פתאל תנסה להתחרות בדרום: משקיעה 200 מיליון שקל במלון יוקרה ליד ערד

פתאל וחברת הנדל"ן התל אביבית בנייני העיר הלבנה רכשו יחד 20 דונם במדבר יהודה כדי להקים ריזורט • היקף ההשקעה המוערך בפרויקט, כולל ההקמה, הוא כ-200 מיליון שקל • הריזורט צפוי להיפתח בעוד כשלוש שנים ויכלול 110 חדרים בשטח של 40 מ"ר עד 150 מ"ר עם מרפסות ובריכות פרטיות

המלון שאמור לקום בערד. יתפרס על 20 דונם / הדמיה: בר אוריין אדריכלים
המלון שאמור לקום בערד. יתפרס על 20 דונם / הדמיה: בר אוריין אדריכלים

רשת פתאל וחברת בנייני העיר הלבנה יקימו ביחד ריזורט יוקרה מדברי, בסמוך לעיר ערד. פתאל (באמצעות חברת 7MINDS שבבעלותה) וחברת הנדל"ן התל אביבית רכשו את השטח המשתרע על פני 20 דונם במשותף (50%-50%). היקף ההשקעה המוערך בפרויקט, כולל ההקמה, הוא כ-200 מיליון שקל. השטח שבו יוקם הריזורט ממוקם במדבר יהודה, ממזרח לערד, כשהוא מוקף בנוף מדברי וצופה לים המלח. בעבר היה בנוי במגרש מלון מצדה המיתולוגי, שנהרס כליל במסגרת תרגיל צבאי.

התוכנית מכוונת להקמת ריזורט יוקרתי ברמת אירוח של 5 כוכבים דלוקס, שינוהל על ידי 7MINDS. הוא צפוי להיפתח בעוד כשלוש שנים ויכלול 110 חדרים בשטח של 40 מ"ר עד 150 מ"ר עם מרפסות ובריכות פרטיות. בשטחים המשותפים צפויות להיבנות שלוש בריכות, ספא, חלל לאירועים, מסעדות ועוד.

"אנחנו לא מכוונים למלון שלילה יעלה בו 5,000 שקל ללילה, אבל הפוקוס הוא על יוקרה", אומר אורן פסקל מבעלי 7MINDS לגלובס. "הקלף המנצח של המלון הוא המיקום שלו, והנוף שסביבו. הוא ממוקם במרחק של שעה וחצי מתל אביב, כך שאנחנו בונים על תמהיל של 50% אורחי תיירות פנים ו-50% תיירי חוץ שישלבו בביקור שלהם מלון שייתן להם את החוויה המדברית, לצד האתרים ההיסטוריים של ישראל הקדומה שנמצאים בסמוך".

בשנים האחרונות אזור הדרום הולך ומבסס את מעמדו כאזור למלונות יוקרה, כאשר רק ב-2021 הצטרפו לאזור שני שחקני חיזוק משמעותיים. ישרוטל השיקה את מלון קדמא בסמוך לשדה בוקר, שהצטרף למלון בראשית היוקרתי של הרשת, הממוקם במצפה רמון; ואילו רשת סיקס סנסס השיקה את המלון הראשון שלה בישראל בשחרות - והוא נחשב כיום ליקר ביותר בישראל.

לאלה מצטרפת כעת כאמור רשת מלונות הבוטיק 7MINDS, שנמצאת בבעלות רשת פתאל, המונה 220 מלונות בארץ ובעולם, והשותפים אורן פסקל ובן ברוורמן שמנהלים אותה בפועל. הרשת כוללת כיום ארבעה מלונות בוטיק בתל אביב, והיא צפויה להתרחב עם עוד שבעה בתי מלון שנמצאים בשלבי פיתוח - בים המלח, בירושלים, בתל אביב ובאזור עמק החולה.

בנוסף עובדת 7MINDS עם חברת בנייני העיר הלבנה, השותפה שלה במלון נורדוי בתל אביב, על פרויקטים בחו"ל. בנייני העיר הלבנה החלה כיזמית בתחום המבנים לשימור בתל אביב, והתרחבה לתחומי התחדשות עירונית, פרויקטים של עירוב שימושים ומלונאות. עד כה חתומה החברה על הסבת מבנים והקמת 14 בתי מלון בתל אביב, שבהם כ-1,400 חדרים. חמישה מהם מוקמים בשותפות עם חברת ישרוטל (כ-600 חדרים).