המדיניות הקשוחה של סין במלחמה בקורונה ממשיכה: אחד ממרכזי הייצור המרכזיים במדינה הושבת לחלוטין

הסינים ממשיכים במדיניות "אפס הדבקה" מול הקורונה – 20 מפעלים מרכזיים השעו כעת את פעילותם במרכז תעשייתי במדינה • הצפי: עוד עיכובים עולמיים באספקה של סוללות חשמליות, צבעי טקסטיל ופלסטיק

שנחאי בצל מגפת הקורונה / צילום: Reuters, ALY SONG
שנחאי בצל מגפת הקורונה / צילום: Reuters, ALY SONG

גם סין, כמו חלק גדול מהמדינות בעולם, סופגת בימים אלה עוד גל אחד של מגפת הקורונה. אלא שבעוד בכל העולם מנסות הממשלות לתמרן בין בלימת התפרצות לבין המשך הכרחי של הפעילות במשק - הסינים ממשיכים להיצמד, יחידים בעולם, למדיניות "אפס הדבקה", בה הם מחזיקים עוד משנה שעברה.

בחבל ז'ז'יאנג, במזרח סין, יותר מ-50 אלף מקומיים נשלחים להסגר, ועוד חצי מיליון אזרחים נוספים יהיו נתונים למעקב קפדני.

רשויות הבריאות בסין דיווחו כי ההתפרצות של המגפה נרשמה בשלוש הערים המרכזיות במחוז המזרחי עוד בתחילת החודש, ומאז הואצו ההדבקות במהירות מסחררת ומאיימת. לפי הכללים של מדיניות של "אפס הדבקה", הטיסות הפנימיות לאזור הושעו מיידית, אירועי ספורט בוטלו וכל הנדבקים והחשודים בהידבקות הוכנו להסגר או למעקב.

התוצאה המיידית של הצעדים החריפים הללו היא הפסקת הייצור התעשייתי באזור ז'ז'יאנג, שהוא אחד מהמרכזים התעשייתיים הגדולים בסין ומופנה בעיקר לייצוא עולמי. לפחות 20 חברות שם כבר הודיעו על השבתה מוחלטת של הפעילות שלהן, אחרי שרבבות עובדים הוכנסו להסגר. הן גם תלו את ההחלטה לפעול כך בצווים חמורים שפורסמו על ידי הרשויות המקומיות.

למרות התקווה שההתפרצות תכנס תחת שליטה וההגבלות יחלפו מהר, נכון לעכשיו, ההערכה היא שהנזקים יתגלו כגדולים יותר ומקיפים יותר, מעבר לעצירת הייצור של 20 החברות האלו, שחייבות בדיווח פומבי על השבתת פעילות. במקביל להן, יש עוד עשרות ומאות מפעלים קטנים יותר, שהשביתו את הייצור בלי לדווח על כך. הנזקים הצפויים מהצעד האגרסיבי של הפסקת הייצור במחוז ז'ז'יאנג הם כמובן עוד עיכובים באספקה העולמית, בעיקר של סוללות חשמליות, צבעי טקסטיל ופלסטיק.