בנק הפועלים מקים חטיבה לתפעול ולשירות

 החטיבה החדשה לשירותים בנקאיים תאגד כ-1,000 עובדים מהקמעונאית והבנקאית ותשמש מעין 'בקאופיס' לסניפים ולפעילות שנעשית באמצעים הדיגיטליים, בעיקר לרגל הצמיחה בתיק האשראי • בראש החטיבה יעמוד רו"ח זאב חיו, המכהן כיום כמבקר הפנים הראשי של הבנק 

מנכ''ל בנק הפועלים, דב קוטלר / צילום: איל יצהר
מנכ''ל בנק הפועלים, דב קוטלר / צילום: איל יצהר

דירקטוריון בנק הפועלים אישר היום (א') הקמת חטיבה חדשה בבנק החטיבה הייעודית לשירותים בנקאיים. בבנק הפועלים ציינו כי הקמת החטיבה נעשית על רקע הצמיחה המשמעותית בתיק האשראי של הבנק בשנה האחרונה והצורך בקידום יעדי התוכנית העסקית, והיא נעשית בעקבות המלצתו של מנכ"ל הבנק, דב קוטלר.

החטיבה החדשה תכלול כ-1,000 עובדים ותורכב מיחידות מהחטיבה הקמעונאית ומהחטיבה העסקית והיא נועדה על מנת לקצר תהליכים במתן השירות ללקוחות. כך למשל אם לקוח פרטי מבקש ערבות התהליך אמנם יבוצע אל מול פקיד בסניף או באמצעים הדיגיטליים או הטלפונים, אך הפעילות תיעשה בפועל על ידי אנשי החטיבה החדשה. כך גם אל מול בעל עסק הזקוק למשל לערבות מכר, כאשר הרעיון הוא לרכז את כל הפעילות במקום אחד והיא תיעשה על ידי גורם יחיד המתמחה בתחום.

בראש החטיבה יעמוד רו"ח זאב חיו, המכהן כיום כמבקר הפנים הראשי של הבנק. חיו ניהל ב-7.5 השנים האחרונות את חטיבת הביקורת, ולפניה מילא שורה של תפקידים ניהוליים בכירים בבנק במהלך 32 שנות עבודתו.

מזכיר הבנק, גלעד בלוך, יחליף את חיו בתפקידו כמבקר הפנים הראשי של הבנק ומנהל חטיבת הביקורת. רונית שוורץ, עובדת הבנק מזה 26 שנים, תחליף את בלוך ותמונה למזכירת הבנק. מינויו של בלוך כפוף לאישור בנק ישראל.

הקמת החטיבה החדשה מגיעה בעיקר סביב הגידול בתיק האשראי של הבנק. במהלך הרבעון השלישי של השנה המשיך בנק הפועלים בהגדלת האשראי שהעמיד ללקוחותיו, חלק גדול מתוכו במשכנתאות בעקבות הזינוק בביקוש להלוואות לדיור. סך האשראי לציבור, נטו, הסתכם ביותר מ-335.3 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-324 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני - גידול של 3.6% במהלך רבעון אחד, גידול אשר השלים צמיחה של 11.1% בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

על רקע הביקושים הגבוהים בשוק הדיור, ברבעון השלישי הבנק הגדיל את האשראי לדיור ללקוחותיו בהיקף של כ-4.5 מיליארד שקל המהווה גידול של 4.3% ברבעון ומשלים גידול של 10.9% מתחילת השנה. גם האשראי העסקי והאשראי המסחרי צמחו כל אחד ב-4.3% ברבעון השלישי, והשלימו גידול של 15.1% ו-17.2% (בהתאמה) מתחילת השנה.