פפסיקו לאב מציינת 3 שנים בישראל עם השקעה של כ-10 מיליון דולר

חברת המזון השנייה בגודלה בעולם השקיעה בשותפויות ב-25 סטארט-אפים ישראלים במהלך שנות הפעילות שלה בארץ • וגם: חברת הנדל"ן Urbanipro הישראלית השלימה גיוס של כ-5 מיליון דולר לפרויקט מולטי פמילי חדש בארה"ב • אירועים ומינויים

דיוויד שוורץ ואנה פרברוב, פפסיקו לאבס / צילום: באדיבות פפסיקו לאבס
דיוויד שוורץ ואנה פרברוב, פפסיקו לאבס / צילום: באדיבות פפסיקו לאבס

חברת המזון השנייה בגודלה בעולם, פפסיקו, מציינת שלוש שנים להקמת חממת ההשקעות הטכנולוגיות שלה בישראל. במהלך השנים הללו היא השקיעה מעל 10 מיליון דולר בשותפויות בכ-25 סטארט-אפים ישראלים, המהווים כ-30% מסך השותפויות שלה עם סטארט-אפים ברחבי העולם.

ההשקעה היא חלק משיתוף פעולה עם קרנות הון סיכון וסטארט-אפים מקומיים בתחומים כמו אגרו-טק, חדשנות בייצור, שיווק, דאטה, וטכנולוגיות מתקדמות אחרות, שהוטמעו בכל שרשרת הייצור של פפסיקו. את הפעילות מובילים דייוויד שוורץ, סגן נשיא פפסיקו לאבס, ואנה פרברוב, מנהלת הפעילות הגלובלית של פפסיקו לאבס - שניהם מתגוררים בישראל.

בין החברות הישראליות שעמן משתפת פפסיקו פעולה נמנות Wint (קיצור של Water Intelligence), שמנהלים אלון גבע וירון דיציאן, אשר עוזרת לה לחסוך מיליוני ליטרים של מים בכל המפעלים באירופה בהליכי הייצור של חטיפי המזון, דוגמת צ'יטוס, דוריטוס ותפוצ'יפס; Noogata של אסף אגוזי ואורן רבוי, שעוזרת לחקלאים בכל העולם לייעל תהליכים של גידולי תפוחי אדמה, הבסיס לחטיפי הצ'יפס של פפסיקו.

חברה נוספת שפפסיקו משקיעה בה בשותפות היא Ndrip, שהוקמה ב-2015 על ידי פרופ' אורי שני, לשעבר ראש רשות המים, ומנוהלת על ידי ערן פולק, לשעבר המשנה לראש אגף התקציבים באוצר - אנדריפ עוזרת לחברה לחסוך 25 מיליארד ליטר מים בשנה בחקלאות במדינות מתפתחות וצחיחות (דוגמת הודו).

פעילות החממה כוללת חמש תוכניות בשנה, שכל אחת מהן פועלת לאיתור טכנולוגיות חדישות בתחום אחר בשרשרת הייצור. בימים אלה הושקה תוכנית הקיימות, אשר מאתרת סטארט-אפים הפועלים לחיסכון במים ופליטות פחמן בתהליכי הייצור, השינוע והחקלאות.

מלבד השקעה זו בישראל, לפני כשלוש שנים רכשה החברה את סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר.

 

הישראלים שמאמינים במולטי פמילי

בשנים האחרונות משגשגים בארה"ב מתחמי מולטי הפמילי, מתוך תפיסה שמדובר בפתרון דיור הוגן עבור אלה המחפשים לגור בשכירות במחירים הוגנים ביחס לשוק, תוך קבלת שירותים נוספים במתחם המגורים הסגור. לא מעט ישראלים נכנסים לשוק הזה, וכעת מדווחת חברת הנדל"ן Urbanipro של ענת שפכט כהן, יאיר טל ואייל חסון כי השלימה גיוס של כ-5 מיליון דולר לפרויקט מולטי פמילי חדש.

הפרויקט ממוקם בעיר לקסינגטון במדינת קנטאקי, שקיימים בה מתחמים רבים מסוג זה, והוא כולל 70 יחידות דיור. הרכישה היא חלק מאסטרטגיית ההתמקדות של החברה בתחום. "מצאנו את ההשקעה במתחמי מולטיפמילי בארה"ב אטרקטיבית במיוחד, הן בשל היכולת לרכז מאמץ ניהולי לצורך חיסכון בהוצאות התפעוליות, הן בשל אפיקי המימון האטרקטיביים הניתנים להשקעות כאלו, והן בשל היכולת להגיע לתשואות גבוהות - בהשקעות שבהן הסיכונים הם יחסית נמוכים", מסביר חסון.

המתחם נרכש בשיתוף עם יזם מקומי - חברת Vision & Beyond, שמתוך היכרות עם שוק השוכרים המקומי תנהל את המתחם ותדאג להשבחתו עד למימוש. "המטרה היא לנהל את המתחם למשך מספר שנים כנכס מניב, כולל משיכת תקבולים שוטפים מהשכרת הדירות", מסכם חסון, "ולאחר שדרוג התזרים, לממש ברווח. ניהול ההשקעה באופן הזה מאפשר ניהול סיכונים מיטבי עבור המשקיעים".

חברת UrbaniPro נוסדה ב-2016, ועד היום ניהלה השקעות בהיקף של כ-100 מיליון שקל בארה"ב ובאירופה.

מצנח הזהב

יעקב פלד, סמנכ"ל ראש חטיבת אשראי בכאל, מונה למשנה למנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית בבנק ירושלים.  פלד כיהן בשורה ארוכה של תפקידים בכירים במערכת הבנקאית. בתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל ראש חטיבת אשראי בכאל, וקודם לכן כיהן כמנהל אגף בנקאות מסחרית בבנק דיסקונט וכמנהל אגף לניהול סיכונים בבנק. פלד יחליף בתפקיד את המשנה למנכ"ל דודי לוי , שבקרוב יכהן כמנכ"ל חברת המימון החוץ בנקאי אמפא קפיטל.

מינויו של פלד מותנה באישור בנק ישראל.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה לשעבר, ישמש כחבר דירקטוריון ב-Improvate, המקדמת שיתופי פעולה עסקיים בין המגזר הפרטי למדינות בעולם, וינהל את תחום המדיטק בחברה.

אבי גפן מונה לראש מעבדת החדשנות של סיטי בישראל, ויהיה אחראי על 220 עובדים.

אבי גפן / צילום: סיטי
 אבי גפן / צילום: סיטי

אורית ינקו מונתה לסמנכ"לית ביטוחי רכב ודירה בחברת הביטוח AIG, ועו"ד ארז חיים מונה לסמנכ"ל ביטוח מסחרי.

אורית ינקו וארז חיים / צילום: אורלי לנדאו, אפרת ציון
 אורית ינקו וארז חיים / צילום: אורלי לנדאו, אפרת ציון

שירה בר יוסף (ויצמן) תוביל את מערך חווית הלקוח בחברת הסייבר ההגנתית סייבריזן.

חדשות טובות

במסגרת "יום האזרחות הטובה" שמקיימת לוריאל ישראל מנהלי ועובדי החברה התנדבו בעמותת אוהל שרה בבני ברק, בחוף ארגמן בנתניה, במרכז הלוגיסטי של לקט ישראל, בפנימיית הילדים בית אלעזרקי בנתניה ובשיפוץ גן ילדים במגדל העמק.