תקציב שיא לחברת התשתיות מוריה ב-2022: 2.3 מיליארד שקל

החברה העירונית הירושלמית לפרויקטי תשתית ותחבורה בבירה מגדילה את תקציבה בשנה הקרובה • בין היתר ישמשו התקציבים, שמקורם בעירייה ובמשרד התחבורה, לסיום סופי של הארכת קו הרכבת הקלה הקיים, ופיתוח שני קווים נוספים

מימין: גלעד בר-אדון מנכ''ל מוריה, ראש העיר משה ליאון ואיציק לארי מנכ''ל העירייה / צילום: ארנון בוסאני
מימין: גלעד בר-אדון מנכ''ל מוריה, ראש העיר משה ליאון ואיציק לארי מנכ''ל העירייה / צילום: ארנון בוסאני

דירקטוריון החברה העירונית של ירושלים, מוריה, שעוסקת בפיתוח ובניית תשתיות, אישר את תוכנית העבודה לשנת 2022, שעומדת על תקציב שיא של 2.3 מיליארד שקל. מדובר בתקציב שגדול ב-100 מיליון שקל מתקציב 2021.

במסגרת התוכנית שאושרה, מוריה תנהל ותבצע בשנה הקרובה פרויקטי תחבורה גדולים בבירה. המרכזי שבהם הוא המשך פיתוח רשת קווי הרכבת הקלה. אם בגוש דן מייחלים מזה שנים לרכבת קלה, הרי שבירושלים, כידוע, הקו הראשון פועל מזה שנים. כחלק מהפרויקט תפעל החברה לסיים סופית את הארכת הקו האדום (הקו הקיים), ובמקביל לקדם ביצוע לשני הקווים הנוספים - הירוק ומספר מקטעים בקו הכחול.

הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים / הדמיה: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם
 הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים / הדמיה: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם

בנוסף תתמקד החברה בהקמת חניוני "חנה וסע" בסמיכות לקווי הרכבת הקלה, הקמת נתיבי תחבורה ציבורית וכן חניונים ומסופים לאוטובוסים שאושרו לאחרונה. כחלק מתוכנית העבודה לשנה הבאה, תמשיך החברה לבצע פרויקטים בכניסות לירושלים - פרויקט רובע הכניסה לעיר (חניון והפרדה מפלסית שז"ר), פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית ופרויקט הכפלת המנהרות בכביש 60, וכן המשך ביצוע עבודות בכבישים במזרח העיר. כן כוללת התוכנית הקמת מבני חינוך ומבני ציבור חדשים. כאשר לקראת שנת הלימודים הבאה, בספטמבר 2022 אמורים להיחנך 11 מבני חינוך חדשים ובהם בית ספר, גני ילדים ומעונות יום.

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, מסר לגלובס כי "אישור תוכנית העבודה של מוריה לשנת 2022 בהיקף כספי של כ-2.3 מיליארד שקל, מבטא הלכה למעשה את תנופת העשייה בפעילות החברה בפיתוח ושדרוג העיר ירושלים המורגשת ברחבי העיר, וכן את יישום מדיניות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בהפיכתה של ירושלים לעיר פורצת דרך ומובילה בישראל בתחומי התחבורה והתשתיות, זאת לצד פיתוח אורבני נרחב והקמת מבני חינוך וציבור חדשים במערב ובמזרח העיר. אנו גאים להוביל מאות פרויקטים המעצבים את פני הבירה, ולקחת חלק מרכזי ומשמעותי בבניינה של ירושלים".

כביש המנהרות / צילום: שיכון ובינוי, sky video
 כביש המנהרות / צילום: שיכון ובינוי, sky video

משה ליאון, ראש העיר ירושלים, מנכ"ל העירייה איציק לארי ויו"ר דירקטוריון מוריה, מסרו בנוסף: "מדובר בבשורה ענקית לתושבי ירושלים ובאחד הצעדים החשובים לפיתוח העיר. תוכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2022 תמשיך את מהפכת הבנייה והתשתיות שעוברת העיר ותצעיד אותה כמה צעדים קדימה".

".