עו"ד אלעזר במברגר ימונה למנהל הקבוע של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

במברגר משמש בתפקיד בפועל ממאי 2021 • שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, יעביר לאישור הממשלה את המלצת ועדת האיתור

עו''ד אלעזר במברגר / צילום: דוברות משרד הבינוי והשיכון
עו''ד אלעזר במברגר / צילום: דוברות משרד הבינוי והשיכון

עו"ד אלעזר במברגר יהפוך למנהל הקבוע של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: בתחילת השבוע התקיים השלב הסופי בוועדת האיתור, ובסופה הועברה לשר הבינוי והשיכון זאב אלקין ההמלצה על המינוי, שיובא כעת לאישור הממשלה. אם יאושר, יקבל המינוי תוקף באופן מיידי.

נציין כי עו"ד במברגר מכהן בתפקיד בפועל קרוב לשנה, ממאי 2021, אז החליף בתפקיד את חיים אביטן. קודם לכן כיהן במשך שש שנים כיועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון, ובתקופת השרה יפעת שאשא־ביטון - כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

עו"ד במברגר, בן 47, נשוי + 4, מתגורר בירושלים. הוא בעל תואר במשפטים ובמדע המדינה מאוניברסיטה העברית, תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, ובוגר תוכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר ואוניברסיטת הרווארד, ארה"ב.

לאחרונה פורסם בגלובס על תנאי הסף הנמוכים להפתיע אשר פורסמו בפנייה לאיתור מועמדים לתפקיד. הקריטריונים כללו תואר ראשון בכל תחום, ארבע שנות ניסיון ניהולי על צוות של שבעה עובדים, וניהול תקציב בהיקף של 20 מיליון שקל - זאת בעוד תקציב הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ב־2022 הוא 97 מיליון שקל, ויש בה כ־30 עובדים.

עו"ד במברגר: "ההתחדשות העירונית עומדת כיום במרכז סדר היום הציבורי. מאז הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה אנו מפעילים כלים חדשים אשר להערכתנו ייתנו מענה לחסמים מרכזיים בתחום. אני מודה לשר הבינוי והשיכון על הבעת האמון בי, ועל האפשרות להמשיך ולקדם תהליכים אלה במטרה להביא למימוש הפוטנציאל האדיר של ההתחדשות העירונית בישראל".