דוחות אנלייט: הרווח הנקי זינק פי 5 במהלך המחצית הראשונה של השנה

הכנסות חברת האנרגיה המתחדשת זינקו, בעוד שהוצאות המימון שלה קטנו משמעותית • רשמה רווח נקי של 42 מיליון שקל בחציון הראשון של השנה - גידול של 425% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט
מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט

חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית אנלייט פירסמה היום (א') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והחציון הראשון של 2021, ובהם הציגה שיפור בכל הפרמטרים. בין השאר, הרווח הנקי של החברה זינק מתחילת השנה ביותר מפי חמישה, בין השאר הודות לעלייה בהכנסות ולקיצוץ בהוצאות המימון.

אנלייט אנרגיה  נסחרת בבורסה המקומית לפי שווי של כ-6.4 מיליארד שקל, כאשר בשלוש השנים האחרונות יותר משילשה את שוויה. המניה מגיבה הבוקר לפרסום הדוחות בירידה קלה.

מבט על הנתונים לפי הכללים החשבונאיים (IFRS) מראים כי הכנסות החברה הסתכמו ב-146 מיליון שקל במהלך מחצית השנה הראשונה, משמע גידול של 26% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הגולמי הסתכם ב-90 מיליון שקל (גידול של 32% ביחס לאשתקד). הוצאות המימון של החברה קטנו משמעותית (ב-78%) ביחס למחצית הראשונה של 2020, מה שהוביל לזינוק של 425% ברווח הנקי של החברה -שהסתכם ב-42 מיליון שקל.

גם הרבעון השני לבדו היה חיובי עבור החברה. הכנסותיה הגיעו ל-76 מיליון שקל, מה שמהווה גידול של 35% ביחס לרבעון השני בשנה שעברה, והרווח הנקי הסתכם ב-15 מיליון שקל - גידול של 150% ביחס לתקופה המקבילה.

מדדי הרווחיות שלא לפי הכללים החשבונאיים (Non-Gaap) מראים גידול של 18% בהכנסות החברה במחצית השנה הראשונה (200 מיליון שקל), וגידול של 8% ב-EBITDA (שהסתכם ב-143 מיליון שקל). בנטרול הוצאה חד פעמית של 11 מיליון שקל בגין סגירת עסקת ארה"ב, ה-EBITDA צמח ב-16% ביחס לתקופה המקבילה. ה-FFO זינק ב-43% והגיע ל-110 מיליון שקל.

ברבעון בשני ההכנסות (Non-Gaap) מסתכמות ב-112 מיליון שקל, גידול של כ-20% ביחס לשנה שעברה. ה-EBITDA הסתכם ב-76 מיליון שקל - גידול של 3% (ושל 18% בנטרול ההוצאה בגין סגירת עסקת ארה"ב). ה-FFO הסתכם ב-64 מיליון שקל, גידול של 39% ביחס לשנה שעברה.

"מגמת הצמיחה תימשך ביתר שאת לאורך השנתיים הקרובות"

בחודש יוני האחרון דיווחה החברה על עסקת ענק, שבמסגרתה תרכוש 90.1% ממניות חברת האנרגיה המתחדשת האמריקאית Clēnera (קלנרה) לפי שווי חברה של 433 מיליון דולר. פורטפוליו החברה מורכב מ-17 גיגה וואט, מתוכם 2.2 גיגה וואט מניבים, בהקמה או לקראת הקמה וצפויים להניב הכנסות בקצב שנתי של 1.25 מיליארד שקל עד סוף 2023.

המנכ"ל גלעד יעבץ מסר עם פרסום הדוחות כי החברה צופה שמגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים תימשך "וביתר שאת" לאורך השנתיים הקרובות, לאור כניסתם הצפויה לייצור של מתקנים גדולים של החברה המצויים בשלבי הקמה מתקדמים. "אנו מרוצים מהתקדמות הפיתוח של הפרויקטים בשוק האמריקאי וצופים תחילת הקמה של מתקנים סולאריים בשוק זה כבר ב-2022", ציין.