משרד השיכון הופך את נציגי הציבור לרוב בדירקטוריון חברת "דירה להשכיר" ומוריד עבורם את תנאי הסף

על פי ההחלטה, שתובא ביום ראשון לאישור ועדת השרים, במקום חמישה עובדי מדינה יהיו בדירקטוריון ארבעה בלבד במקום שישה ומספר נציגי הציבור יעלה משלושה לחמישה - כך יהיה רוב לנציגי הציבור, בדומה לחברות ממשלתיות אחרות • מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן אמר לגלובס כי "חברת דירה להשכיר היא חברה שאנחנו מאוד מאמינים בה. בשנה האחרונה הגדלנו את מספר יחידות הדיור לשיווק פי ארבעה והמטרה היא להגדיל אותם שוב פי 2 בשנה הקרובה. לכן נדרש שיהיה בדירקטוריון אנשי ניהול טובים"

שר השיכון והבינוי, זאב אלקין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר השיכון והבינוי, זאב אלקין / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר השיכון זאב אלקין יביא ביום ראשון לאישור ועדת שרים לענייני דיור הצעת מחליטים שמשנה את הרכב הדירקטוריון בחברת "דירה להשכיר" ומורידה את תנאי הסף לנציגי הציבור בה. על פי ההחלטה שהגיעה לידי גלובס, במקום חמישה עובדי מדינה יהיו בדירקטוריון ארבעה בלבד במקום שישה ומספר נציגי הציבור יעלה משלושה לחמישה, כך יהיה רוב לנציגי הציבור, בדומה לחברות ממשלתיות אחרות. בנוסף נקבע בהחלטה כי אין צורך ב"תנאי הכשירות הנוספים שנדרשו מנציגי הציבור עד כה", כלומר צורך בניסיון כמתכנן ערים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "נמצא כי תנאי הכשירות הנוספים אשר נדרשו משני נציגי ציבור אינם מספקים תרומה הכרחית או מיוחדת לדירקטוריון החברה, וכי ממילא חלקם מקבלים מענה בהגדרות הגרעין הניהולי שנקבעות לדירקטוריון חברה ברמת הסיווג של דירה להשכיר. לפיכך, מוצע לבטל את תנאי הכשירות הנוספים שנדרשו מנציגי הציבור. כמו כן, בחלוף מספר שנים מהקמת החברה מוצע לשנות את הרוב שהיה עד כה בדירקטוריון לנציגים מקרב עובדי המדינה ולקבוע במקום זאת נציגות גדולה יותר של נציגי ציבור, כפי הנהוג בחברות ממשלתיות אחרות, שמרבית עבודתן מבוצעת אל מול גורמי חוץ והשוק הפרטי".

ההצעה למעשה משקפת את מעבר החברה ממשרד האוצר ששלחה עד כה שלושה עובדים מתוכה כנציגים בדירקטוריון, וכעת הם יסתפקו בנציג אחד בלבד למשרד השיכון עם מייצג אחד לכל משרד - אוצר, פנים, שיכון ורמ"י. בנוסף במקום שניתן יהיה לבחור נציגי ציבור מתוך שבעה מתכנני ערים בלבד שיש בנבחרת הדירקטורים, ניתן יהיה לבחור מתוך כמה מאות כאשר הצורך בניסיון יהיה ניהולי בלבד.

מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן אמר לגלובס כי "חברת דירה להשכיר היא חברה שאנחנו מאוד מאמינים בה. בשנה האחרונה הגדלנו את מספר יחידות הדיור לשיווק פי ארבעה והמטרה היא להגדיל אותם שוב פי 2 בשנה הקרובה. לכן נדרש שיהיה בדירקטוריון אנשי ניהול טובים".