אתם לא אוהבים את האוזניות עם הסיליקון? מצאנו אלטרנטיבה טובה - AirPods 3

חברת אפל השיקה לפני כמה חודשים את הדור החדש של האוזניות החכמות שלה, AirPods 3 • העיצוב דומה לדור הקודם, AirPods Pro, אבל בחברה החליטו לוותר על הסיליקון כפי שהיה בדור הראשון • האם זו הייתה החלטה נבונה או מוצר כלאיים מוזר? ביקורת

AirPods 3 / צילום: Shutterstock, Ivan_Shenets
AirPods 3 / צילום: Shutterstock, Ivan_Shenets

יש אנשים שקשה להם להשתמש באוזניות In-Ear. אלו החבר'ה שהסיליקון שחודר לתוך האוזן מציק להם ומעיק בשימוש. כיום הרבה מאוד מהאוזניות שנכנסות לאוזן כוללות סיליקון, אבל בחברת אפל החליטו להוציא דור חדש של האוזניות החכמות שלהם, AirPods, והפעם הם החזירו את מה שאנחנו מכירים מהדור הראשון: אוזניות שנתלות על האוזן ולא כוללות סיליקון.

זו חוויה אחרת, אני לא אסתיר. בהתחלה היה לי קשה להתרגל, בעיקר בגלל שזו חוויה אחרת באוזן. אין סיליקון שמהדק את התפיסה וזה מאוד תלוי איך בנויה האוזן שלכם. התברכתי באוזניים שיכילו את ה-AirPods 3 ולכן חוויית השימוש הייתה טובה - גם בזמן ריצה וגם בזמן מנוחה. נוסף על כך, זה הרגיש שונה בעיקר כי הסאונד התקבל אחרת באוזן. אם הסיליקון יוצר סינון רעשים כזה או אחר, אז הפעם מנסים להשתמש בשיטות שונות כדי ליצור את הבידול הזה.

אבל העדר הסיליקון מוביל לתחושה אחרת לחלוטין באוזן, לפחות עבורי. אם אוזניות הסיליקון למיניהן מורגשות ולעיתים יכולות להעיק, במקרה כאן - האוזניות יכולות להיות "בלתי נראות" כאילו אני הולך בלי שום דבר. ואני חייב להגיד שזו נקודה חיובית, כי ברור שבטווח הארוך אתם יודעים שיש לכם אוזניות עליכם, אבל הן לא מעיקות או מציקות וזה פלוס אדיר.

העיצוב של האוזניות הוא לא פורץ דרך, למעשה מדובר בשילוב של הדורות הקודמים - הצורה שלהן דומה ל-AirPods Pro, מרכז השליטה בקצה האוזנייה בלחיצה ולא כמו בדור הראשון שהיה בראש האוזנייה. וכאמור, ההבדל המובהק מהפרו הוא שאין סיליקון. עוד החלטה עיצובית שאני מאוד מברך עליה, היא הקטנת הקייס. לא רק שהוא נראה דומה לפרו והוא רוחבי ולא אופקי (כמו שהיו האוזניות הראשונות), הקייס קטן יותר ולא מעיק בכיס כשמכניסים אותו.

החיבור בין האוזניות לאייפון הוא פשוט, ו אפל מתגלה שוב בתור חברה שיודעת לפשט דברים בקלות רבה. ההסבר המהיר של הפיצ'רים השונים ואיך משתמשים במוצר הוא ויזואלי, פשוט וקל. אחד הדברים שביאסו אותי הוא שלא הצלחתי לשנות את הלחיצות על האוזניות עצמן - משמע, אפשר ללחוץ פעם אחת כדי לעצור את המוזיקה או השיחה, ללחוץ פעמיים כדי להעביר שיר וללחוץ שלוש פעמים כדי לחזור אחורה. אם אני רוצה להכניס פקודות אחרות, אי אפשר.

ואולי אחד הדברים המעניינים שצריך לדבר עליהם בהיעדר אטימה, זה הסאונד. העובדה שאין סינון רעשים או שאין סיליקון שדוחסים לתוך האוזן, לא אומר שהסאונד יהיה פחות טוב. להפך, הסאונד עשיר, מגוון ובעיניי נהדר. אפל הבטיחה תמיכה ב-Spatial Audio, משמע חווית סאונד בדומה לקולנוע, תמיכה בדולבי אטמוס ועוד טכנולוגיות מהדורות הקודמים שאמורים ליצור חוויה יותר טובה. ולמען האמת, אפל עשתה עבודה טובה בעיניי. הבאסים נהדרים, אין שריטות או בעיות כשווליום הכי גבוה. כמובן שחוויות סאונד מושלמות לא תקבלו כאן, אבל האוזניות מספקות את הסחורה.

מה שכן, הייתי בטוח שאגיע לתחנת רכבת סאונת ולא אשמע כלום - שוב, בגלל היעדר בידוד רעשים. אז נכון, הייתי צריך להגביר יותר את הווליום מהרגיל, אבל הסאונד הצליח להישמר בצורה טובה ולא הפך גס מדי ברגע שהגברתי אותו.

בדורות הקודמים אפל נתנו לנו בעזרת הקייס סך הכל 24 שעות האזנה. במוצר הנוכחי, אפל החליטה לשדרג את האוזניות ולתת למאזינים 30 שעות האזנה בסך הכל - וצריך להגיד שזה עניין מבורך. לסיום, האוזניות עולות 789 שקלים, וזה מחיר הגיוני מאוד ביחס למוצר שמקבלים, בנוסף למס המותג של אפל. אם אתם אוהבים סיליקון ומעדיפים סינון רעשים אקטיבי, אז כדאי להוסיף במחיר ולהתחדש באוזניות הפרו המוכרות.

** גילוי מלא: חברת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, סיפקה לנו האוזניות לסקירה.