geely | בלעדי

אחרי טסלה: גם GEELY בחרה בהפניקס כמבטחת רשמית לרכביה

יצרנית הרכב הפרטי הסינית, שהציגה את מותג הרכב החשמלי שלה בארץ בתחילת החודש, תשתף פעולה עם חברת הביטוח הישראלית • מוטי מור, מנהל חטיבת הביטוח הכללי בהפניקס: "ברור לנו שינסו לצאת נגדנו בתחרות על המחיר, אבל אצלנו המחיר יתאם את הסיכון ונתמקד בפוליסה המקיפה ביותר"

מכוניות חשמליות של GEELY עולות על האונייה בסין בדרכן לישראל / צילום: היצרן
מכוניות חשמליות של GEELY עולות על האונייה בסין בדרכן לישראל / צילום: היצרן

מותג הרכב החשמלי המוביל בסין, Geely, מצטרף לביטוחי רכב חשמלי של הפניקס. Geely היא יצרנית הרכב הפרטית הגדולה בסין והיא מחזיקה במותג וולוו וב-50% מרכבי סמארט. עם מכירות של מעל 2 מיליון רכבים פרטיים בשנה, Geely בחרה בחברת הפניקס למבטחת הרשמית שלה בישראל, בדומה לחברת טסלה, שגם בחרה בהפניקס.

מהפניקס הסבירו כי במסגרת הביטוח המקיף יזכו המבוטחים בהרחבות מיוחדות כגון רכב Geely חדש תמורת ישן במקרה של אובדן או גניבה, גרירה חשמלית מותאמת הכוללת אספקת חשמל או גרירה לעמדת טעינה, רכב חלופי משודרג, כיסוי לציוד טעינה, שמשות מקוריות, שימוש בחלפים מקוריים (לשנה הראשונה) ופטור מהשתתפויות עצמיות בעת תיקון במוסכי היבואן שבהסדר.

מוטי מור, משנה למנכ"ל הפניקס ומנהל הביטוח הכללי, הסביר בשיחה עם גלובס כי ביטוח רכבים חשמליים הוא בהגדרה שונה מביטוח רכבים רגילים. "כל האלקטרוניקה ברכב חשמלי משודרגת ביחס לרכב רגיל, בכל נקודה ברכב. למשל בכוח סוס מוגבר ברכב משפחתי שנובע מהחשמל, בטווח נסיעה, בתאוצה, ברמת האבזור ובמערכות בטיחות משודרגות. זה כמו שששאלו מה ההבדל בין סמארטפון לטלפון רגיל כשיצאו הטלפונים החכמים, כשהיה ברור שלא מדובר רק במסך שונה. הרכבים החשמליים נתפסים כפסגת הטכנולוגיה, אז הם לא יכולים להישאר מאחור לא במערכות ההנעה, לא בתיבות הילוכים ולא בעיצוב האווירודינמי", אמר מור.

"גם הסיכונים שונים לגמרי. מעבר לשאלה מה עושים כשנגמרה הסוללה ואיך גוררים רכב חשמלי, חשוב לנו שהביטוח יהיה שונה. רצינו לתת את החבילה הכי רחבה ולא בהכרח הכי זולה. ברור לנו שברגע שנצא עם כיסוי ינסו לצאת נגדנו באסטרטגיה של מחיר זול יותר, אבל אנחנו לא הולכים עם האסטרטגיה הזו. אצלנו המחיר יתאם את הסיכון כאשר ידוע כי העלות של נזקים תהיה הרבה יותר גבוהה מאשר ברכב רגיל, וזה בא לידי ביטוי בתמחור.

הזכרת גרירה חשמלית, מה המשמעות של גרירה כזו?
"לגרור רכב חשמלי בלי סוללה בכלל אי אפשר. אם נגמרה הסוללה צריך להטעין את הרכב בקצת חשמל ורק לאחר מכן אפשר להרים אותו על הגרר. לכן, זו גרירה הרבה יותר יקרה".

האם יש ביטוח גם לסוללה?
"כל האחריות למכניקה, בטסלה וגם בג'ילי, ניתנת על ידי היצרן או היבואן, והיא ניתנת למספר שנים. אבל אם יש שריפה כתוצאה מתקלה בסוללה, ברור שזה מכוסה על ידי הביטוח. בנוסף, כאשר סוללה נשרפת קשה מאוד לכבות אותה וישנו פוטנציאל גבוה לנזק לצד ג' וגם זה מכוסה, בגבולי אחריות גבוהים".

מדוע חשוב להפניקס להתמחות בתחום של הרכבים החשמליים?
"התחום הזה הולך לצמוח בשנים הקרובות ואני גאה שהפניקס מובילה אותו. אנחנו תופסים פוזיציה ירוקה ולא חושבים רק על השקל לשנה הקרובה אלא מסתכלים בראייה ארוכת טווח.

לכן אנחנו מתייחסים להיבטים נוספים בתחום, כמו למשל לנושא עמדות הטעינה, שם נציע במסגרת ביטוחי הדירה ביטוח צד ג' לעמדת הטעינה. חשוב לי לציין שאנחנו נתמקד ביצרנים נבחרים, ולא כל רכב שהוא חשמלי אנחנו נהיה שם".

יכולת נסיעה של עד 460 ק"מ במחיר של 143 אלף שקל

כאמור, מותג הרכב החשמלי "GEOMETRY" מבית קבוצת Geely הסינית הוצג בתחילת החודש על ידי קבוצת יוניון מוטורס.

הרכב הראשון של החברה הוא הקרוס-אובר "גיאומטרי C", שאורכו 4.43 מטר, ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.7 מטר. הוא מצויד במנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומגיע לארץ בשני דגמים עיקריים: C350 פרו עם סוללה של 53 קילוואט וטווח של עד 350 ק"מ בתקן WLTP; ו-C460 פרו עם סוללה של 70 קילוואט וטווח של עד 460 ק"מ.

מחיר דגם ה-350 יעמוד על כ-134 אלף שק, ואילו מחיר דגם ה-460 יעמוד על כ-143 אלף שקל. המחיר בקופת ההשקה כולל עמדת טעינה, חבילת גלישה לא מוגבלת במערכת המולטימדיה וחבילת טעינה ציבורית ברשת EV EDGE. האחריות על הסוללה היא ל-8 שנים או עד 150 אלף ק"מ.