בעקבות הירידה בתחלואה: מוזיאונים וספריות יוחרגו מהתו הירוק

חובת סריקת תעודת התו הירוק החדש ע"י קריאת ברקוד בכניסה לבתי עסק תוחל מיום ג', אך האכיפה תחל רק יומיים לאחר מכן • הקלות נוספות, ביניהן מעבר לתו הסגול במסעדות בישיבה בחוץ, בבריכות, באטרקציות ובחדרי כושר, יובאו לדיון בישיבת קבינט הקורונה שתתקיים בשבוע הבא • המתווה החדש המתוכנן למערכת החינוך לא הועלה לדיון

שר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

קבינט הקורונה החליט הערב (א') על הקלות מסוימות במגבלות הקורונה לאור השיפור במצב התחלואה והירידה בחולים הקשים. בין השאר הוחלט על החרגת מוזיאונים, מהתו הירוק כך שכיתות אורגניות במתווה קפסולה יוכלו לבוא בשעריהם ללא בדיקת קורונה. כן הוחרגו הספריות העירוניות, כך שהשאלת ספרים לא תחייב הצגת תעודת תו ירוק.

חובת סריקת תעודת התו הירוק החדש על-ידי קריאת ברקוד בכניסה לבתי עסק תוחל מיום שלישי, אבל האכיפה תחל רק יומיים לאחר מכן - ביום חמישי.

הקלות נוספות שהוצעו על-ידי אנשי משרד הבריאות ומקצת השרים, יובאו לדיון נוסף בישיבת קבינט הקורונה שתתקיים בשבוע הבא. המתווה החדש המתוכנן למערכת החינוך לא הועלה לדיון. בין ההצעות שנדחו בשבוע, מעבר לתו הסגול המקל יותר במסעדות בישיבה בחוץ, בבריכות באטרקציות ובחדרי כושר. כן נדחו מתן הקלות לתיירים נכנסים.

בהודעת הסיכום נאמר כי חברי הקבינט הדגישו כי האסטרטגיה הממשלתית, לפיה המשק נשמר פתוח והממשלה נוקטת שורת פעולות במטרה למנוע הטלת סגר ומגבלות גורפות, עובדת, ומכאן ההצלחה בניהול הגל הרביעי. יחד עם זאת, יודגש, כי יש להמשיך ולהקפיד על קיום ההנחיות ונקיטת משנה זהירות כדי לשמר את המצב הקיים.

בדיון הציגו גורמי המקצוע לראש הממשלה והשרים תמונת מצב ממוקדת למצב הקורונה בישראל, בדגש על התחלואה בחברה הערבית והיקפי ההתחסנות בה. בהתאם, הוצגה תוכנית פעולה בנושא.