מעל 111 מיליון צפיות: "משחק הדיונון" היא ההפקה המצליחה ביותר של נטפליקס

הסדרה הקוריאנית שברה את כל השיאים של ענקית הסטרימינג נטפליקס, כאשר הפכה באופן בלתי צפוי לסנסציה עולמית – 111 מיליון צופים וקפיצה של 6% בשווי המניה, מאז עלתה לאוויר בספטמבר

''משחק הדיונון'' / צילום: באדיבות נטפליקס
''משחק הדיונון'' / צילום: באדיבות נטפליקס

העלילה של הסדרה הקוריאנית "משחק הדיונון"  חושפת חזון אפל על העתיד האנושי-חברתי, תוך שהיא מספרת את סיפורם של קבוצת אנשים שנרשמים למשחק הישרדות, בעקבות חובות כספיים, בתקווה לפרס כספי המובטח למנצח. מהר מאוד המשחק מתגלה כאלים באופן קיצוני, הרבה מעבר לסטנדרטיים האמריקאים ואפילו הסקנדינביים, הידועים בסדרות הפשע האכזרי שנעשו פופולריות בשנים האחרונות. עכשיו נטפליקס מפרסמת לראשונה את המספרים מאחורי סיפור ההצלחה הזה.

לפי נטפליקס, "משחק הדיונון" רשמה יותר מ-111 מיליון צפיות מאז עלתה לאוויר ב-17 בספטמבר, favht שוברת את השיא הקודם של 82 מיליון צפיות בסדרה "ברידג'רטון"' בחודש הראשון להשקתה.

המהומה התקשורתית סביב הסדרה משכה לא רק כמויות אדירות של צופים - אחריהם באו גם המשקיעים, כמתבקש. הפופולריות של "משחק הדיונון" הביאה את המניה של נטפליקס לעלייה של 6% מאז שוחררה לאוויר. גם סדרות קוריאניות אחרות הושפעו מההצלחה של הסדרה, שגררה התעניינות של משקיעים בשוק הטלוויזיה הקוריאני כולו.

עבור נטפליקס זuvh בהחלט גם פריצת דרך שיווקית, משום שבמקביל לשוק האמריקאי, היא פנתה להשקיע בשוק האסיאתי, במטרה לנצל את הצמיחה הכלכלית הגדולה שם, כמנוף להרחבת השוק שלה. נטפליקס השקיעה בהפקה של תוכן מקורי, בנוסף להקמת אולפנים מקומיים וטיפוח כישרונות. בתחילת השנה הודיעה החברה כי היא מתכננת להשקיע בשוק האסיאתי עוד חצי מיליארד דולר עד סוף השנה הזאת, ועכשיו, ברור לגמרי שההשקעה הזאת מוכיחה את עצמה, הרבה מעבר למצופה.

בכל זאת, השוק האסיאתי לא נקי ממתחרים. גם דיסני וגם ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent Holdings הכפילו את ההשקעה שלהן בפלטפורמות הסטרימינג באסיה.

"משחק הדיונון" היא היהלום שבכתר ההשקעה של נטפליקס בשוק הזר - כלומר, שאינו דובר אנגלית. מאז 2016, כאשר נטלפיקס נכנסה לשוק הדרום-קוריאני, היא השקיעה כ-645 מיליון דולר ב-80 סדרות מקוריות וסרטים.