האם פרופ' רוטשטיין יעזור לחברת הביומד של רוצח לוכד הנחשים להגיע לבורסת ת"א?

רוטשטיין מונה ל"יושב ראש המועצה המדעית המייעצת" של סנט-טק, שמפתחת אבחון לקורונה • הטכנולוגיה פותחה על ידי סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ואחד מבעלי המניות הגדולים בה, הראל הרשטיק, בעודו מרצה עונש מאסר על רצח לוכד הנחשים יעקב סלע ב-1996 • האסיפה לאישור המיזוג שלה לנקסט ג'ן נדחתה למועד לא ידוע

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: איל יצהר
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: איל יצהר

על רקע הקשיים שחווה חברת סנט-טק מדיקל (סנט טכנולוגיות רפואיות) בניסיון להיכנס לבורסה בת"א באמצעות מיזוג, היא מדווחת על מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין, עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים הדסה, ל"יושב ראש המועצה המדעית המייעצת" שלה. חבר נוסף באותה מועצה יהיה פרופ' נתי קלר, מנהל אגף המעבדות והמחלקה למקרוביולוגיה קלינית בבי"ח שיבא.

סנט-טק, המפתחת מכשיר לאבחון מהיר של קורונה, מנסה להתמזג לתוך החברה הבורסאית נקסט ג'ן, אשר דיווחה על העסקה המתוכננת כבר לפני כשנה וחצי, אך עד כה ללא הצלחה.

לאחרונה דחתה נקסט ג'ן, הנסחרת בשווי של כ-100 מיליון שקל (ירידה של 65% מהשיא בינואר 2021), אסיפה שבה אמורה הייתה להיערך הצבעה על העסקה, למועד בלתי ידוע. זאת בעקבות דרישה לפרטים נוספים שהציגה בפניה רשות ני"ע, בין היתר לגבי הטכנולוגיה של סנט-טק ובעלי המניות שלה. הרשות אף ביקשה כי יוגש תשקיף מלא לפני ביצוע המיזוג, ונקסט ג'ן הודיעה כי הגישה טיוטת תשקיף שכזה, אך בינתיים לא נקבע מועד חלופי לאסיפה.

דמות שנויה במחלוקת

רוטשטיין מונה בשבועות האחרונים למגוון תפקידי ייעוץ בחברות שונות, ציבוריות ופרטיות. בין היתר הוא ישמש כיו"ר חברת הקנאביס פארמוקן, כנשיא וראש הוועדה המדעית המייעצת של חברת התרופות מבוססות הקנאביס EPM, וכדירקטור וחבר הוועדה המייעצת בניו פייז הפרטית מתחום הטיפול בסרטן.

רוטשטיין נחשב לדמות שנויה במחלוקת כמנכ"ל הדסה, ועוד לפני כן כשניהל את ביה"ח תל השומר. הוא עזב את תפקיד מנכ"ל הדסה ביולי האחרון, לאחר שהדירקטוריון הזמין אותו לשימוע. באשר לסנט-טק הוא אומר כי "היא הצליחה לפשט תהליך סבוך ביותר לכדי בדיקת שאיפה אחת, שבתוך דקות אחדות קובעת דיאגנוזה. יש בכך פוטנציאל עצום לחיסכון ניכר בזמן ובכסף ולטיפול מהיר במידת הצורך, ואני שמח להצטרף ולתרום לחברה מניסיוני״.

את הטכנולוגיה של סנט-טק פיתח סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ואחד מבעלי המניות הגדולים בה, הראל הרשטיק, בעודו מרצה עונש מאסר על הרשעתו ברצח לוכד הנחשים יעקב סלע ב-1996. בדיווח שפרסמה נקסט ג'ן בתחילת החודש שעבר, צוין לראשונה דבר הרשעתו של הרשטיק, שבמרץ האחרון שוחרר מן הכלא.

בדיווח נמסר כי "הרשטיק ריצה בעברו עונש מאסר של 25 שנה... הקמת החברה, שמטרתה לסייע בשיפור הדיאגנוסטיקה הרפואית והלחימה במגפות, משקפת את שאיפתו להמשיך ולתרום לחברה בישראל, ומהווה נדבך עיקרי בהליך השתלבותו בה. תפקידו כבכיר בחברה חיוני להצלחתה של החברה הממוזגת בהווה ובעתיד". 

יו"ר נקסט ג'ן, החברה הקולטת במיזוג, הוא האלוף (במיל') יעקב עמידרור, ששימש בעבר בין היתר כראש המטה לביטחון לאומי (עמידרור העיד לטובת הרשטיק בוועדת השחרורים שלו). מנכ"ל החברה הוא איש שוק ההון יניב חברון, לשעבר הכלכלן הראשי של אקסלנס. הח"כית לשעבר קולט אביטל, משמשת כדירקטורית חיצונית בנקסט ג'ן.

מעריכה שמוצריה יגיעו לשוק ב-2022

סנט-טק מדיקל הפרטית, שנוסדה ב-2018 על ידי הרשטיק ונוספים, מנוהלת על ידי שולם לפידות, לשעבר מנכ"ל קבוצת אי.די.בי. בעלי מניות נוספים בה הם סמנכ"ל המחקר דרו מוריס, המנכ"ל חברון ומשה בירמן. בין המשקיעים הקטנים יותר בחברה נמצא איש העסקים ג'קי בן זקן.

המוצר של סנט-טק נמצא במספר ניסויים קליניים, ועדיין נדרש תהליך פיתוח כדי להפוך אותו למסחרי. החברה, שמעריכה כי מוצריה יגיעו לשוק ב-2022, רשמה הפסד של 25 מיליון שקל ב-2020, ובמחצית הראשונה של 2021 הגיעו הפסדיה ל-15 מיליון שקל. בחברה מועסקים 13 עובדים.

במסגרת המיזוג המתוכנן אמורים בעלי המניות של סנט-טק לקבל 75% ממניות נקסט ג'ן הבורסאית, כאשר הרשטיק צפוי להחזיק 5.5%-6.5% מהמניות ולהתמנות לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה הממוזגת.

הג'ובים החדשים של רוטשטיין:

● יו"ר חברת הקנאביס פארמוקן
● נשיא וראש הוועדה המדעית המייעצת של חברת התרופות EPM
● דירקטור וחבר הוועדה המייעצת בניו פייז, הפועלת בתחום הטיפול בסרטן
● יו"ר המועצה המדעית המייעצת של סנט-טק