אחרי זמן רב: הראל מובילה את תשואות קרנות הפנסיה באוגוסט

לאחר שרשמה את התשואות הנמוכות ביותר מבין הקרנות החדשות בשבעת החודשים הראשונים של 2021, הקרן סיימה את החודש עם התשואה הגבוהה ביותר

בניין הראל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר
בניין הראל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר

בשבעת החודשים הראשונים של 2021 רשמה קרן הפנסיה של הראל את התשואה הנמוכה ביותר מבין קרנות הפנסיה החדשות. הקרן, בניהולו של דודי ליידנר, השיגה בחודשים ינואר-יולי תשואה מצטברת של 8.18%, בעוד שהקרנות של מיטב דש ומנורה מבטחים הציגו תשואה של יותר מ-10%. במהלך חודש אוגוסט חל מהפך בהראל, והקרן סיימה את החודש עם התשואה הגבוהה ביותר - הן במסלול לצעירים, שחשוף יותר למניות, והן במסלול הסולידי יותר, לבני 50 עד 60.

במסלול הצעירים השיגה הראל תשואה של 2.15% בחודש אוגוסט, ואילו במסלול הסולידי יותר התשואה עמדה על 1.88%. התשואות הגבוהות בחודש אוגוסט אפשרו להראל לדלג מעל אלטשולר שחם ופסגות במבט על התשואה מתחילת 2021.

אלטשולר שחם ממשיך לאכזב, והוא סיים את אוגוסט עם התשואה הנמוכה ביותר, שעמדה על 0.85%, והוא נותר אחרון גם בתשואה המצטברת מתחילת השנה כשלמעשה הוא היחיד שנשאר עם תשואה חד-ספרתית. כאשר בוחנים את הטווח הארוך, אלטשולר שחם עדיין נמצא בפסגה, ועדיין מוביל בפער ניכר של 5% כמעט בתשואה המצטברת לחמש שנים, ושני רק לאיילון מיטב דש בתשואה המצטברת בשלוש השנים האחרונות.

באשר לפסגות, קרנות הפנסיה של בית ההשקעות נמכרו בחודשים האחרונים להראל כחלק מעסקת רכישת פסגות על ידי לא אחר מאשר אלטשולר שחם. הראל רכשה את קרנות הפנסיה של פסגות יחד עם נכסים נוספים בסכום של 185 מיליון שקל, לאחר שאלטשולר שחם היה חייב למכור חלק מנכסי פסגות כדי לעמוד בהוראות רשות התחרות, וכעת יצטרכו בהראל להתאים את תיק ההשקעות של קרן הפנסיה של פסגות למדיניות ההשקעה של חברת הביטוח.

במבט על תשואות קרנות הפנסיה מתחילת 2021, המצטיינת במסלולים לחוסכים בני ה-50 ומטה היא איילון מיטב דש, שהשיגה תשואה מצוינת של 12.12%. מנורה מבטחים מפגרת אחריה בכרבע אחוז, ואחריהן הפניקס וכלל שצמודות זו לזו.

איילון מיטב דש מצטיינת מתחילת השנה גם במסלול לבני 50 עד 60, שם הפער בינה לזו שאחריה, כלל, עומד על 1.5%. איילון מיטב דש הציגה תשואה של 11.75% בין החודשים ינואר לאוגוסט כאשר מלבדה רק כלל (10.17%) ומנורה מבטחים (10.01%) השיגו תשואות דו-ספרתיות.