ג'נסל בשת"פ עם ABB: יקדמו מערכות גיבוי חשמל מבוססות מימן

חברת האנרגיה הירוקה הישראלית חתמה על הסכם עם תאגיד ABB הבינלאומי לקידום ושיווק מערכות גיבוי אנרגיה מבוססות מימן וללא פליטות • פעילות השיווק תתמקד, בין היתר, בתחומי הרכבות, בתי חולים, מבנים מסחריים, מרכזי נתונים וטלקום 

ג'נסל / צילום: איל יצהר
ג'נסל / צילום: איל יצהר

חברת ג'נסל , המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן ואמוניה, דיווחה היום (ד') כי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הענק הבינלאומית ABB  המתמחה, בין היתר, בפיתוח וייצור של מכשירי אל-פסק וציוד נלווה. ABB השוויצרית נסחרת בבורסות בשוויץ ובארה"ב בשווי של כ-74 מיליארד דולר ומגלגלת מחזור הכנסות שנתי של כ-30 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם, ג'נסל ו-ABB יקדמו פתרון לאספקת חשמל מהימנה ורציפה לאורך זמן במהלך הפסקות חשמל קצרות וארוכות וללא פליטות. הפיתרון שיקודם הוא מערכת כוח גיבוי המשלבת תאי דלק של ג'נסל ומערכות אל פסק של ABB שמיועדת לתשתית קריטית של רכבות, בתי החולים, מבנים מסחריים, מרכזי נתונים וטלקום, אך לא תוגבל רק לתחומים אלה.

ג'נסל מעריכה כי שיתוף הפעולה עם ABB עשוי להביא לכניסת החברה למגזרים חדשים, וצפוי לקצר את הזמן שייקח לה להגיע ללקוחות ולטריטוריות חדשות וכמובן יאפשר לג'נסל להציע את מוצריה ללקוחות ABB ברחבי העולם. כמו כן, שיתוף פעולה עשוי להביא לפיתוח פתרונות טכניים חדשניים לצרכים שונים, ולסייע בקידום עסקי החברה בהתאם ליעדיה ולאסטרטגיה שלה.

ביולי האחרון דיווחה ג'נסל כי חתמה על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית התקשורת דויטשה טלקום. החברה הגרמנית מייעדת את מערכות תאי הדלק של ג'נסל כחלופה לגנרטורים מבוססי דיזל - כחלק מהמעבר לחשמל ירוק. 

ג'נסל, הנמצאת בשליטת יזם ההייטק המיתולוגי ואיש העסקים בני לנדא (בעלי 31% מהמניות), מפתחת ומייצרת תאי דלק, שהם מקור אנרגיה לייצור חשמל, הפועלים על מימן שמופק מאמוניה, בתהליך ייצור חסכוני וזול באופן יחסי, ובעיקר - לא מזהם. לחברה מוצרים המשמשים גיבוי למערכות החשמל המסורתיות, ומיועדים בעיקר לחברות גדולות (בתי חולים, קווי ייצור ועוד), וכמערכות גיבוי לשוק תשתיות האנרגיה והתקשורת (בעיקר חברת חשמל וטלקום).

החברה, שפועלת מפתח תקווה, הוקמה ב-2011 על-ידי גנדי פינקלשטיין, גיל שביט והמנכ"ל רמי רשף (שמחזיק ב-4.4% במניותיה). כיום נסחרת ג'נסל בבורסה בשווי של כ-960 מיליון שקל, המשקף למשקיעים במניית החברה תשואה דו-ספרתית מאז ההנפקה.