רוצים להקטין את המינוס? מה שצריך לדעת על "הלוואה לכל מטרה"

מהי מטרתה של "הלוואה לכל מטרה", מדוע היא בעייתית בהגדרתה ומה אחד היתרונות המשמעותיים בה?

הלוואה לכל מטרה / איור: Shutterstock
הלוואה לכל מטרה / איור: Shutterstock

1 . מה מטרתה? - "ההלוואות לכל מטרה" מתגלגלות בדרך כלל להגדלת הצריכה השוטפת, הקטנת המינוס, ועלייה בחזרה לגלגל הצריכה מעבר ליכולות.

2. "הלוואות לכל מטרה" הן הלוואות נפוצות - בפרסומות מנסים להציע אותן כהצעה אטרקטיבית בעיקר בסכומים גבוהים - "קחו עד 100 אלף שקל לחמש שנים". עם זאת, בפועל מדובר בהלוואה בה הכסף נכנס לחשבון ואתם יכולים להשתמש בו למה שאתם רוצים.

3. "הלוואה לכל מטרה" היא בעייתית בהגדרתה - תכנון נכון של לקיחת הלוואה הוא למטרה מוגדרת. רוצים לבצע רכישה גדולה? קחו הלוואה בסכום שנדרש לכם לשם הרכישה. אל תיקחו ותחפשו לה אחר כך מטרה.

4 . קחו הלוואה התואמת למטרה - אחד היתרונות החשובים בלקיחת הלוואה למטרה מוגדרת היא יכולת התאמתה לתקופת ההחזר. יוצאים לחופשה פעם בשנה? אם לקחתם הלוואה עבור החופשה, אל תפרסו אותו יותר משנה. יוצאים פעם בשנתיים? פרסו את ההלוואה לכל היותר לשנתיים. מחליפים רכב כל חמש שנים? ההלוואה לא תהיה ליותר מחמש שנים. צריכה להיות התאמה בין תקופת ההחזר, לתקופת השימוש בנכס שאותו הוא מממן.

5 . התאמת האשראי - הלוואות ללא מטרה הן גם ההלוואות הנחותות יותר מבחינת מדרגי האשראי. העדיפות לדירוג טוב הוא התאמת האשראי, גובהו וההחזרים, למטרה לשמה הוא נלקח.