החיים שאחרי הדסה: רוטשטיין מצטרף לסטארט-אפ שנלחם בסרטן

מנכ"ל בית החולים הדסה אשר עזב את תפקידו לדרישת הדירקטוריון, מתמקם מחדש בסקטור העסקי • אתמול (א') הודיע גם על קבלת תפקיד בחברת EPM

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: איל יצהר
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: איל יצהר

פרופ' זאב רוטשטיין, עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים הדסה, הצטרף לדירקטוריון ולוועדה המדעית המייעצת של הסטארט-אפ הישראלי ניו פייז (New Phase). החברה מפתחת טכנולוגיה להשמדה של גרורות סרטניות.

רוטשטיין, שנחשב לדמות שנויה במחלוקת עוד מתפקידו כמנכ"ל בית החולים תל השומר, אך גם לאיש ניהול שקידם מאוד את בית החולים הדסה, אליו הגיע לאחר שבית החולים נקלע לקשיים פיננסיים חמורים, עזב את תפקיד מנכ"ל הדסה ביולי האחרון. רוטשטיין התפטר לאחר שהדירקטוריון הזמין אותו לשימוע.

השבוע הודיע על שני מינויים שלו לחברות במגזר העסקי, המינוי הנוכחי וכן מינוי לנשיא וראש הוועדה המייעצת בחברת הקנאביס EPM, אשר מעוניינת לפתח נגזרות של קנאביס, שירשמו לשיווק כתרופות לכל דבר.

New Phase, אשר הוקמה לפני 8 שנים, פיתחה טכנולוגיה חדשנית לטיפול בגידולים מוצקים גרורתיים ומיקרו גרורות. הטיפול בגרורות הינו משמעותי משום שכאשר נשארת גרורה פעילה בגוף, היא יכולה להתפתח מחדש לגידול סרטני, לעיתים קרובות אלים או קשה יותר להכחדה מהגידול המקורי. כיום קשה לאתר ולטפל בגרורות ובעיקר במיקרו-גרורות, הן משום שקשה לאתר אותן והן משום שקשה להשמיד את כולן בלי לפגוע ברקמה הבריאה.

הטכנולוגיה של ניו פייז מבוססת על ננו חלקיקים אשר מגיעים לגידול ובאמצעות שינוי של הטמפרטורה שלהם באמצעות שדה מגנטי, ומשיגים מיגור סלקטיבי של התאים הסרטניים בלבד. החברה מאמינה כי הטיפול יכול לחסל באופן סלקטיבי סוגים שונים של גרורות סרטניות, ללא תלות בגנטיקה של הגידול או ברקמה ממנה הוא נבע במקור, וללא תופעות לוואי משמעותיות.

ניו פייז נוסדה ב-2013 על ידי עופר שלו והמהנדס ד"ר רפי חוף. על פי מאגר IVC, עד היום גייסה החברה כ-25 מיליון דולר, בין היתר מאהרון לוקאץ', קרן RLI, ומשקיעים פרטיים נוספים.

לדברי החברה, רוטשטיין יסייע בקידום מחקרים קליניים בארץ ובעולם ויחד עם חברי הוועדה המייעצת, יוביל את תכנון המתווה של הניסויים הצפויים. הניסוי הקליני הראשון אמור להתחיל בקרוב.

רוטשטיין מסר בתגובה לדברים כי "במסגרת התפקידים שלקחתי על עצמי לאחר קריירה ציבורית ארוכה, אני גאה להצטרף לצוות חברת ניו פייז. יהיה זה המשך טבעי לתפקידיי הרפואיים והניהוליים בעבר ושילוב הידע והניסיון שצברתי במלחמה בתחלואה ותרומה לבריאות הציבור. הטכנולוגיה החדשנית שמפתחת החברה עשויה לתת מזור לחולי סרטן באופן לא פולשני כאשר בניסויים הפרה קליניים (בבעלי חיים) האפקט שהושג נותן מקום להניח הצלחה גם בניסויים בבני אדם. אני מגויס להצלחת הטיפול והחברה".

שלו, המשמש גם כמנכ"ל החברה, אמר כי "אנו שמחים ומוקירים את הצטרפותו של פרופ' רוטשטיין לחברה. הניסיון עשיר השנים שלו יסייע לנו להגשים את חזון החברה ולהביא לחולי הסרטן בארץ ובעולם טיפול חדשני שיאפשר להשמיד את הגרורות הסרטניות ולהאריך את חייהם של החולים".