תיקון בחוק לעידוד השקעות הון "יעלה" לאלביט 80 מיליון דולר

החברה הביטחונית דיווחה שתרשום הוצאה חד פעמית בסך כ-80 מיליון דולר בדוחות הרבעון הרביעי, שיפורסמו בחודש הבא • לפי התיקון, חלוקת דיבידנד של חברות שיש להן הכנסות שפטורות ממס תכלול גם חלק מההכנסות הללו

ציוד לראיית לילה של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
ציוד לראיית לילה של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

תיקון שבוצע בחוק לעידוד השקעות הון ישפיע לרעה על דוחות אלביט מערכות  לרבעון הרביעי של 2021. החברה הביטחונית, המנוהלת על ידי בצלאל (בוצי) מכליס, דיווחה כי תרשום הוצאה חד פעמית בסך כ-80 מיליון דולר בדוחות שיפורסמו בחודש הבא.

התיקון לחוק התקבל בנובמבר האחרון, במסגרת התקציבים שהועברו לשנים 2021-2022. במסגרת התיקון בוצע שינוי במיסוי דיבידנדים, שחל על דיבידנדים שחולקו מ-15 באוגוסט 2021.

חלוקת דיבידנד של חברות שיש להן הכנסות שפטורות ממס לפי החוק לעידוד השקעות הון תכלול גם חלק מההכנסות הפטורות ממס, והמיסוי יהיה בהתאם ליחס בין החלק הפטור ממס לחלק שאינו פטור. הסכום שמחולק מההכנסות הפטורות יחויב בתשלום מלא. התיקון כלל גם הוראת שעה שמאפשרת תשלום מס מופחת על סכומים שנצברו לפני סוף 2020.

באלביט בחנו את הנושא והגיעו למסקנה שהתוצאה תהיה תשלום מס מופחת (בהתאם להוראת השעה) בסך 80 מיליון דולר. ההכרה בסכום זה תשפיע על תוצאות החברה לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אך תנוטרל מהתוצאות על בסיס Non-GAAP, כך שלא צפוי שינוי בתחזיות האנליסטים. תשלום המס עצמו יהיה במהלך 2022.

אלביט נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של ת"א. מניית החברה נסחרת קרוב לרמות השיא שלה ושווי השוק שלה עומד על 7.7 מיליארד דולר.