מוזיאון הספורט היהודי העולמי מוקם בהשקעה של 15 מיליון שקל

המוזיאון, ע"ש איריס סמית יכלול תצוגה של למעלה מ-1,000 פריטים לאורך תקופה של 126 שנות ציונות מכבית • וגם: מיהו איש העסקים היהודי-צרפתי שהטיס למעלה מ-2,600 מעובדיו לארץ על מנת שיכירו את הצד היפה של ישראל • אירועים ומינויים

מוזיאון הספורט היהודי / צילום: יח''צ מכבי תנועת העולמית
מוזיאון הספורט היהודי / צילום: יח''צ מכבי תנועת העולמית

במהלך 2022 תשיק "מכבי תנועה עולמית" את מוזיאון הספורט היהודי העולמי במתחם כפר המכביה, בשטח של 1,500 מ"ר בנוי. עלות הקמת המוזיאון עומדת על כ-15 מיליון שקל, רובם מתרומות של יהודים ברחבי העולם הקשורים לפעילותה של מכבי.

המוזיאון, ע"ש איריס סמית, מיסודו של מוזיאון מכבי ע"ש פייר גילדסגיים, יכלול תצוגה של למעלה מ-1,000 פריטים לאורך תקופה של 126 שנות ציונות מכבית.

תצוגת המוזיאון תתרכז בשני צירים: הספורט היהודי העולמי, וסיפורה של תנועת מכבי בארץ ובעולם. אלה יחולקו לשישה פרקי תוכן, ויכללו כמובן התייחסות נרחבת ל-90 שנות אירועי המכביה (כולל לאסון המכביה שהתרחש ב-1997), וכן את סיפוריהם אישיים של ספורטאים מצטיינים.

בין אוספי המוזיאון פריטים כמו אופנוע משנות ה-30, הגלשן של גל פרידמן זוכה הזהב מאולימפיאדת אתונה, גביעים שמעידים על חיי הקהילות היהודיות בארצות ערב, כפפת בייסבול של סנדי קופקס, וגביע של מתעמלת העבר ההונגרייה-ישראלית אגנס קלטי, שהייתה אלופה אולימפית בעלת עשר מדליות.

בנוסף מוצגים גביע אירופה בכדורסל שבו זכתה מכבי תל אביב, בגדי הג'ודו של יעל ארד שזכתה במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה ועוד. במרכז המוזיאון מוצבת ארנה עם מפץ של רגעי ספורט וסיפורי ההישגים הגדולים של הספורט היהודי בכל הזמנים, המוקרנים במיצג וידיאו.

לדברי אמיר פלד, יו"ר מכבי תנועה העולמית, "מדובר באחד המוזאונים החשובים בתולדות העם היהודי, בעיקר בתחום הספורט, ולמיטב ידיעתי אין מוזיאון כזה בכל רחבי העולם. במשך מספר שנים צוות מיוחד אסף פריטים ומוצרים מיוחדים הקשורים להיסטוריה של הספורט היהודי מקרובי משפחה של ספורטאים יהודים, לרבות משפחות של ספורטאים שנרצחו בשואה".

אזור התעשייה

התיירים המפתיעים שרואים 6/6

רכבת אווירית מפתיעה נחתה השבוע בנתב"ג: איש העסקים הישראלי-צרפתי לורנט לוי, בעלי רשת האופטיקה Optical Center, הטיס לארץ את 2,600 עובדיו האירופאיים, על מנת שיכירו את "הצד היפה של ישראל". לורנט לוי עצמה עלה לארץ לפני 16 שנים עם אשתו ושבעת ילדיהם, ומאז הוא מנהל בשלט רחוק את עסקיו.

לורנט לוי, משה ליאון, פיטר פלצ'יק / צילום: Marvin Chicheportiche
 לורנט לוי, משה ליאון, פיטר פלצ'יק / צילום: Marvin Chicheportiche

עובדי הרשת התאכסנו ב-11 מלונות, ולמעלה מ-70 מדריכי טיולים ליוו אותם בירושלים, מצדה וים המלח. עם נחיתתם, התקיימה בבנייני האומה בירושלים הוועידה השנתית הראשונה של רשת האופטיקה שבה הציג הבעלים את חזונו להתרחבות עולמית לשנים הקרובות - הכוללת, בין היתר, פתיחת 50 סניפים נוספים בישראל.

180 מיליון טון באוויר

בימים אלה מוקם במתחם האלף, אזור התעסוקה החדש של העיר ראשון לציון, פרויקט "מגדל מילניה", שתכנונו מזכיר את שער הניצחון בפריז. כעת הונף הגשר שמשקלו 180 טון ואורכו 500 מ"ר לגובה של 100 מטר - על מנת "לסיים" את השער ולחבר בין שני מגדלי הפרויקט.

למשימה נדרשו 45 עובדי צוות, ראשי צוותים ומנהלי עבודה, במקביל לסיוע של עגורנים ומנופים, וזאת בשיתוף פעולה עם מומחים מחברת יוניבאק העולמית.

המגדל תוכנן על ידי אדריכל משה צור עבור חברת פרשקובסקי ומגדל ביטוח. הפרויקט ישתרע על פני 60 אלף מ"ר, ועלותו - כולל קרקע ובינוי שלד - נאמדת בכ-700 מיליון שקל. 

אדריכל משה צור, יוסי פרשקובסקי, רז קינסטליך וצחי הרץ / צילום: איתמר אייל
 אדריכל משה צור, יוסי פרשקובסקי, רז קינסטליך וצחי הרץ / צילום: איתמר אייל

מצנח הזהב

צביקה פישהיימר, סמנכ"ל משאבי האנוש בשופרסל, יכהן גם כסמנכ"ל האסטרטגיה של הרשת.

גלעד שאולוף, סמנכ''ל התפעול של רשת קבוצת אברהם הוסטלס וטורס, יקודם ויכהן כמנכ"ל החל מינואר הקרוב.

דליה קורן מונתה למנהלת פעילות השילוח בחברת אלאלוף לוגיסטיקה.

משה ציוני מונה לסמנכ"ל מחקר סייבר ב סטארט-אפ הסייבר הישראלי Apiiro.

משה ציוני / צילום: עומר הכהן
 משה ציוני / צילום: עומר הכהן

ענת פרץ דוידי, 39, מונתה לסמנכ"לית שיווק של קבוצת חמדיה גרופ.

ענת פרץ דוידי / צילום: רמי זרנגר
 ענת פרץ דוידי / צילום: רמי זרנגר

עמית אשכנזי מונה לסמנכ"ל האסטרטגיה של חברת הקריאייטיב והטכנולוגיה Artlist.

אורית בר־ניב מונתה למנהלת פלטפורמת Motion Array ואסף יניב מונה למנהל פלטפורמת ה־Footage.

חדשות טובות

סלקום נרתמת למען עמותת החתול: החברה תרמה עשרות אלפי שקלים לטובת ערכות עזרה ראשונה, המכילות ציוד לעצירת דימום, חבישה, קיבוע, חוברת הסבר ודף לשימוש בחירום. כ-20 עובדי סלקום ודינמיקה התנדבו לארוז 100 ערכות וסייעו בשליחתן לעוטף עזה. בנוסף תרמה החברה לסדנאות לאנשי העמותה שחוו טראומה.

עובדי סלקום ביום התנדבות עבור העמותה למען החתול / צילום: תמונה פרטית
 עובדי סלקום ביום התנדבות עבור העמותה למען החתול / צילום: תמונה פרטית