מהלילה תשלמו יותר: מחירי הדלק עולים ב-23 אגורות לליטר

החל מחצות מחיר הדלק מזנק ב-23 אגורות ל-6.62 שקלים לליטר בשירות עצמי לליטר 95 אוקטן • המחיר לליטר בשירות מלא מזנק אף ל-6.83 שקלים לליטר • בין הסיבות להתייקרות: עלייה נוספת במחיר הנפט, סביבת המחירים הגבוהה של תעריפי השינוי הימיים וגם משבר האנרגיה שפוקד אזורים רבים בעולם

משאבת דלק / צילום: עינת לברון
משאבת דלק / צילום: עינת לברון

כצפוי, מחירי הדלק מזנקים בחדות, והחל מהיום (א') חצות נשלם הרבה יותר עבור כל נסיעה. המחיר המרבי לליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי יעמוד החל מהלילה על 6.62 שקלים לליטר. מדובר בעלייה של 3.6% מהחודש שעבר, ובמספרים - עלייה של 23 אגורות. מחיר בשירות מלא יעמוד על 6.83 שקלים לליטר.

בחודש שעבר קבע מינהל הדלק כי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ)  לא יעלה על 6.39 שקלים לליטר  - התעריף הצביע על עלייה של 8 אגורות מחודש קודם. לעומת זאת, תוספת בעד שירות מלא עמדה בתחילת אוקטובר על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), וזאת ללא שינוי מחודש קודם.

נזכיר כי מחיר הנפט מסוג ברנט עמד לפני כחודש על כ-78 דולר לחבית, וכי נכון להיום המחיר עומד על כ-83.5 דולר לחבית. במהלך החודש האחרון המחיר לחבית מסוג ברנט אף היה גבוה יותר והגיע לשיא לפני כעשרה ימים של 86.9 דולר לחבית. עם הדחיפה הזו במחירי הנפט, במרבית חודשי 2021 מחירי הדלק עלו. בינואר, נזכיר, מחיר ליטר דלק לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת עצמי (כולל מע"מ) עמד על 5.51 שקלים.

מעבר לכך שמחירי הנפט עלו, גם מחירי השינוע הימיים נשארים ברמה גבוהה, וגם למשבר האנרגיה שפוקד אזורים רבים בעולם, יש משקל להחלטה שבמרד האנרגיה להעלות את התעריף.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, הסביר מדוע הוחלט על העלאת המחיר החדה. "צמצום מקורות האספקה של הגז הטבעי באירופה וכן דלדול כמויות המאגרים שם, בנוסף מחסור בפחם בסין, הובילו לעלייה משמעותית של כל מוצרי האנרגיה: פחם, גז טבעי ונפט. מחירו של הגז הטבעי באירופה עלה פי 5, ומחיר הפחם עלה כמעט פי 2. מחירי הנפט ומוצרי האנרגיה הנלווים לו עלו בכ-30% במהלך החודשיים האחרונים. עלייה זו כמובן גם מורגשת אצלנו ובהתאם צפויה לעלייה במחירים בתחנות התדלוק".