מתודלקת ע"י חזרת הביקושים: הרווח הנקי של ארמקו זינק ב-160%

ענקית האנרגיה הסעודית, שאחראית ל-10% מהייצור העולמי של נפט, רשמה רווח של 30 מיליארד דולר ברבעון השלישי - מעל התחזיות בשוק • לא ממהרת להדביק את הביקושים: תפוקת הנפט צמחה ב-13% בלבד בהשוואה לרבעון השני

מתקן הפקת נפט בערב הסעודית / צילום: Shutterstock
מתקן הפקת נפט בערב הסעודית / צילום: Shutterstock

הרווחים של ענקית הנפט ארמקו הסעודית זינקו עם עליית מחירי הנפט והייצור, והגיעו ל-30.4 מיליארד דולר אמריקאי (כ-114 מיליארד ריאל) - תוצאה שגבוהה בכ-4.5% מהתחזיות בשוק, שציפו להכנסות בהיקף של 29 מיליארד דולר. בהשוואה לרווחיה בתקופה המקבילה אשתקד, כ-11.7 מיליארד דולר, מדובר בזינוק של קרוב ל-160%.

הזינוק ברווחים איפשר ליצרנית הנפט הגדולה בעולם לכסות את הדיבידנד הרבעוני שלה (בסך 18.75 מיליארד דולר) באמצעות תזרים מזומנים חופשי, שעמד על 28.7 מיליארד דולר.

ארמקו ויריבותיה הגדולות לנפט נהנו מההתאוששות הכלכלית העולמית, שתידלקה את שוק הנפט והביאה לזינוק של 65% במחירי הנפט השנה, ליותר מ-80 דולר לחבית.

ביום שישי האחרון אפל הודחה מהמקום הראשון במונחי שווי שוק כאשר מיקרוסופט עקפה ומוקמה כחברה הגדולה בעולם. כעת אפל מפנה את מקומה כחברה הרווחית ביותר בעולם לארמקו. שווי השוק של ארמקו עדיין נמוך משל אפל ומיקרוסופט ועומד על כ-2 טריליון דולר.

מה שסייע בין השאר לצמיחת הרווחים זו הגדלת תפוקת הנפט, לאחר שסעודיה סיימה את קיצוצי האספקה החד צדדיים שיושמו כחלק מעסקת OPEC+ מוקדם יותר השנה. ייצור הנפט הגולמי של ערב הסעודית עמד בממוצע על 9.6 מיליון חביות ביום בין יולי לספטמבר, לעומת 8.5 מיליון ברבעון השני. כעת ארמקו מקדמת את קידום יכולת הייצור המקסימלית ל-13 מיליון חביות ביום - פרויקט שלדבריה אמור להסתיים בסביבות 2027.