רשות התחרות מקשיחה עמדות ועסקת מרתון-כלירמרק מתערערת

דרישת הרשות היא שההלוואה שסלקום אמורה לתת לכלירמק במידה ותרצה למכור את מרתון בעתיד – תנותק ולא תשפיע על פעילות החברות במסגרת התחרות ביניהן ל-10 שנים

עו''ד מיכל כהן, הממונה על התחרות / צילום: אביגיל פפרינו-באר
עו''ד מיכל כהן, הממונה על התחרות / צילום: אביגיל פפרינו-באר

רשות התחרות הקשיחה עמדותיה בנוגע לעסקת מרתון כלירמרק והעסקה עומדת על כרעי תרנגולת. בימים האחרונים מתקיימים שיחות בין הצדדים על מנת למצוא נוסח שיהיה מקובל על הרשות שדורשת שההלוואה שאמורה לתת סלקום לכלירמק במידה והיא לא מצליחה למכור את מרתון, תובא לפניה לאישור ובכל מקרה תידחה לפירעון בעוד 10 שנים בתום תקופת הסכם שיתוף הרשתות בין החברות.

במסגרת העסקה סלקום התחייבה להעניק לכלירמרק 130 מיליון שקל הלוואה אם רשות התחרות לא מאשרת את מכירת מרתון לסלקום בתוך 3 שנים. ההלוואה מהווה בטחונות מבחינת כלירמרק אך הרשות רואה בהלוואה חשש לתיאום בין החברות שנאלצו להכניס עוד ועוד שינויים בהסכם שיתוף הרשתות ביניהן. מרתון אמורה להמשיך ולפעול על גבי רשת סלקום במסגרת של הסכם שיתוף רשתות שמשרד התקשורת אישר בפועל אך הוא טרם אושר רשמית מפני שהמשרד מחכה לרשות התחרות.

ההסכם כבר אמור היה להסתיים מזמן והדחייה באישורו מעמידה את מרתון במצב קשה ביותר מבחינה פיננסית ומבחינת מעמדה בשוק. החברה נמצאת תחת פיקוחו של מנהל הסדר שמינה בית משפט ובמידה וההסכם לא יושג בזמן הקרוב ההערכה היא שהחברה תובא לפירוק.