הנכד של מנכ"ל טבע ופיתוח הספירולינה

חברת הפוד-טק הישראלית SimpliiGood משיקה ליין תחליפי בשר טבעוניים בתוספת ספירולינה טרייה בהשקעה של כ-2 מיליון דולר • וגם: רק 23% מרוכבי הקורקינטים – נשים, וחדשות טובות • אירועים ומינויים

ליאור שליו, מנכ''ל סימפליגוד
ליאור שליו, מנכ''ל סימפליגוד

חברת הפוד-טק הישראלית SimpliiGood משיקה ליין תחליפי בשר טבעוניים בתוספת ספירולינה טרייה. היקף ההשקעה בפיתוח, ייצור ושיווק המוצרים מוערך בכ-2 מיליון דולר.

"מאז התפשטות הקורונה אנחנו רואים שיותר ויותר אנשים מחפשים מזון בריא, ומעניין אותם לדעת מה הם אוכלים", אומר מנכ"ל החברה והמייסד המשותף, ליאור שליו, נכדו של מנכ"ל טבע, אלי הורביץ ז"ל. שליו ואמו ד"ר ורדה שליו-הורביץ השקיעו לפני כשמונה שנים בחברה (שאז עוד נקראה אלג'ימור), ומאז 2018 הוא מוביל את ניהולה.

החברה מבססת את פיתוחיה על ספירולינה טרייה, אשר גדלה באזור השרון והערבה. המוצרים המושקים כעת - קבב, המבורגר ושניצל - מיוצרים במפעלי "טבע דלי" בדימונה, המתמחה במוצרי מזון טבעוניים. לדברי החברה, בשונה מתוספי תזונה המורכבים מספירולינה, הגרסה הטרייה אינה משנה את הטעם והריח של המזון וההרכב התזונתי שלה עשיר יותר. בשלב הבא תייצר החברה נתחים שלמים של בשר ודג העשויים 100% ספירולינה טרייה.

רק 23% מרוכבי הקורקינטים - נשים

תחום המיקרו-מוביליטי, הכולל קורקינטים ואופניים חשמליים, תפס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות, בעיקר במרכז הארץ. ככל הנראה שמאחר שמדובר בכלים חדשים בנוף העירוני, נרשמו גם לא מעט תאונות ופגיעות בהולכי רגל. כעת מגלה ניתוח חדש של עיריית תל אביב-יפו וחברת BIRD כי שיעור הרוכבות על אופניים וקורקינטים בעיר עומד על 23% ו-9% בהתאמה.

מהניתוח, שערך מכון אדוה, עולה כי הפער המגדרי קיים גם בשימוש ב"תל אופן" - 7% מהנשים ו-15% מהגברים העידו כי הם משתמשים בו. נתונים נוספים מצביעים על כך שכ-57% מהנשים מגיעות לעבודה ברכב וכ-36% באוטובוס, זאת בעוד 51% מהגברים מגיעים ברכב, ו-25% באוטובוס. למעשה, הגברים מתניידים יותר מהנשים באמצעות כלים אחרים כמו אופניים, אופנועים/קטנועים וקורקינטים חשמליים.

הנתונים נחשפו באירוע Women In MicroMobility, שנערך בכיכר הבימה בשיתוף עיריית תל אביב, אקומושן ועמותת "ישראל בשביל אופניים". באירוע לקחו חלק השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מנכ"לBIRD , יניב ריבלין, בכירות ובכירים רבים הקשורים לענף התחבורה.

תמר זנדברג באירוע Women In MicroMobility / צילום: דניס קפל
 תמר זנדברג באירוע Women In MicroMobility / צילום: דניס קפל

חדשות טובות

תרומה לחנוכה. בנק מזרחי טפחות קיים מכירה אינטרנטית של תרומת מתנות חנוכה לילדי פנימיות. 600 מעובדי הבנק רכשו מתנות בהיקף של 53 אלף שקל, והבנק יכפיל את התרומה, שתגיע לעמותות כמו אור שלום, מגדל אור, אמונה, העמותה לקידום החינוך ועוד.

התנדבות משרדית. עורכי הדין ועובדי פירמת עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון, יצאו ליום התנדבות שהוקדש לסיוע למעוטי יכולת, לאיכות הסביבה ולבעלי החיים.

משרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון ביום התנדבות / צילום: יח''צ
 משרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון ביום התנדבות / צילום: יח''צ

במסגרת זו הם סייעו לעמותת לקט ישראל בקטיף ירקות שיישלחו למשפחות נזקקות, ניקו את שמורת חוף פלמחים, וסייעו בטיפול בכלבים בצער בעלי חיים. כל ההתנדבויות נוהלו בעזרת עמותת הלפי.

טיפולי ספא לצוות הקורונה. חברת הסייבר דיפ אינסטינקט תרמה לצוות הרפואי במחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב שוברים לטיפולי ספא עבור 300 אנשי צוות מהמחלקה, ביניהם רופאים, אחיות, מתמחים וצוות הניקיון - בהיקף כולל של 70 אלף שקל.

מימין לשמאל: שירי גרינקר גיא, גיא כספי וד״ר אמיר בר עוז. עובדי דיפ אינסטיקנט בסיור במחלקת הקורונה באיכילוב
 מימין לשמאל: שירי גרינקר גיא, גיא כספי וד״ר אמיר בר עוז. עובדי דיפ אינסטיקנט בסיור במחלקת הקורונה באיכילוב

לדברי גיא כספי, מייסד שותף ומנכ"ל דיפ אינסטינקט, "הגענו במטרה להביע את הערכתנו לצוותים הרפואיים שעובדים לילות כימים כבר למעלה משנה וחצי, ונלחמים בהתפשטות נגיף הקורונה".