אזורים ומימושים רכשו 37 דונם ב-300 מיליון שקל ליד אתר פי גלילות בירושלים

על פי תנאי המכרז שבו זכתה חברת אזורים, החברה תחתום על חוזה מול רמ"י לתקופה של שמונה שנים, שבמהלכה תצטרך לשתף פעולה עם החברות האחרות במתחם ולהכין תוכנית בניין עיר • לאחר אישור התוכנית, יחתם הסכם חכירה לתקופה של 98 שנים • ההערכה של החברה היא כי ניתן לבנות במתחם 2,000 יח"ד וכן 4,500 מ"ר שטחי מסחר

רון אבידן, מנכ''ל אזורים / צילום: תמר מצפי
רון אבידן, מנכ''ל אזורים / צילום: תמר מצפי

חברת אזורים הודיעה היום (ג') כי זכתה, יחד עם חברת מימושים, במכרז ייזום של רמ"י, לרכישת זכויות חכירה בחטיבת קרקע בשטח כולל של כ-37.125 דונם, בצמידות למתחם מיכלי הדלק פי גלילות, ליד שכונת הר נוף בירושלים, בתמורה ל-300 מיליון שקל. עלויות הפיתוח עומדות על 25 מיליון שקל.

שטח מתחם פי גלילות בירושלים הוא 158 דונם, והבעלות עליו נחלקת בין יחיאל אבו, מועצה אזורית מטה יהודה, עיריית ירושלים ורמ"י. על פי תנאי המכרז שבו זכתה חברת אזורים, החברה תחתום על חוזה מול רמ"י לתקופה של שמונה שנים, שבמהלכה תצטרך לשתף פעולה עם החברות האחרות במתחם ולהכין תוכנית בניין עיר. בשלב השני, לאחר אישור התוכנית, יחתם עם החברה הסכם חכירה לתקופה של 98 שנים. מאחר שאין עדיין תב"ע תקפה, ההערכה של החברה היא כי ניתן לבנות בכל המתחם 2,000 יח"ד וכן 4,500 מ"ר שטחי מסחר.

שכונת הר נוף הוקמה בסוף שנות ה-80 במערב ירושלים. מדובר בשכונה דתית חרדית שבה חיים כ-19,000 איש. התוכניות להרחיב את השכונה לכיוון דרום, באמצעות העתקת מתקני חברת פי גלילות, הן ישנות למדי, אך עד כה לא צלחו.