רמב"ם ו-Road2 מקימים מרכז חדשנות בחיפה בתקציב של 10 מיליון שקל

מרכז ההשקעות והפיתוח יוקם בעיר התחתית בחיפה ויתמקד בפיתוח טכנולוגיות רפואיות וניהול תוכניות האצה של מיזמים טכנולוגיים בתחום מדעי החיים והבריאות הדיגיטלית • התוכנית צפויה לאפשר לסטארט אפים שישתלבו בה ליהנות לא רק מהשקעה אלא גם מגישה למידע הרפואי של רמב"ם, יעוץ מקצועי ושימוש בתשתיות, במעבדות ובמכשירים של בית החולים

איתן קייט, רועי אטלס ודר' מיקי הלברטל מנהל בית החולים רמב''ם / צילום: ביה''ח רמב''ם
איתן קייט, רועי אטלס ודר' מיקי הלברטל מנהל בית החולים רמב''ם / צילום: ביה''ח רמב''ם

רמב"ם מדטק, חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים רמב"ם, ורוד 2 חדשנות הודיעו היום על הקמת מרכז השקעות ופיתוח בעיר התחתית של חיפה שיתמקד בפיתוח טכנולוגיות רפואיות וניהול תוכניות האצה של מיזמים טכנולוגיים בתחום מדעי החיים והבריאות הדיגיטלית.

רוד 2 (Road2, על שם כביש 2 בין תל אביב לחיפה) היא קרן ליזום חדשנות באזור חיפה שכבר הקימה מאיץ משותף על כמה מחברות הטכנולוגיה הבינלאומיות המובילות הפועלות בחיפה. במיזם זה הוקמו מספר חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית, וכעת הכוונה היא להרחיב את הפעילות עם אקסלרטור ייעודי לתחום הטכנולוגיות הרפואיות.

היקף ההשקעה המתוכנן במיזם הוא עד 10 מיליון שקלים, בתמיכת רשות החדשנות. המיזם יקרא Road2-Rambam .Road2 מנוהלת על ידי איתן קייט, ששימש בתפקידים בכירים וכמשקיע בחברות לומניס, ביוסנס וובסטר מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון, פוליפיד וקמהדע.

התוכנית צפויה לאפשר לסטארט אפים שישתלבו בה ליהנות לא רק מהשקעה אלא גם מגישה למידע הרפואי של רמב"ם (תוך שמירה על פרטיות ואנונימיות המידע כמובן), יעוץ מקצועי של רופאים וחוקרים, שימוש בתשתיות, במעבדות ובמכשירים של בית החולים, ולערוך פיילוטים לטכנולוגיות שלהן בבית החולים. Road2 תציע לסטארט אפים גישה למעבדת בינה מלאכותית בתמיכת תאגיד המחשוב NVIDIA, וכן ייעוץ של מהנדסים וחברות פיתוח דאטה.

מיזם זה מצטרף לגל של מיזמים דומים בבתי החולים בארץ, אשר מעוניינים ליצור קשר חזק עם התעשיה המקומית, לתרום לצמיחתה של תעשיית סטארט אפים ישראלים בתחום הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי, להנות מתגמול עבור השימוש במידע שאספו לאורך השנים, וגם להיות עם היד על הדופק הטכנולוגי ולהשתמש ביכולות החדשות של החברות הללו, לפני שהן אפילו מגיעות לשימוש בשאר העולם. בינתיים קשרים טובים בין חברות צעירות בתחום הבריאות הדיגיטלית לבין קופות החולים תחילה ואז גם בתי החולים, הובילו להתבססות של חברות שאפילו הגיעו כבר לאקזיטים (למשל DB Motion) או גיוסים גדולים (KHealth Ventures) ושיתופי פעולה רבים נוספים כבר מעשירים את שני הצדדים ואחרים נרקמים בימים אלה.

ד"ר רועי אטלס, מנכל רמב"ם מדטק, מסביר כי "שילוב הכוחות בין הידע הרפואי, הצורך של החולים, וכן תשתית המחשוב והדאטה המתקדמת של בית החולים יחד עם היכולת של רוד2 לפתח ולתמוך בטכנולוגיות בתחום הבינה המלאכותית, יאפשרו להזניק רעיונות וחברות ראשוניות בצורה ייחודית לעבר פיתוח פתרונות רפואיים בתחום הרפואה הדיגיטלית. החזון הוא להצמיח חברות סטארט אפ במרחב חיפה ובעיר התחתית על-ידי איחוד וסינרגיה של הידע הרב הקיים בתחום הבריאות במרחב חיפה. זה כולל לא רק את רמב"ם אלא גם את המחקר הביו-רפואי בטכניון, באוניברסיטת חיפה, ובתי חולים אחרים כמו בני ציון ועוד.

"בסופו של דבר ההצלחה של המיזם תימדד בשיפור ובטיוב יכולת הטיפול בחולים וריפוי מהיר יותר בשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות רפואיות", הוסיף.

איתן קייט, מנכ"ל רוד 2, אמר כי "אנחנו נרגשים מהאפשרויות המגולמות בשיתוף הפעולה בין הטכנולוגיה המתמקדת של סטארט אפים והיכולת המשמעותית של הבינה המלאכותית (AI) של רוד-2 ובין הידע הרפואי של רמב"ם. אנחנו מאמינים שהשותפות תניב פרץ של יצירתיות שתגיע לרווחת המטופלים, הרופאים והמערכת הרפואית בישראל ובעולם. אנחנו מאמינים שהשותפות R2R ( Road2-Rambam ) תשמש כמודל לחיקוי בכל הנוגע ליישום של טכנולוגיות ורעיונות חדשים בעולם הרפואי".