"השוויתי את התמורות לפרויקט שעשו חברים בגבעתיים, אבל הבנו שבפתח תקווה אי אפשר לקבל תמורות כאלה"

הבניין ברחוב חזון אי"ש 12 בפתח תקווה ייהרס בקרוב באירוע שיכלול הופעה של להקת מיומנה • במקומו ייבנה בניין חדש עם 37 דירות במקום 12

התחדשות עירונית חזון אי''ש 12, פתח תקווה / הדמיה: א- סטודיו
התחדשות עירונית חזון אי''ש 12, פתח תקווה / הדמיה: א- סטודיו

סיפור הפרויקט:

הבניין ממוקם בשכונה שבין שכונת תקומה לבין קריית ספיר, ליד כביש 40. "השכונה חילונית, ומדובר על פרבר שקט", אומרת אורית שליאק, בעלת נכס בבניין ומנציגות הדיירים בפרויקט. שליאק רכשה את הדירה לפני ארבע שנים, ולדבריה שילמה 1.25 מיליון שקל. "הבניין אמנם ישן אבל מתוחזק, עם חזית יפה ויש לו שטחי גינון נעימים. עם זאת, ואף ששיפצתי את הדירה, התשתיות ישנות, ויש הרבה נזילות של מים.

התחדשות עירונית חזון אי''ש 12, פתח תקווה / צילום: לטיסיה נחום ארט עיצוב פנים
 התחדשות עירונית חזון אי''ש 12, פתח תקווה / צילום: לטיסיה נחום ארט עיצוב פנים

"מההתחלה הבנתי שהבניין מתאים לתמ"א, ובהתחלה חשבנו על חיזוק. היה לידנו פרויקט תמ"א בבנייה ובשלב מסוים מצאתי בתיבת הדואר פנייה של יזם שהציע לשלב את הבניין שלנו. פניתי לנציגת ועד הבית, שהתנגדה בעבר לפרויקט, והתחלתי איתה משא ומתן". לדבריה, זו לא הייתה ההתנגדות היחידה. אחד מהדיירים היה סרבן עד הסוף והוא בחר למכור את הדירה בשביל לא להשתתף בפרויקט.

"כשהחלטנו להצטרף לתמ"א, בחרנו בהתחלה עורך דין, אחר כך עשינו אסיפת דיירים ופרסמנו מכרז ליזמים ובו פירטנו את התמורות שרצינו לקבל. השוויתי את התמורות לפרויקט שעשו חברים בגבעתיים אבל הבנתי שאי אפשר לקבל את אותן התמורות. מבחינת תוספת שטח לא הצלחנו לקבל יותר מ-6 מ"ר בתוך הדירה בנוסף למרפסת.

"עורך הדין לקחו על עצמם את הבירוקרטיה ולכן לא הרגשנו את התהליכים הבירוקרטיים. תוך שנתיים מאז שנתנו את האוקיי התחלנו את הפרויקט - זה היה מהיר מאוד.

"בפתח תקווה יש תנופה של בנייה והתחדשות עירונית. אני ממליצה לבחור עורך דין שיתאים להם, לא דווקא מהשורה הראשונה. צריך לבחור עורך דין שמסוגל להסביר לדיירים את מה שהם צריכים לדעת. צריך לעשות עבודת שטח".

התמורה ליזם:

25 דירות שיוכל למכור, בהן 20 דירות 4 חדרים, ארבע דירות דופלקס ודירת גן.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בת 4 חדרים בשטח של 94 מ"ר, מחסן, וחניה תת קרקעית.

לו"ז:

חתימת חוזה עם היזם: תחילת 2020, קבלת היתר: לפני כמה חודשים. ב-22 בפברואר ייערך אירוע הריסה של הבניין הקיים בהשתתפות להקת מיומנה. אכלוס: בעוד שנתיים.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)
המצב הישן: בניין בן 3 קומות על עמודים, 12 יח"ד ללא מעלית
המצב החדש: בניין חדש בן 10 קומות על קומת קרקע חלקית וסה"כ 37 יח"ד
היזם והקבלן המבצע: א.פ נחום חברה לבניין והשקעות בע"מ
אדריכלית: איילת קורן אדריכלים
עו"ד הבעלים: עו"ד ניר רוזן ממשרד רוזן פלקסר
עו"ד היזם: עו"ד סבטלנה טפליצקי קצפ