הותר לפרסום: משה חוגג הוא איש העסקים שנעצר בחשד להונאת ענק בקריפטו ועבירות מין

בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסום את שמו במסגרת הפרשה שנחשפה הבוקר ובמרכזה חשד להונאת ענק בתחום הקריפטו • לצד חוגג, נעצרו ונחקרו גם 7 חשודים נוספים, בהם עדי שלג, שהיה עד מדינה בפרשת נוחי דנקנר • מעצרם של חוגג ושלג הוארך בשישה ימים

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

הותר לפרסום: איש העסקים והבעלים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, משה חוגג, נעצר הבוקר בחשד להשתתפות בהונאת ענק בתחום הקריפטו יחד עם 7 חשודים נוספים, בהם עדי שלג, שהיה עד מדינה בפרשת נוחי דנקנר. בנוסף, במהלך החקירה עלו חשדות נוספים כי ביצע לכאורה עבירות מין. 

מעצרו של חוגג הוארך בשישה ימים. על פי הודעת המשטרה, החשודים כל אחד עפ"י חלקו, גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, תוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאלים להשקיע במיזמים רווחיים לכאורה. החקירה עד כה העלתה חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

מעורכי הדין משה מזור ועמית חדד נמסר: "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי עניין ואשר כעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. אנו בטוחים שבסיום החקירה יתברר שאין שחר לטענות כלפיו".

בנוסף כאמור הותר לפרסום כי עדי שלג, שהיה עד מדינה בפרשת נוחי דנקנר ושותפו של חוגג בקרן סינגולריטים, בין העצורים בפרשה. שמות חלק מהעצורים בפרשה נאסר בפרסום.

השופט ארז מלמד מבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של שלג ב- 6 ימים. שלג חשוד בעבירות כלכליות של מרמה,הלבנת הון, עבירות מס ורישום כוזב במסמכי תאגיד. עו"ד אבי חימי המייצג את שלג מסר: "עדי שלג לא נמצא בקשר העסקי עם נשוא החקירה במשך שנים ארוכות ואני מאמין שישוחרר לביתו בלא אשמה".

נגד חוגג כבר הוגשו מספר תביעות בעבר

ביולי 2020 אזרח קנדי תבע את חברת סטוקס ואת חוגג בסכום על סך חמישה מיליון שקל בטענה שכספי גיוס של סטוקס שימשו את הנתבעים לשימושם הפרטי ולמטרות אישיות. לאחר שהתובע חזר בו, בית המשפט קיבל את בקשת הצדדים לדחות את התביעה.

תביעה נוספת הוגשה בספטמבר 2020 לבית המשפט המחוזי בת"א בגובה של 27 מיליון שקל נגד חוגג ונגד קבוצת Singulariteam שעמד בראשה ושותפים בה לשעבר. התביעה הוגשה על ידי משקיעים יפניים, שטוענים כי נפלו קורבן לעוקץ מצד חוגג ושותפיו.

התובעים טענו כי חוגג ושותפיו גייסו מיליוני דולרים בתחילת 2018 להשקעה במיזם להקמת בורסה למסחר במטבעות קריפטוגרפיים בשם Zodiac, והציגו את עצמם כשותפים במיזם זה עם Bittrex, חברה שהחזיקה באותה תקופה באחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם. בפועל, לטענת התובעים, המצג הזה היה שקרי. התברר להם כי ביטרקס מעולם לא היתה שותפה בהקמת המיזם. הם טענו כי בעוד שחוגג ושותפיו הציגו למשקיעים כאילו כספם ישמש לפיתוח המיזם, הרי שבפועל הם שילשלו את הכספים לכיסיהם, וכל שנעשה במסגרת המיזם הוא הקמת אתר אינטרנט ללא כל פעילות. לטענתם, משקיעים רבים השקיעו כספים שמצאו את דרכם לכיסם של חוגג ושותפיו במעשה "עוקץ" מתוחכם. מיזם Zodiac , שהוקם ב-2017, גייס בתחילת 2018 עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים לצורך הקמת בורסת קריפטו ופיתוח המטבע הדיגיטלי ZDC . בתביעה נטען כי גויסו למיזם יותר מ-50 מיליון דולר.

לפי כתב התביעה, "חוגג הכיר יפני בשם אירוקאדו קוז'י (Irokado Koji). אירוקאדו היה מתווך בעסקאות במטבעות קריפטוגרפיים ומגייס עבור יזמים הון במסגרת Pre-sale. בדצמבר 2017 הגיע אירוקאדו ארצה, וחוגג שיכנע אותו לגייס משקיעים למיזם החדש שלו להנפקת מטבעות קריפטוגרפיים, Zodiac. אירוקאדו העביר את המידע של חוגג לתובעים ושלח להם את ה-Whitepaper של זודיאק. בעקבות המצגים שהיו ב-Whitepaper של זודיאק, השקיעו התובעים סך כל 8.2 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים, שהועברו בסופו של דבר, לכתובת של חוגג לצורך המיזם האמור. אירוקאדו גייס למיזם עשרות מיליוני דולרים נוספים, ובסך הכל למעלה מ-50 מיליון דולר. בפועל, מתברר כי מדובר היה בהונאה אחת גדולה".

בשנת 2019 נדחתה התביעה הגדולה ביותר שהוגשה נגד חוגג ושניים משותפיו בקרן הון סינגולריטים בארה"ב בגלל היעדר סמכות שיפוט. התביעה, בסך 50 מיליון דולר הוגשה על-ידי יזם האינטרנט הקנדי אדם פרזו, בקליפורניה.

במאי 2021 הוגשה תביעה נוספת בסכום של כ-18 מיליון שקל נגד חוגג ושותפיו, בהם אחד מהעצורים בקרן הון סיכון סינגולריטים. התביעה הוגשה על ידי שני עובדים שעבדו בקרן וטוענים כי השקיעו כספים ואיבדו את השקעתם. לטענתם, הנתבעים הקימו חברות רבות, שהתבררו כחברות קש בהן לא היתה כמעט פעילות, רק כדי שיוכלו לגייס באמצעותן מאות מיליוני דולרים במצגי שווא שקריים. עוד נטען כי לאחר גיוס הכספים רוקנו הנתבעים את החברות והותירו אותן ללא פעילות מהותית.

***חזקת החפות: משה חוגג ויתר הנחקרים הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.