דוחות דמרי לא מספקים אף רמז לשינוי כיוון מחירי הדירות. החברה מציינת בדוחות, כי בסיכום רבעוני נמשכה "מגמת הגידול בביקושים ועלייה בהיקפי המכירות ומחירי הדירות, שהחלה עוד לאחר דעיכת 'הגל הראשון' של נגיף הקורונה".

נוסף לכך דמרי מדווחת כי מסוף שנת 2020 "נרשמת עליית מחירים ביחס למרבית חומרי הבנייה. עלייה זו גורמת לגידול בעלות הבנייה. כמו כן, ישנה עלייה משמעותית במחירי השילוח וההובלה של חומרים ארצה. עם זאת, עדיין לא ברור האם עליית מחירי השילוח הינה לטווח קצר או לטווח ארוך".

עוד דמרי מציינת לגבי השפעות הקורונה, כי "לאור אי יציבות בהיקפי כוח האדם העובד באתרי החברה בשל כניסת עובדים לבידוד, עדיין נראה כי מסירת פרויקטים הצפויה בטווח הקצר יכול שתידחה בפרק זמן שאינו מהותי וייתכן שהחברה תידרש לשלם בגינם קנסות בהיקפים לא מהותיים".