פעם שלישית רוטשטיין: מונה ליו"ר חברת הקנאביס הרפואי פארמוקן

בשבוע האחרון נודע על מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין, עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים הדס, לדירקטוריון ולוועדה המדעית המייעצת של חברת הטיפול בסרטן New Phase ושל חברת הקנאביס EPM

פרופ' זאב רוטשטיין , לשעבר מנהל בית חולים הדסה ירושלים / צילום: איל יצהר
פרופ' זאב רוטשטיין , לשעבר מנהל בית חולים הדסה ירושלים / צילום: איל יצהר

פרופ' זאב רוטשטיין, עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים הדסה, הודיע השבוע על סדרה של מינויים לתפקידים בכירים בחברות צעירות. היום הוא מודיע על התפקיד הבכיר ביותר אליו הוא נכנס במסגרת סבב המינויים הזה: יו"ר חברת פארמוקן .

פארמוקן הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 66 מיליון שקל, היא אחת החברות החלוצות בתחום הקנאביס הרפואי בישראל. מבין חברות הקנאביס הותיקות שהפכו בורסאיות, היא לא הלכה בדרך של חברות כמו אינטרקיור, שיח או יוניבו, שכללה רכישת בתי מרחקת ויבוא קנאביס מחו"ל, ולא התבלטה מבחינת הנתח שהיא תופסת משוק הקנאביס או שווי השוק שלה. עם זאת, עם הכנסות של 18 מיליון שקל בשנה, גידול של 31%, היא עדיין חברת קנאביס משמעותית בישראל. לאחרונה החלה להתפתח לכיוונים חדשים, כמו למשל לתחום התרופות הפסיכדליות שאינן מבוססות קנאביס.

כמו EPM, חברת הקנאביס הנוספת שאליה הצטרף רוטשטיין כנשיא וראש הוועדה המייצעת, גם פארמוקן חותרת לפתח מוצרים שיאושרו במסלול התרופתי המלא, בעיקר בתחום הפסיכדליה. החברה השלישית שאליה הצטרף רוטשטייין השבוע היא New Phase, חברה פרטית בתחום הטיפול בסרטן.

לא מכוון לתפקיד בכיר במערכת הבריאות

רוטשטיין נחשב לדמות שנויה במחלוקת כמנכ"ל הדסה ועוד לפני כן בתפקידו כמנכ"ל בית החולים תל השומר. מאידך, נאמר עליו כי קידם מאוד את בית החולים הדסה, אחרי שבית החולים נקלע לקשיים פיננסיים חמורים. רוטשטיין עזב את תפקיד מנכ"ל הדסה ביולי האחרון, לאחר שהדירקטוריון הזמין אותו לשימוע.

נראה כי רוטשטיין בן ה-71 החליט לעבור לפאזה הבאה של הקריירה שלו המורכב ממספר תפקידים שונים בחלקיות משרה, ולא מכוון כרגע לתפקיד ניהולי בכיר נוסף במערכת הבריאות.

"אני מודה לחברת פארמוקן על בחירתי לתפקיד יו״ר דירקטוריון החברה", אמר רוטשטיין היום. "הצטרפותי לפארמוקן היא הזדמנות לתרום מניסיוני הרב במערכת הבריאות לחברה שהנה מחלוצות תחום גידול הקנאביס הרפואי בישראל וכזו שממשיכה להוביל באיכות ובפיתוח מוצרים בתחום זה. אני מאמין כי אוכל לסייע לקידום פיתוחיה החדשניים של החברה בתחום הטיפול בכאב כרוני וטיפולים נוספים הנגזרים מהתכונות המיוחדות של הצמח וכן לסייע בקידום מוצרים בתחום הקוסמטי.

"הכניסה של החברה לתחום גידול פיטריות לטיפולים רפואיים אליו נכנסה לאחרונה, שהינו תחום פורץ דרך, מהווה עוד הוכחה שהחברה פועלת בחזית היזמות של טיפול בחולים באמצעות צמחים. אני מקווה שאצליח לחבר את החברה למוסדות וגורמים רפואיים מובילים בתחומים מתפתחים אלה ופארמוקן, הידועה ביכולות הגידול המדויקות וביצירת מוצרים בעלי איכות רפואית גבוהה, תוכל לנצל את הידע והניסיון שצברתי להשגת איכות בפיתוחים חדשניים אלה".

מנכ"ל פארמוקן, גיל חובש, אמר: "אנו שמחים על הצטרפותו של פרופ' רוטשטיין שיוכל לתרום רבות מניסיונו העשיר בניהול ובעולם הרפואה לצמיחתה של פארמוקן ולקידום פיתוחים חדשניים בתחומי פעילותה. אנו נמצאים לקראת כניסה לשווקי הקנאביס בחו"ל ובטוחים כי פרופ' רוטשטיין יסייע לפיתוחה העסקי של פארמוקן כדי לייצר לנו הזדמנויות עסקיות. אנו פועלים בתחומי מחקר ופיתוח רפואיים להתוויות שונות של קנאביס רפואי, מוצרים קוסמטיים חדשניים ובניית חברה חדשה שתעסוק במחקר ופיתוח תרופות מבוססות פטריות פסילוסיבין עם מכון שמיר - תוספת הכוח שרוטשטיין מביא עמו תוכל לסייע לנו לקדם פיתוחים חשובים אלה ולייצר הזדמנויות בעלות פוטנציאל עסקי רב".