דואר ישראל | בלעדי

צ'יינה פוסט דורשת מדואר ישראל להחזיר מקדמה של 40 מיליון שקל

חברת הדואר הסינית דורשת את החזר המקדמה בטענה כי היקפי הסחר בין החברות לא תאמו את ההסכמים • דירקטוריון דואר ישראל אישר הבוקר תוכנית חירום שכוללת צמצום בבנייני הנהלה ובמספר חברי ההנהלה ואיחוד תחומי פעילות

שווה מיליארד שקל? דואר ישראל / צילום: Shutterstock
שווה מיליארד שקל? דואר ישראל / צילום: Shutterstock

בדואר ישראל מתמודדים עם דרישת תשלום שמטרידה את הדירקטוריון ומשרדי הממשלה. לגלובס נודע כי צ'יינה פוסט, חברת הדואר הסינית, דורשת מדואר ישראל להשיב לה כ-40 מיליון שקל בגין מקדמות ששילמה לה, ואשר לא תאמו את היקפי הסחר בין החברות בשל הקורונה. בחברה מודאגים מאוד מהאירוע, ובין היתר, זו הסיבה לתוכנית החירום שגובשה ונחשפה אתמול בגלובס.

הבוקר התקיימה ישיבת דירקטוריון שבאה בעקבות דרישת הדירקטוריון להנהלה להציג תוכנית חירום מיידית, שהיא בבחינת עזרה ראשונה. תוכנית הבראה רחבה תגובש רק בהמשך ולאחר שיושגו הבנות עם העובדים, שכרגע יש בינם ובין המדינה הסכם קיבוצי למכירת 40% בלבד ממניות החברה. הערכה היא שבתוכנית הגדולה, שתוצג בחודשים הקרובים, ייאלצו לעזוב את החברה לפחות 1,000 עובדים. עלות הפרישה שלהם לא תוכל לבוא מקופות החברה עצמה, והמדינה מודעת לכך שהיא תידרש לממן חלק ניכר מהסכמי הפרישה, מימון שיבוא גם מהתמורה מההנפקה. כרגע, במסגרת תוכנית החירום, הממשלה אינה מוכנה להזרים שקל, ולכן התוכנית תהיה כרוכה בצעדי התייעלות מיידיים שכוללים איחוד מערכי המיחשוב של בנק הדואר ביחד עם החטיבה הקמעונאית ואיחוד פעילות הבנק שהיה מופרד גם כן תחת החברה.

המהלך המעניין שזוכה, בין היתר, לתמיכה ברורה של משרד האוצר הוא צמצום הנהלת החברה וירידה ל-8 חברי הנהלה לעומת 14 חברים כיום. המהלך כבר החל לקרום עור וגידים בעקבות הודעת שניים מחברי ההנהלה שבכוונתם לפרוש, והיד כאמור עוד נטויה.